بهترین نوع باتری لپ تاپ

انواع مختلف باتری‌های لپ تاپ، مشخصات خاص و مختلفی دارند که باعث تمایز آنها از یکدیگر می‌شود. ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که بهترین نوع باتری لپ تاپ اچ پی و دیگر برندها را چطور باید تشخیص داد.

باتری لپ تاپ، وسیله‌ای است که مقدار انرژی مورد نیاز لپ تاپ را ذخیره می‌کند تا امکان استفاده کردن از لپ تاپ بدون نیاز به وصل کردن به برق فراهم شود. باتری لپ تاپ ایسوس و باتری لپ تاپ دل و دیگر برندها از دو قسمت برد و سلول ساخته شده‌اند. در واقع وظیفه‌ی سلول، ذخیره کردن انرژی مورد نیاز لپ تاپ و وظیفه‌ی برد، ارتباط برقرار کردن با مادربرد لپ تاپ است. در صورتی که برای لپ تاپ خود به یک باطری جدید احتیاج دارید، باید بدانید که فاکتورهای زیادی برای خرید باطری لپ تاپ وجود دارد. اگر به دنبال خرید بهترین نوع باتری لپ تاپ هستید، بهتر است یک سری موارد را به یاد داشته باشید.

انواع مختلف باتری‌های لپ تاپ، مشخصات خاص و مختلفی دارند که باعث تمایز آنها از یکدیگر می‌شود. ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که بهترین نوع باتری لپ تاپ اچ پی و دیگر برندها را چطور باید تشخیص داد. برای پاسخ به این سوال دو جواب داریم اول اینکه انواع مختلف باتری لپ تاپ را بشناسید، دوم اینکه با بهترین مراکز فروش باتری آشنا شوید که در ادامه برای شما در این باره توضیح خواهیم داد.

انواع مختلف باتری

باتری‌های مختلفی برای انواع متفاوت لپ تاپ تولید و عرضه می‌شود. برای انتخاب بهترین نوع باتری لپ تاپ باید ابتدا انواع مختلف آن را بشناسید. باتری لپ تاپ پنج نوع دارد:

باتری لیتیوم یون(Li-ion)

این نوع از باتری، از جدیدترین باطری‌های موجود در بازار است. همچنین باطری لیتیوم یون، مقاومت بالایی در مقابل (Memory effect) یا اثر حافظه دارد.

باطری نیکل کادمیوم (Ni-Cd)

باطری نیکل کادمیوم قبلاً در نوت بوک ها به کار می‌رفت. اما امروزه با وجود باطری‌های جدیدی که وارد بازار شده‌اند و از فناوری‌های به روز و جدید بهره مند هستند، این نوع باتری دیگر چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. شارژ سریع، از خصوصیات مثبت باتری است.

باتری نیکل متال هیدرید (Ni-MH)

می‌توان گفت این باتری شباهت زیادی به باتری نیکل کادمیم دارد. با این حال، حساسیت کمتری در مورد اثر حافظه دارند. از ویژگی‌های مثبت این باطری می‌توان به عدم استفاده از مواد خطرناک یا فلز سنگین در ساختار آن اشاره کرد. با این حال، خصوصیت بارز باطری نیکل متال هیدرید این است که حدود دو برابر بیشتر از باتری نیکل کادمیم ظرفیت دارد.

باتری لیتیوم پلیمری(Li-pol)

می‌توان گفت یکی از بهترین باطری‌های موجود در بازار، باتری لیتیوم پلیمری است. این باتری در مقایسه با دیگر باطری‌هایی که ذکر کردیم، کوچک‌تر، سبک تر و ایمن تر است.

باطری هوشمند(Smart Battery)

در باتری‌های هوشمند یک سری تراشه و بردهای مداری وجود دارد که باعث می‌شوند این باتری بتواند با کامپیوترها و لپ تاپ ها ارتباط برقرار کند و دما، ولتاژ خروجی و عملکرد باتری را نشان دهد.

