سهم هر شهروند از سرسبزی اصفهان چقدر است؟

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: مساحت حدودی فضای سبز تحت نظر شهرداری اصفهان ۴۰ میلیون مترمربع است که از مجموع این فضاها، سرانه فضای سبز هر شهروند حدود ۲۰ مترمربع است.

مجید عرفان‌منش در گفت‌و با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک کوهستانی صفه در منطقه پنج شهرداری با مساحت یک میلیون و ۴۸۰ مترمربع به عنوان بزرگترین پارک جنگلی شهر و پارک مشتاق واقع در منطقه چهار شهرداری با ۴۵۰ هزار مترمربع جزو بزرگترین پارک‌های شهری اصفهان است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برای مدیریت بهینه فضای سبز شهری، افزود: نظارت هوشمند فضای سبز، استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار، استفاده از چمن‌های گرمسیری مقاوم به کم‌آبی به جای چمن‌های با نیاز آبی بالا در پارک‌های محلی و حاشیه انهار از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: استفاده از گونه‌های درخت و درختچه متنوع و مقاوم به کم‌آبی در کاشت و توسعه فضای سبز، حذف پرچین‌های برگ نو با نیاز آبی بالا، کاشت یا جایگزینی پرچین‌ها با نیاز آبی کم مانند نسترن، یوکا، خرزهره، برگ بو و نوش، همچنین تولید انبوه گل‌های دائمی مقاوم به کم‌آبی و کاربرد در فضای سبز از دیگر اقدامات این سازمان در راستای مدیریت بهینه فضای سبز شهری است.

وی خاطرنشان کرد: مساحت حدودی فضای سبز تحت نظر شهرداری اصفهان ۴۰ میلیون مترمربع است که از مجموع این فضاها، سرانه فضای سبز هر شهروند حدود ۲۰ مترمربع است.

عرفان‌منش با اشاره به پراکندگی پارک‌ها و بوستان‌ها در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان، گفت: بالاترین میزان پارک شهری را به ترتیب در منطقه ۱۰ با ۱۵ پارک و مناطق هشت، ۱۲ و ۱۳ شهرداری با ۱۱ پارک و مناطق چهار، شش و ۹ شهرداری با ۱۰ پارک داریم.

وی افزود: بالاترین میزان پارک محلی به ترتیب با ۶۰ پارک در منطقه ۱۰ شهرداری، ۴۱ پارک در منطقه ۱۴ شهرداری و ۲۹ پارک در منطقه هشت شهرداری وجود دارد و بالاترین آمار پارک همسایگی را با ۲۹ پارک در منطقه هشت، ۱۷ پارک در منطقه سه و مناطق چهار و ۱۵ هر کدام با ۱۳ پارک داریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به وجود سه پارک جنگلی در منطقه ناژوان، گفت: مناطق پنج، هفت، ۱۱، ۱۳ و۱۴ شهرداری هر یک دارای یک پارک جنگلی است، همچنین کمترین میزان پارک شهری در منطقه دو شهرداری با یک پارک، ۱۰ پارک محلی در منطقه سه و پنج پارک در هر یک از مناطق ۱۰ و ۱۱ شهرداری وجود دارد.

کد خبر 582481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.