خلاقیت لوکزامبورگ برای جلوگیری از سرطان پوست شهروندان

لوکزامبورگ با برچسب‌های تتو موقت حساس به اشعه فرابنفش و ضدآفتاب‌های رایگان به مبارزه با سرطان پوست پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق گزارش بنیاد سرطان Grand Duchy، سرطان پوست پیشروترین سرطان در سراسر کشور لوکزامبورگ محسوب می‌شود که دلیل آن فقدان ادراک لازم در زمینه عوامل خطر بیماری است. علاوه بر این، شهر با تعداد بالایی از مشاغل در فضای باز روبه‌رو است که افراد را در معرض گرمای شدید تابستان قرار می‌دهد که یک عامل خطر قطعی خصوصاً در درازمدت به حساب می‌آید. مشغولان در این مشاغل به‌ویژه شامل کارگران ساختمانی، کشاورزان و کارگران فصلی می‌شود. کار در محوطه‌های روباز بین ساعت ۱۱ صبح تا چهار بعدازظهر، همراه با داشتن پوست روشن و کک‌ومک به این معنی است که افراد در برابر آفتاب سوختگی آسیب‌پذیرتر هستند و آفتاب سوختگی می‌تواند امکان ابتلاء به سرطان را افزایش دهد.

بنیاد سرطان لوکزامبورگ به‌تازگی اعلام کرده است که ۴۳ هزار برچسب تتویی موقت به شکل یک فیل بامزه در مدارس ابتدایی سراسر شهر توزیع کرده است که در صورت قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر فرابنفش تغییر رنگ می‌دهد. به‌این‌ترتیب بچه‌ها می‌توانند زمان لازم برای قرار گرفتن در سایه و استفاده از ضدآفتاب را تشخیص دهند. انگیزه توزیع این برچسب‌ها تا حدی با هدف اعلام‌شده بنیاد مبنی بر افزایش آگاهی در مورد اثرات مضر قرار گرفتن در معرض نور خورشید در یک راستا قرار دارد.

بنیاد سرطان همچنین در راستای افزایش آگاهی در زمینه سرطان و با توجه به افزایش احتمال موج‌های گرمایی در کشور، از سال گذشته به نصب ۱۹ دستگاه ضدآفتاب در سراسر شهر اقدام کرده است که امکان تهیه و تمدید کرم ضدآفتاب مورد نیاز خود را به شهروندان می‌دهد. این دستگاه‌های پخش‌کننده در شهرهای لوکزامبورگ، رایمچ، دیفردانژ، بت‌مبورگ، ویزوامپاخ و تمام مکان‌های اصلی و گردشگاه‌های تفریحی کشور توزیع شده است.

خلاقیت لوکزامبورگ برای جلوگیری از سرطان پوست شهروندان

کد خبر 582625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.