هشدار! این کارها در استانبول جرم است!

سفر می‌تواند یکی لذت بخش ترین تجربه‌های زندگی هر شخص باشد اگر همه چیز در آن به خوبی و بدون مشکل انجام شود.

اگر شما به یک کشور خارجی سفر کنید، ممکن است عدم اطلاع از برخی قوانین آن باعث شود شما کارهایی انجام دهید که سفر را به کام شما تلخ کند. اگر قصد سفر به ترکیه و خرید بلیط استانبول به تهران و برعکس را دارید، در این مطلب می‌خواهیم شما را با نبایدهای سفر در این شهر آشنا کنیم تا سفر شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در اماکن مذهبی لباس پوشیده بپوشید

اگر تصور شما از ترکیه فیلم‌ها و سریال‌هایی است که تاکنون دیده‌اید، باید به شما بگویم دنیای واقعی و پوشش مردم آن بسیار متفاوت است. مردم مسلمان ترکیه در اماکن عمومی معمولاً با لباس‌های پوشیده ظاهر می‌شوند و لباس‌های باز و نامتعارف مسافران احتمالاً آنها را معذب خواهد کرد.

نوع لباس پوشیدن به خصوص زمانی که اماکن مذهبی مانند مساجد را بازدید می‌کنید، بسیار مهم است. در این مکان‌ها برای احترام به مذهب و آیین افراد در شهر استانبول حتماً لباس‌های مناسب و پوشیده بپوشید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. پوشیدن حجاب برای موها اجباری نیست ولی بهتر است از پوشیدن لباس‌های کوتاه خودداری کنید.

ماه مبارک رمضان را فراموش نکنید

اگر شما ماه مبارک رمضان را برای سفر به استانبول انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که قوانین روزه خواری در این شهر و کشور نیز مانند ایران سخت‌گیرانه رعایت می‌شود. درست است که گردشگران می‌توانند از رستوران‌های مخصوص استفاده کنند اما روزه خواری در خیابان و مکان‌های عمومی برای همه افراد ممنوع بوده و به شدت با آن برخورد می‌شود.

وارد بحث‌های سیاسی و مذهبی نشوید

اگر از جمله افرادی هستید که مدام در بحث‌های مذهبی یا سیاسی شرکت کرده و دوست دارید حرف خود را به کرسی بنشانید، بهتر است در سفر به استانبول کمی از این رویه خود کوتاه بیایید! بهتر است از وارد شدن در بحث‌های مذهبی و سیاسی با افراد دیگر به خصوص اهالی محلی شهر خودداری کنید. زیرا بحث با یک فرد متعصب می‌تواند عواقب سختی برای شما به دنبال داشته باشد.

هشدار! این کارها در استانبول جرم است!

دعوا نکنید!

دعوا و مشاجره در هر شهر و کشوری جز کارهایی است که جرم محسوب شده و عواقبی به دنبال خواهد داشت. این عواقب بدون شک برای یک مسافر در یک شهر غریب بیشتر خواهد بود! اگر در طول سفر خود در شهر با مشکلاتی مواجه شدید سعی کنید آن را مسالمت آمیز حل کرده و از بحث و دعوا جدا خودداری کنید. مطمئن باشید احتمال آنکه نتیجه پلیس و بازپرسی به نفع شما تمام شود، کم است! بنابراین برای آنکه سفری مطمئن و خاطره انگیز داشته باشید، بهتر است آرامش خود را حفظ کنید!

از مکان‌های سیاسی و نظامی عکس برداری نکنید

نکته دیگری که قبل از رزور سفر استانبول به تهران و برعکس بدانید آن است که عکاسی از سوژه‌های سیاسی و نظامی در این شهر مانند هر شهر دیگر ممنوع است. ممکن است شما لوکیشن و فضای یک مکان نظامی را دوست داشته باشید اما اگر عکاسی در آن مکان ممنوع است، به هیچ وجه از دوربین عکاسی استفاده نکنید. ممکن است پلیس ترکیه به خاطر این کار به شما مظنون شده و شما به دردسر بیافتید!

هشدار! این کارها در استانبول جرم است!

از حمل داروهای خاص و ممنوعه اجتناب کنید

اگر در سفر به ترکیه یک داروی خاص را تهیه کرده‌اید و می‌خواهید آن را همراه خود به ایران بیاورید، ممکن است در فرودگاه مشکلاتی برای شما پیش بیاید! برخی از داروها در ترکیه برای خروج از کشور نیاز به مجوز دارند از این رو حمل آنها جرم محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد تهیه داروی خاصی را دارید، از قبل مطمئن شوید که خرید دارو و همراه داشتن آن جرم محسوب می‌شود یا خیر؟

به هیچ وجه از مواد مخدر استفاده نکنید!

استفاده از مواد مخدر و به همراه داشتن آن در استانبول مانند هر شهر دیگر ممنوع است. استانبول در این باره قوانین سخت گیرانه ای دارد و اگر همراه شما ماده مخدری پیدا کند، به دردسر بزرگی خواهید افتاد! بنابراین برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل تحت هیچ شرایطی مواد مخدر همراه خود نداشته و استعمال نکنید!

کد خبر 582503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.