بهترین نوع باتری لپ تاپ

یکی دیگر از سوال‌هایی که پیش می‌آید این است که باتری لپ تاپ چند سلولی بهتر است؟

پاسخ این سوال را می‌توانید در چند خط بعد بخوانید...

باطری لپ تاپ چند سلولی یکی از باتری‌هایی است که در لپ تاپ‌های موجود در بازار به کار می‌رود. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که باتری لپ تاپ چند سلولی چیست؟ این باتری چه خصوصیاتی دارد؟ انواع مختلف آن کدام است؟ آیا تعداد سلول‌های بیشتر باتری لپ تاپ، باعث افزایش قدرت آن می‌شود؟ در ادامه‌ی این نوشتار، به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

همانطور که می‌دانید، باتری از مهم‌ترین قطعات داخلی لپ تاپ است که مقدار انرژی مورد نیاز برای لپ تاپ را ذخیره می‌کند. تا زمانی که باتری وصل باشد، می‌توان بدون نیاز اتصال دائم لپ تاپ به برق، از آن استفاده کرد. از آنجا که باطری‌های لپ تاپ، قطعات بسیار مهمی هستند، باید موقع خرید آنها دقت کرد. شرکت‌های سازنده باطری لپ تاپ، معمولاً تعداد سلول باتری را مشخص می‌کنند.

حتماً می‌دانید باطری‌ها به سه حالت موازی، سری یا ترکیبی بسته می‌شوند. در حالتی که به صورت سری بسته می‌شوند، جریان ثابت باقی مانده و ولتاژ بالا خواهد رفت. در حالتی که به صورت موازی بسته می‌شوند، ولتاژ ثابت باقی مانده و جریان بالا می‌رود. نوع ترکیبی حالتی است که هم جریان و هم ولتاژ بالا می‌رود.

باتری‌های لپ تاپ در حالت سوم قرار دارند؛ یعنی به صورت ترکیبی بسته می‌شوند. لپ تاپ در حالت ترکیبی هر سلول موجود در باطری را به عنوان یک باطری مجزا می‌شناسد. مثلاً در باطری‌هایی که شش سلولی هستند، سه تا از سلول‌ها را با هم و سه تای دیگر را با هم به صورت سری می‌بندند. سپس این دو دسته‌ی سه‌تایی را موازی هم قرار می‌دهند تا مقدار ولتاژ و جریان دلخواه فراهم شود.

بهترین نوع باتری لپ تاپ

بهترین مرکز فروش انواع باتری لپ تاپ چند سلولی

در صورتی که لپ تاپ شما به باتری جدید نیاز دارد و تمایل به خرید باتری لپ تاپ چند سلولی دارید بهتر است با کارشناسان و متخصصین این مجموعه مشورت کنید تا بتوانید بهترین نوع باتری لپ تاپ را خریداری نمایید. شرکت ساختار دیجیتال، عرضه کننده ی انواع قطعات و لوازم لپ تاپ و کامپیوتر، همواره بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

از خدمات مجموعه‌ی ساختار دیجیتال، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· تمام قطعاتی که توسط این شرکت عرضه می‌شود، دارای بالاترین کیفیت و اورجینال هستند.

· باطری لپ تاپ چند سلولی این شرکت همگی اصل، باکیفیت بالا و از برندهای پاناسونیک، ال جی و سامسونگ هستند.

· باتری‌های پلیمری این مجموعه، اصل بوده و با بالاترین کیفیت عرضه می‌شوند.

· تمامی محصولات ساختار دیجیتال، دارای گارانتی بدون قید و شرط است.

· علاوه بر ضمانت اصل بودن تمامی قطعات، همچنین به شما گارانتی خواهند داد که در صورتی خرابی قطعات، بی چون و چرا برگشت داده و تعویض می‌گردند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس‌های موجود در سایت تماس بگیرید. همکاران ما همواره آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز هستند.

کد خبر 582596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.