هزینه صدور پروانه ساخت هتل در اصفهان، نزدیک به صفر شده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اجرای طرح تخفیف عوارض هتل‌سازی نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و تخفیف ۹۹ درصدی به این منظور، هزینه صدور پروانه برای ساخت هتل در اصفهان، نزدیک به صفر شده است.

‌محمد نور صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جزئیات لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و تخفیف ۹۹ درصدی عوارض هتل‌سازی برای توسعه حوزه گردشگری شهر اصفهان، اظهار کرد: برای تسهیل و تسریع در احداث هتل مصوباتی در شورای اسلامی شهر اصفهان از گذشته وجود داشت که این مصوبه‌ها به سرمایه‌گذاران کمک کرده بود تا با هزینه نزدیک به صفر نسبت به احداث هتل در شهر اصفهان اقدام کنند، اما مهلت این مصوبه تمام شده بود و علاوه‌بر آن بعضی از دستگاه‌های نظارتی ایرادهایی را مطرح کرده بودند و آن مصوبه متوقف شده بود، لذا این برنامه دوباره توسط شورای اسلامی شهر اصفهان مورد مطالبه و مراجعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای کمک به احداث هتل‌ها پیشنهاداتی مطرح و در این راستا لایحه‌ای از سوی شهرداری ارائه شده بود که این لایحه در شورای اسلامی شهر اصفهان مصوب و برای ارسال به هیئت انطباق در اختیار گذاشته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن این برنامه هزینه صدور پروانه برای هتل به صفر نزدیک شده است و برای تبدیل واحدهای مسکونی و تجاری به صنعتی تنها پنج درصد تعرفه دریافت می‌شود و برای ساخت هتل نیز رقمی برای پروانه ساختمانی دریافت نمی‌شود.

وی در خصوص استقبال سرمایه‌گذاران از کاهش عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، اظهار کرد: به نظر می‌آید این برنامه به تشویق سرمایه‌گذاران کمک می‌کند در جلسه‌ای که با سازمان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری داشته‌ایم، کارگروه مشترک برای تشویق و توسعه هتل‌سازی تشکیل شده است و این مصوبه کمک می‌کند که سرمایه‌گذاران در کارگروه‌ها مذاکره کنند تا بخش هتل‌سازی رونق بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

نورصالحی تصریح کرد: در کارگروه مشترک شورای ششم شهر اصفهان با میراث فرهنگی برای هدف‌گذاری در این مورد پیشنهادهایی ارائه شده است و مطابق یک زمان بندی طی سه یا چهار سال آینده با حداکثر زیرساخت‌ها می‌توان متعهد شد که به دو برابر وضعیت فعلی در این حوزه دست یابیم.

کد خبر 582562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.