با مردم استان اصفهان به کنایه سخن نگویید! 

«کسانی که در خصوص منابع آب این استان اظهار نظر می‌کنند اولا اطلاعات خود را افزایش دهند ثانیاً با مردم استان اصفهان به زبان کنایه سخن نگویند که خلاف ادب است و ادب مرد به ز دولت اوست.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، دفتر حجت‌الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم شریف اصفهان در واکنش به سخنان مطرح شده در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهور بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«امیدواریم کسانی که در پایین دست زاینده‌رود به کم‌خرجی تشویق می‌کنند با ترجیحات قومی و استانی، دولت محترم را برای ولخرجی و بارگذاری‌های غیرقانونی جدید در بالادست زاینده‌رود، تحت فشار نگذارند چرا که این امر متأسفانه مسبوق به سابقه است.

استان اصفهان دخلش آنقدر هست که جوابگوی خرج خودش باشد ولی حرمت همسایگی را در چارچوب قانون نگه می‌دارد تا آب به همسایگان برسد.

استان چهارمحال‌وبختیاری در حوضه‌های ونک و خرسان استان پایین‌دستی اصفهان محسوب می‌شود. استان خوزستان هم در حوضه آبریز کارون بزرگ پایین‌دست استان اصفهان قرار گرفته است و بهره‌برداری استان اصفهان از منابع این حوضه‌های آبریز، کمتر از خروجی آب از این استان در این حوضه‌ها است.

همچنین تأمین آب شرب استان‌های قم و مرکزی به گلپایگان اصفهان وابسته است و عمده رواناب‌های شهرستان فریدونشهر اصفهان در حوضه آبریز دز نیز وارد استان لرستان می‌شود در حالی‌که غرب اصفهان با چالش‌های جدی در زمینه بهره‌برداری از منابع آب خروجی از استان، مواجه بوده و هست.

تأمین آب استان یزد نیز بر دوش منابع حوضه زاینده‌رود و استان اصفهان است و استان کرمان نیز در یک دهه اخیر به طرح‌های حوضه‌های ونک و خرسان اضافه شده است.

کمتر استانی در کشور وجود دارد یا شاید استانی وجود ندارد که مانند اصفهان، مبدأ تأمین و تحویل آب از مبادی طبیعی و انسان‌ساخت به استان‌های مجاور باشد.

دخلمان هست و آهسته‌تر خرج می‌کنیم تا به همسایگان هم برسد و در عین حال اجازه قانون‌گریزی به فرصت‌طلبان نمی‌دهیم.

کسانی که در خصوص منابع آب این استان اظهار نظر می‌کنند اولاً اطلاعات خود را افزایش دهند ثانیاً با مردم استان اصفهان به زبان کنایه سخن نگویند که خلاف ادب است و ادب مرد به ز دولت اوست.»

کد خبر 582396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.