چطور می‌توانیم قیمت خودروی کارکرده خود را افزایش دهیم؟ 

معاملات خودرو کارکرده همواره بازاری داغ داشته است. خرید و فروش خودرو در بازار ایران به دلیل افزایش قیمت و نوسانات شدید، پیچیدگی‌های بیشتری پیدا کرده است.

تفاوت قیمت خودرو کارکرده با مدل‌های صفر باعث شده است که توجه بسیاری از خریداران به آن باشد. به شکلی که بسیاری از افراد، خرید خودروی دست دوم و کارکرده را در اولویت خود قرار می‌دهند.

عده زیادی نیز بر این عقیده‌اند که خرید خودرو کارکرده بهتر است. چرا که عیب و ایرادات ماشین را می‌توان واضح‌تر دید. همچنین که اگر انتخاب خوبی انجام دهید، شانس قابل توجهی برای صرفه‌جویی درهزینه‌ها خواهید داشت.

تخمین قیمت خودرو کارکرده

چطور می‌توانیم قیمت خودروی کارکرده خود را افزایش دهیم؟ 

با در نظر داشتن این شرایط، اگر به فکر فروش خودرو کارکرده خود هستید این شانس وجود دارد که آن را به قیمت بهتری بفروشید. تخمین قیمت خودرو، یک فرآیند حرفه‌ای است و روند دقیقی دارد. قیمت خودرو دست دوم به دلایل مختلفی تغییر می‌کند. قیمت‌گذاری خودرو دست دوم مستلزم در نظر داشتن شرایط مختلفی است. از جمله:

  • مدل و سال ساخت خودرو
  • میزان کارکرد خودرو
  • سلامت فنی خودرو
  • ·وضعیت موتوری
  • شاسی خودرو
  • رنگ خودرو
  • مهلت اتمام بیمه‌نامه
  • وضعیت لاستیک‌ها
  • رنگ‌شدگی و تعویض قطعات
  • آپشن‌های خودرو
  • وضع داخلی خودرو

در گذشته‌ای نه چندان دور، برای تعیین قیمت خودرو کارکرده چاره‌ای جز مراجعه به نمایشگاه‌های خودرو نداشتید. در این حالت برای اطمینان از محاسبه قیمت خودرو به شکل صحیح، ناچار به مراجعه به چندین نمایشگاه بودید. بدین ترتیب با مقایسه قیمت‌ها می‌توانستید به صحت قیمت‌های اعلام شده پی ببرید. اما اکنون زمانه عوض شده و ابزارهای دیجیتال به کمک ما رسیده‌اند.

استفاده از سایت‌های تخصصی خودرویی، اپلیکیشن‌ها، آگهی‌نامه‌های اینترنتی و سایت‌های خرید و فروش وسایل دست دوم رایج شده‌اند. تخمین قیمت خودرو با خودرو ۴۵ یکی از این امکانات است.

راهکارهایی برای افزایش قیمت خودرو کارکرده

اگر قصد فروش خودرو کارکرده خود را دارید باید بدانید که راهکارهایی برای افزایش قیمت آن وجود دارد. بعضی از این روش‌ها مستلزم صرف هزینه برای تعمیرات جانبی خودرو یا بازیابی سلامت فنی آن است. برخی دیگر نیز بدون صرف هزینه و تنها با رعایت نکات خاص فراهم می‌شوند.

در ادامه به بررسی چند راهکار برای افزایش قیمت خودرو کارکرده پرداخته‌ایم. باید در نظر داشت که این روش‌ها عمدتاً برای خودروهای نسبتاً سالم که نیاز به صرف هزینه زیاد برای تعمیر ندارند عنوان شده‌اند.

چطور می‌توانیم قیمت خودروی کارکرده خود را افزایش دهیم؟ 

آپشن‌ها و امکانات معیوب را تعمیر کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در بالا بردن قیمت خودرو کارکرده باید در نظر داشت این است که آپشن‌های فابریک کارخانه را تعمیر کنید. وقتی دکمه‌های شیشه برقی کار نکنند یا دریچه‌های کولر دچار مشکل باشند، احتمالاً افت زیادی از قیمت را تجربه خواهید کرد. در صورت اختلال یا خرابی هر یک از آپشن‌های خودرو، درصد مشخصی از قیمت خودرو کاسته می‌شود.

در این حالت اگر مقداری هزینه کرده و آپشن‌ها را تعمیر کنید حتماً مبلغ بیشتری از آنچه خرج کرده‌اید، نصیب‌تان خواهد شد. همیشه سعی کنید ایرادات ریز خودرو را برطرف کنید. مطمئن باشید که این اقدام، هزینه چندانی به دوش شما نخواهد گذاشت.

وضعیت فنی خودرو را بهبود دهید

وجود تنها یک مشکل در سیستم فنی و موتور خودرو کافی است تا شاهد افت قیمت زیاد خودرو باشید. یک عامل مهم و تعیین‌کننده در قیمت خودرو، وضعیت فنی آن است. پیش از تخمین قیمت خودرو، اقدام به بهبود وضعیت فنی خودرو کنید. اگر خودرو ایراد اساسی دارد بهتر است در این زمینه با یک کارشناس مشورت کنید. شاید به‌صرفه‌تر باشد که ابتدا خودرو را تعمیر و سپس اقدام به فروش آن کنید. هرچند که در اغلب موارد چنین چیزی توصیه شده است.

بیمه خودرو را تکمیل کنید

چطور می‌توانیم قیمت خودروی کارکرده خود را افزایش دهیم؟ 

وقتی صحبت از خودروی فاقد بیمه می‌شود، حتماً کاهش قیمتی برای آن اتفاق می‌افتد. بیمه خودرو یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه خریداران است. اگر قصد فروش خودرو کارکرده دارید شاید بهتر باشد که بیمه‌نامه آن را به مدت یک سال دیگر برای خریدار تأمین کنید. این اقدام، تأثیر مطلوبی بر اطمینان خریدار خواهد داشت. اگر خودروی شما فاقد بیمه باشد، در هنگام فروش چیزی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان از مبلغ کل آن کاسته خواهد شد.

وضعیت داخل خودرو را سر و سامان دهید

حسی که وضعیت داخلی ماشین به خریدار می‌دهد بسیار مهم است. برای خریدار خودرو کارکرده مهم است که احساس راحت و مطلوبی در داخل کابین داشته باشد. بنابراین اگر لازم است دستی به سر و روی داخل خودرو بکشید. می‌توانید تودوزی تازه انجام داده یا اقدام به تعویض روکش صندلی‌ها کنید.

وضعیت کف‌پوش‌ها، دسته‌های کنترل، دکمه‌ها، فرمان و چیزهایی از این دست حائز اهمیت هستند. جالب است که حتی بوی داخل خودرو نیز می‌تواند در ایجاد تجربه بهتر برای خریداران مفید واقع شود.

لاستیک‌های نو بیندازید

سلامت لاستیک‌ها یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت خودرو محسوب می‌شود. اگر لاستیک‌های خودرو فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند شاید بهتر باشد پیش از فروش خودرو اقدام به خرید لاستیک نو کنید. وجود لاستیک‌های سالم و نو برای یک خودرو کارکرده، مزیت مهمی به حساب می‌آید. احتمالاً با صرف مقداری هزینه برای نو کردن لاستیک‌های کهنه، شانس بیشتری برای فروش خودرو به قیمت بالاتر داشته باشید.

کد خبر 582608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.