بزرگترین سیستم فتوولتائیک آلمان بر فراز ورزشگاه فرایبورگ

مقامات فرایبورگ آلمان اعلام کردند که پروژه ساخت یک سیستم فتوولتائیک در سقف ورزشگاه محلی Europa Park در حال انجام است. این سیستم بزرگترین مجموعه پنل در نوع خود در آلمان و البته یکی از وسیع‌ترین پنل‌های فتوولتائیک در جهان خواهد بود که به طرح کلی انرژی پایدار کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری فرایبورگ در صدد است که بزرگترین سیستم فتوولتائیک آلمان را بر سقف ورزشگاه این شهر موسوم به "Europa Park" احداث کند.

سلول‌های فتوولتائیک با سرمایه‌گذاری شرکت انرژی محلی، دولت محلی و باشگاه ورزشی فرایبورگ نصب می‌شوند. طبق بیانیه شهردار مارتین هورن، این نصب حدود ۲.۳ میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

این پروژه ۱۵ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد و شامل شش هزار ماژول خورشیدی منفرد می‌شود. مجموع بازده تخمینی آنها حدود ۲.۳ میلیون کیلووات در سال است که قرار است تمام نیازهای استادیوم‌ها را پوشش دهد و ورزشگاه را از حیث انتشار CO2 خنثی کند.

بزرگترین سیستم فتوولتائیک آلمان بر فراز ورزشگاه فرایبورگ

یکی از جالب‌ترین حقایق در مورد Europa Park این است که دارای طرح انرژی پایدار قوی است که باعث می‌شود این تأسیسات کربن خنثی شود. به غیر از سیستم فتوولتائیک که در حال حاضر روی پشت‌بام در حال ساخت است، ورزشگاه از گرمای اتلاف منطقه صنعتی مجاور نیز استفاده می‌کند.

به گفته منابع رسمی، این دو مؤلفه باید بتوانند مصرف انرژی سالانه ورزشگاه‌ها را پوشش دهند. پارکینگ ورزشگاه همچنین محل قرارگیری تعدادی ایستگاه شارژ خودروهای برقی است. در عین حال، ورزشگاه دارای یک ژنراتور دیزلی است که به طور خاص با هدف تأمین انرژی پخش‌های تلویزیونی است.

کد خبر 582601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.