ابرسرمایه‌گذاری یونان برای احیای ساختمان‌های تاریخی شهر

برای نخستین بار در دو دهه گذشته، آتن سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را برای احیای میراث معماری شهر انجام می‌دهد که تعمیرات و رنگ‌آمیزی ساختمان‌های قدیمی به عنوان اقدامات بهسازی این پروژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیش از نیمی از ساختمان‌های پایتخت یونان متعلق به قبل از دهه ۱۹۷۰ است و از هر ۱۰ ساختمان در مرکز شهر شش ساختمان قبل از دهه ۱۹۶۰ ساخته شده است. بسیاری از این سازه‌های تاریخی در طول سال‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند؛ به‌طوری‌که رنگ آن‌ها محو شده، نماها از بین رفته یا لایه‌هایی از دوده ناشی از ترافیک خودروها روی آن‌ها جمع شده است. مقامات محلی آتن برنامه مدونی را برای بازسازی میراث معماری شهر در نظر گرفته‌اند؛ آخرین باری که مقامات شهری برنامه مشابهی را اجرا کردند ۱۹ سال پیش بود، درست قبل از اینکه پایتخت یونان میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ باشد.

پس از سقوط بازار در سال ۲۰۰۸، اقتصاد یونان شروع به انقباض کرد و دولت‌ها مجبور بودند برای حدود ۱۵ سال ریاضت اقتصادی در پیش بگیرند و از انجام بسیاری از پروژه‌های عمومی جلوگیری کنند. طبق گزارش بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی یونان در حال حاضر حتی از سال ۲۰۰۳ کمتر است. با این وجود، مقامات محلی تصمیم گرفته‌اند ۱.۵ میلیون یورو به این برنامه اختصاص دهند تا برای مالکان خصوصی انگیزه ایجاد شود.

ابر سرمایه‎گذاری یونان بر احیای ساختمان‌های تاریخی شهر

دوباره سبزتر بسازید

بر اساس بیانیه شهر این بودجه قرار است به بازسازی، نگهداری و ارتقای زیبایی نمای ساختمان‌ها و همچنین سبزکردن نما، باغ‌ها و پشت‌بام‌ها کمک کند. علاوه بر این، مجریان باید به سمت پروژه‌هایی بروند که هدفشان جداسازی ساختمان‌ها از عناصر اضافی است که سبک معماری آن‌ها را تغییر می‌دهد و در عوض رنگ، نور و زندگی را به محیط شهری آتن بازمی‌گرداند.

این برنامه درخواست‌های مالکان خانه‌ها از تمام ساختمان‌های خصوصی، از جمله خانه‌های مستقل، دوبلکس، ساختمان‌های آپارتمانی و میراث فرهنگی ثبت‌شده را پوشش می‌دهد.

حداکثر مبلغ یارانه برای تعمیرات و رنگ‌آمیزی شش هزار یورو است. در عین‌حال، در مواردی که ساختمان‌ها نیاز به بازسازی آذین‌های پلاستیکی و مانند آن دارند، یارانه می‌تواند تا ۷۲۰۰ یورو برای هر ساختمان باشد.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی به نقل از کوستاس باکویانیس، شهردار آتن آمده است: «ساختمان‌های قدیمی و فرسوده آتن، از جمله بسیاری از زیبایی‌های معماری و تاریخی منحصربه‌فرد که سال‌ها به حال خود رها شده و با آلودگی خاکستری پوشانده شده بودند، می‌توانند زندگی جدیدی بر بوم شهر بیاورند.»

کد خبر 582565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.