مسئولان دولتی برای رفع معضل زاینده‌رود حرف قاطع نمی‌زنند/ اصفهان، استان برخوردار نیست

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث زاینده‌رود و حوضه آبریز آن تاکنون حرف قاطع و کارشناسی از مسئولان مربوطه نشنیدیم که بتوانند معضلات بخش زاینده‌رود را مرتفع کنند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در واکنش به صحبت‌های معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان اصفهان که شامگاه پنج‌شنبه بیست‌وششم خردادماه اظهار کرد: در بحث زاینده‌رود و حوضه آبریز زاینده‌رود تاکنون حرف قاطع و کارشناسی از مسئولان مربوطه نشنیدیم که بتوانند معضلات بخش زاینده‌رود را مرتفع کنند.

وی ادامه داد: انتظار داریم با توجه به شرایط زاینده‌رود و فرونشست زمین در اصفهان این مساله به صورت شفاف و منطقی به مردم اعلام شود و راهکارهای قابل اجرا در نظر گرفته شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی اصفهان را برخوردار می‌دانند، تصریح کرد: شهرستان اصفهان دچار مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا و مشکلاتی در راستای جاده‌های ورودی به استان را شاهد است.

وی گفت: اگر زمانی می‌گفتند اصفهان نصف جهان است به دلیل حضور رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بوده است، ۲۳ هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردیم و همیشه برای دفاع از انقلاب و نظام در خط مقدم جبهه حضور داشتیم به این دلیل استان اصفهان را برخوردار می‌دانند نه به دلیل وجود دو کارخانه ذوب‌آهن و فولادمبارکه.

سلیمی افزود: یعنی ما به دلیل رشادت‌ها، شهدا، رزمندگان، لشکر امام حسین (ع)، لشکر نجف اشرف و تیپ ۴۴ قمربنی هاشم در آن زمان برخوردار محسوب شدیم و نه به دلیل خدمات و زیرساخت‌هایی که در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئولان با این درک و مسائل اصفهان را برخوردار می‌بینند در صورتی که این‌گونه نیست و این استان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. هنوز استان برخوردار در ذهن مسئولان وجود دارد.

به گفته نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، حتی شهرستان‌هایی که از مرکز استان فاصله دارند در مقایسه با شهرستان‌های استان‌هایی که محروم قلمداد می‌شوند نیز محروم‌تر هستند. اصفهان تنها نام برخوردار را بر روی خود و شهرستان‌هایی همچون سمیرم یدک می‌کشد این در حالی است که تنها چوب برخورداری را در این استان می‌خوریم.

سلیمی با بیان اینکه از جنوب به استان کهگیلویه و بویر احمد و از غرب به استان چهارمحال‌وبختیاری می‌رسد، خاطر نشان کرد: از آن جایی که شهرستان سمیرم در استان اصفهان واقع شده و متأسفانه مسئولان کلان کشوری اصفهان را به عنوان استان برخوردار می‌دانند شهرستان‌هایی مانند سمیرم، فریدن و خوروبیابانک هم ترکش برخورداری اصفهان را می‌خورند.

وی اضافه کرد: حتی نیمی از اعتباراتی که در اختیار شهرهای مجاور شهرستان سمیرم قرار داده می‌شود هم در اختیار این شهرستان قرار نمی‌گیرد که در این راستا تبعیض بزرگی را شاهد هستیم، چرا که ما را برخوردار می‌دانند در صورتی که این‌گونه نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سمیرم و فریدون‌شهر منابع آبی مناسبی وجود دارد ولی کمترین استفاده از آن‌ها برده می‌شود، یادآور شد: به گونه‌ای که سالانه نیم میلیارد مترمکعب آب از این دو شهرستان خارج می‌شود و از رودخانه ماربر که بیشترین خروجی آب را دارد یا رودخانه چشمه‌ناز شمس‌آباد ونک که آب آن از شهرستان سمیرم خارج می‌شود کمترین بهره‌برداری صورت می‌گیرد.

وی گفت: حتی یک سد هم روی این دو رودخانه بزرگ وجود ندارد اما تا این آب به خلیج‌فارس بریزد چندین سد از این رودخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند و متأسفانه حتی یک سد کوچک هم در مسیر این رودخانه برای این شهرستان‌ها وجود ندارد، انتظار داریم حوزه منابع آبی این شهرستان‌ها مدنظر مسئولان قرار بگیرد.

کد خبر 582391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.