لیگ برتر فوتبال ساحلی و چند نکته!

در هفته دوم لیگ برتر فوتبال ساحلی، تیم صنعت فرش حداد میزبان گلساپوش یزد بود که بازی را واگذار کرد اما مسئولان دو تیم نیاز به امکانات و شرایطی دارند که این رشته بیش‌ازپیش مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم جوان فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی، بازی را به تیم تازه صعودکرده منطقه آزاد چابهار واگذار کرد. این تیم در هفته دوم بعد از دو سال توانست میزبانی مسابقات را تصاحب کند اما باز هم نور زمین شهر تیران، نقص‌هایی داشت که با همکاری تیم حریف بازی یک ساعت زودتر شروع شد. بازیکنان صنعت فرش حداد مقابل گلساپوش یزد، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر عملکرد خوبی داشتند؛ اما به خاطر تجربه کم، بازی را واگذار کردند تا گلساپوش یزد با شش امتیاز صدرنشین لیگ شود. این در حالی است که تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد با قهرمانی که در فصل گذشته به دست آورده، در فصل پیش برای سه جام لیگ برتر، اوراسیا و جام باشگاه‌ها آماده می‌شود. لیگ برتر فوتبال ساحلی در شرایطی کار خود را آغاز کرده که تمام عوامل درگیر در این رقابت‌ها از کمبودهای این مسابقات می‌گویند:

گلساپوش استانداردترین تیم ساحلی ایران است!

مهدی شیرمحمدی، بازیکن تیم ساحلی گلساپوش یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با هفته دوم لیگ برتر فوتبال ساحلی و بازی با صنعت فرش حداد، اظهار کرد: بازی حساسی با صنعت فرش حداد داشتیم، هر دوتیم برای برد به زمین آمده بودند که به لطف خدا ما پیروز بازی بودیم. درحال‌حاضر تیم ما با کسب شش امتیاز صدر جدول است.

وی در رابطه با دفاع از قهرمانی تیم گلساپوش یزد، تصریح کرد: دفاع از قهرمانی سخت است، تمرکزمان را روی سه جام لیگ برتر، مسابقات اوراسیا به میزبانی یزد و مسابقات جام باشگاه‌ها که شهریور در ایتالیا برگزار می‌شود، گذاشتیم.

ملی‌پوش تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد ادامه داد: شرایط این تیم حرفه‌ای است و استانداردترین تیم ساحلی ایران را از هر لحاظی داریم.

رسانه‌ها و مسئولان به فوتبال ساحلی توجه ندارند

شیرمحمدی با اشاره به اینکه سطح لیگ فوتبال ساحلی ما ضعیف شده است، خاطرنشان کرد: پخش تلویزیونی زنده نداریم و رسانه‌ها پشتیبانی نمی‌کنند که باعث شده سطح لیگ ما هر سال ضعیف‌تر شود؛ اگر رسانه‌ها به این رشته توجه کنند سطح مسابقات و لیگ بالا می‌رود.

وی درخصوص مشکلات زمین ساحلی اصفهان و شهرهای دیگر، گفت: در اصفهان برای فوتبال ساحلی کوتاهی می‌شود و مدیرعامل صنعت فرش حداد، به تنهایی نمی‌تواند تیم‌داری کند. اصفهان شهری بزرگ است و پتانسیل این را دارد که سه تیم در لیگ برتر داشته باشد، اما مسئولان در حق این رشته کم‌لطفی می‌کنند.

ملی‌پوش تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد افزود: زمین و نور اکثر تیم‌هایی که در لیگ برتر فوتبال ساحلی بازی می‌کنند، خوب است. برخی شهرها امکانات ضعیفی دارند؛ اما چنین امکانات ضعیفی در خور اصفهان نیست.

فوتبال ساحلی‌اش هم خوبه!

جوان‌گرایی آسیب‌هایی دارد

در ادامه محمدمجید هاشمی سرمربی تیم فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد اصفهان، درخصوص تشکیل تیم و استفاده از بازیکنان جوان، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در فوتبال ساحلی اصفهان رقم خورده، سعی کردیم تعدادی بازیکن جوان و مستعد را وارد این رشته کنیم، مدتی طول می‌کشد تا این بازیکنان تجربه کسب کنند و کار خود را قدرتمند ادامه دهند.

وی ادامه داد: دو تا سه بازیکن باتجربه هم به تیم اضافه کردیم، اما با جوان‌گرایی هم تا بازیکنان به تجربه کافی برسند و بتوانیم نتایج خوبی در لیگ به دست بیاوریم، آسیب‌هایی دارد.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه دو هفته است بازی خوبی ارائه می‌دهید، از رقیب پیشی می‌گیرید اما درنهایت با اختلاف دو گل مسابقه را واگذار می‌کنید، آیا این موضوع به دلیل کم‌تجربگی بازیکنان است؟ تصریح کرد: دقیقاً همین‌طور است، زمانی که جلو هستیم به بچه‌ها می‌گوئیم بازی را آرام کنند اما ازآنجاکه جوان هستند، دوست دارند رو به جلو بازی کنند و چون تجربه کافی ندارند، باعث رقم خوردن این نتایج می‌شود.

برای پرورش استعداد باید مدارس فوتبال ساحلی در اصفهان راه اندازی کنیم

هاشمی درخصوص بازی با گلساپوش یزد، گفت: تیم ما مقابل گلساپوش فوق‌العاده کار کرد، اما بازهم روی بی‌تجربگی بازی را واگذار کردیم. سه گل از گل‌هایی که خوردیم روی ضربات مستقیم از خطاهای بیهوده‌ای بود که بازیکنان ما به تیم حریف دادند و اغلب این خطاها در فوتبال ساحلی به گل تبدیل می‌شود. همین خطا هم برای تیم ما رخ داد ولی بازیکن جوان ما توپ را به گل تبدیل نکرد؛ در فوتبال ساحلی همین اتفاقات است که تیم حریف گل می‌زند و ما همان اتفاق را نمی‌توانیم به گل تبدیل کنیم و می‌بازیم.

فوتبال ساحلی‌اش هم خوبه!

وی با بیان اینکه امسال برای بستن تیم با باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن و مربیان موفق فوتبال تماس گرفتم و از آن‌ها خواستم بازیکنان رده جوانان و امید چمنی را به ما معرفی کنند، اظهار کرد: متأسفانه بعد از پیگیری‌هایی که شد، سه الی چهار بازیکن آمدند و آن‌ها هم بعد از یک مدتی که گذشت دیگر حضور پیدا نکردند؛ زیرا تصوراتی از فوتبال چمنی دارند که در فوتبال ساحلی نیست. برای پرورش استعداد باید مدارس فوتبال ساحلی در اصفهان راه‌اندازی کنیم و مطمئناً این کار نتیجه می‌گیرد.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد اصفهان در رابطه با فصلی که صنعت فرش حداد پیش رو دارد، تصریح کرد: مطمئن هستم شرایط هر روز برای تیم ما بهتر می‌شود. بازی قبل را به تیم تازه صعود کرده از لیگ دسته اول با یک شرایط خیلی بدی واگذار کردیم، اما مقابل گلساپوش با تیم قهرمان سال گذشته بازی داشتیم و تا آخرین دقایق بازی را با تساوی دنبال می‌کردیم که روی همان بی‌تجربگی نتیجه را واگذار کردیم. به مرور زمان تجربه بچه‌ها بیشتر و اشتباهات آن‌ها کمتر خواهد شد؛ آن موقع نتایج بهتری رقم می‌خورد.

کد خبر 582479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.