باغ درمانی در کراکوف افتتاح شد

شهرداری کراکوف لهستان از یک فضای سبز خارق‌العاده در منطقه صنعتی خود به نام "نواهوتا" رونمایی کرد. این پارک فضایی است که در آن عناصری طبیعی برای تحریک حواس پنج‌گانه شهروندان قرار داده شده است تا از طریق آن‌ها بتوانند سلامت روحی و روانی خود را به دست بیاورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان اداره فضای سبز کراکوف لهستان، باغی درمانی را طراحی کرده‌اند که علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیز می‌توانند از حضور در آن بهره ببرند.

احداث این پارک مبتنی بر دو هدف اساسی درمان و توانبخشی با استفاده از گیاهان یا درخت‌درمانی است که به واسطه آن، بدن برای التیام خود با حضور در بین درختان و گل‌ها و همچنین باغبانی کردن انرژی مثبت دریافت می‌کند.

کل باغ به پنج بخش تقسیم شده است که هر کدام به یکی از حواس انسان اختصاص دارد؛ لامسه، چشایی، بویایی، بینایی و شنوایی.

باغ درمانی در کراکوف افتتاح شد

در منطقه لمسی، پوشش گیاهی با بافت‌های جالب وجود دارد. حس بویایی نیز توسط گیاهانی تحریک می‌شود که در مسیر به گونه‌ای قرار داده شده‌اند که شدت بوها با طی راه، بیشتر می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند برگ‌ها یا گلبرگ‌ها را در انگشتان خود بمالند تا بوی آن‌ها بیشتر آشکار شود.

تحریک قوه بصری توسط تخت‌های رنگارنگ، طراحی شده به شکل یک پالت رنگی در طیف‌های سرد از آبی گرفته تا طیف گرم قرمز و نارنجی ارائه می‌شود.

در نهایت می‌توانید در باغ به صداهای طبیعت (پرندگان) نیز گوش دهید یا خودتان با کمک سازهایی از جمله بامبو و لوله‌های فولادی آن‌ها را بسازید.

کد خبر 582345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.