علائم عصبی کرونا چه مدت ادامه دارد؟

علائم عصبی کرونای طولانی‌مدت که تا شش ماه ادامه دارد، شامل اختلال حافظه و کاهش تمرکز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی افراد تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹، درگیر علائم مربوط به آن هستند. به نظر می‌رسد افرادی که به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به کرونا طولانی‌مدت قرار دارند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد با وجود اینکه علائم بیماری افراد زیادی با گذر زمان بهبود پیدا می‌کند، اما برخی افراد تا شش ماه پس از تشخیص بیماری نیز درگیر علائم عصبی بیماری هستند.

علائم عصبی اولیه کرونا طولانی مدت چیست؟

گروهی از محققان به منظور بررسی علائم عصبی کرونای طولانی‌مدت مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۵۶ نفر را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این افراد آزمایش‌ها و تست‌های مختلفی انجام دادند تا توانایی شناختی و عصبی آن‌ها مشخص شود. این آزمایش‌ها چند روز پس از ابتلاء به بیماری انجام شد و سپس سه و شش ماه بعد نیز تکرار شدند. طی آزمایشات اولیه، ۸۹ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه اعلام کردند که دچار خستگی شده‌اند، ۸۰ درصد افراد نیز سردرد را تجربه کرده بودند. دیگر علائم رایج عصبی شامل اختلال حافظه، بی‌خوابی و کاهش تمرکز می‌شد. افراد شرکت‌کننده در مطالعه اعلام کرده بودند که این علائم پایدار بر کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر گذاشته است.

علائم عصبی کرونای طولانی مدت پس از شش ماه شامل چه مواردی می‌شود؟

پس از شش ماه بررسی، مشخص شد که دو سوم افراد شرکت‌کننده در مطالعه هنوز دیگر علائم عصبی بودند درحالی‌که یک سوم افراد بهبود پیدا کرده بودند. محققان به این موضوع اشاره کردند که رایج‌ترین علائم پس از گذشت شش ماه از بیماری، اختلال حافظه و کاهش تمرکز بود. هیچکدام از افراد پیش از این سابقه بیماری‌های عصبی را نداشتند. علاوه بر این، تعدادی از افراد شرکت‌کننده دچار علائمی مانند لرزش و مشکل در حفظ تعادل بدن شده بودند.

علائم کرونای طولانی‌مدت چیست؟

افرادی که دچار کرونای طولانی‌مدت می‌شوند، معمولاً علائمی مانند خستگی را گزارش می‌کنند؛ این نوع خستگی زندگی روزمره آن‌ها را مختل می‌کند. همچنین این افراد دچار مشکلات تنفسی، سرفه، درد قفسه سینه و تپش قلب می‌شوند. علائم گوارشی مربوط به کرونای طولانی‌مدت نیز شامل اسهال و معده درد می‌شود. افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت علائمی مانند درد مفاصل، درد عضلانی، بثورات پوستی و تغییر در چرخه قاعدگی را تجربه می‌کنند.

کد خبر 582418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.