آیا واکسیناسیون علیه آبله میمون لازم است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که واکسیناسیون عمومی علیه آبله میمون نیاز نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در قاره آفریقا اعلام کرد که این سازمان در حال تهیه هزاران تست آبله میمون برای این قاره است. با این وجود، واکسیناسیون گسترده علیه آبله میمون توصیه نمی‌شود. این شخص تاکید کرده است که اگرچه به دلیل اینکه آبله میمون گسترش زیادی پیدا نکرده است و واکسیناسیون ضروری نیست، اما قاره آفریقا باید شرایطی آماده کند که نیاز به این کار به وجود بیاید.

غرب و مرکز آفریقا اولین مکان‌هایی بودند که آبله میمون در آنجا شناسایی شد. با وجود اینکه ویروس آبله میمون به اندازه ویروس کرونا قدرت سرایت ندارد، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سه تا شش درصد مبتلایان جان خود را از دست می‌دهند. به نظر می‌رسد که کیفیت خدمات بهداشتی کشورها در نرخ مرگ‌ومیر تأثیرگذار است؛ به طوری که تاکنون هیچ موردی از مرگ‌ومیر ناشی از ویروس آبله میمون خارج از قاره آفریقا گزارش نشده است.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های موجود در بازار برای مقابله با آبله می‌تواند از افراد در برابر آبله میمون تا حدود ۸۰ درصد محافظت کند. با این وجود، در شرایط حال حاضر که این بیماری یک همه‌گیری جهانی محسوب نمی‌شود، واکسیناسیون عمومی برای آن توصیه نشده است. آبله میمون یک همه‌گیری منطقه‌ای در آفریقا محسوب می‌شود، اما اخیراً موارد زیادی از آن در خارج از قاره مشاهده شده است که همگی به دلیل سفر به این مناطق بوده است.

کد خبر 582468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.