از قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران تا زاینده‌رود و کشاورزی/ابر پروژه‌های اصفهان جان می‌گیرد؟

هیئت دولت در بیست و پنجمین سفر استانی خود به اصفهان، جهت رفع مشکلات اعتبارات ویژه‌ای را به این استان اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرانجام هیئت دولت اصفهان را به عنوان بیست‌وپنجمین مقصد خود برای سفرهای استانی انتخاب کرد. استان اصفهان که با مشکلات گوناگونی اعم از بحران آب، آلودگی هوا، فرونشست و… دست و پنجه نرم می‌کند، هیئت دولت را مجاب کرد تا برای رفع این مشکلات به اصفهان سفر کنند.

این سفر روز گذشته _پنج‌شنبه بیست‌وششم خردادماه_ با حضور بی سابقه و حداکثری هیئت دولت صورت گرفت. با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی دولت اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام است، کلنگ زنی در این سفر استانی صورت نگرفت و نماینده‌های دولت با سفر به شهرستان‌های مختلف، از طرح‌های نیمه تمام بازدید و برای تکمیل آن‌ها اعتبار لازم را تخصیص دادند. همچنین از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند و برای رفع این مشکلات قول مساعد دادند.

بدین منظور وزیر اقتصاد به گلپایگان و خوانسار، وزیر جهاد کشاورزی به کاشان، آران و بیدگل، فلاورجان و خمینی شهر، وزیر نیرو به چادگان و فریدن، سرپرست وزارت کار به نجف آباد و تیران و کرون سفر کردند. همچنین وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مهم حمل و نقلی و مسکن ملی بازدید به عمل آوردند.

مردم نگران آینده نباشند

سیداحسان خاندوزی پنج‌شنبه_ بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار، با قدردانی از حضور خانواده معظم شهدا در جلسه شورای اداری اظهار کرد: امیدوارم مطالبه بحق مردم استان برآورده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاست‌های بودجه‌ای نیازمند شتابی جهادی هستیم، افزود: دولت سیزدهم تا حدودی سرعت تورم را کاهش داد و شاهد ثبات خوبی در بازار ارز و امثال آن بودیم‌.

وزیر اقتصاد با اظهار امیدواری نسبت‌به برطرف‌شدنِ برخی از مشکلات پیش روی شهرستان‌های استان، ادامه داد: کشور در وضعیت نابسامان اقتصادی به سر می‌برد که باید بسیاری از اصلاحات در سال‌های گذشته انجام می‌شد، امروز کشور در وضعیت انباشت بسیاری از اقدامات انجام نشده قرار دارد.

خاندوزی با بیان اینکه در محصولات و کالاهای اساسی وابسته به واردات، آسیب‌پذیر و شکننده هستیم، تصریح کرد: در حوزه سیاست‌های بانکی، بودجه و مالیاتی باید همت جدی و حرکت شتابان شکل بگیرد؛ امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی، مشکلات به وجود آمده را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: دولت در شش ماه ابتدای عملکرد خود تلاش کرد به صورت متمرکز و با هدف کنترل و ثبات اقتصادی، از تورمی که از تابستان سال گذشته به وجود آمده بود، بکاهد و تا حد زیادی آن را کاهش دهد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز شاهد ثبات خوبی در اقتصاد کلان، قیمت ارز و امثال آن هستیم، تاکید کرد: برخی تکالیف در قانون بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد که باید با چند سیاست اصلاحی جبران شود.

خاندوزی گفت: اجرای اصلاحات اقتصادی در کشور با افزایش قیمت در بازارهای جهانی و نوسان در بازارهای بین‌المللی همزمان شد؛ بسیاری از کشورها درگیر افزایش قیمت مسکن و انرژی هستند که این موارد، افزایش قیمت مواد اولیه در بسیاری از صنایع را به همراه داشت؛ زمانی که مواد اولیه افزایش پیدا کند، بسیاری از کالاها دچار افزایش قیمت می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران نگران افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی در بازارها نباشند، افزود: امیدواریم با سیاست جبرانی معیشتی که با دستور رئیس‌جمهور ایجاد شد، این مسائل را جبران کنیم؛ اما نهایت تلاش ما بازگشت کشور به شرایط ثبات اقتصادی است.

۵۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در اصفهان احداث می‌شود

رستم قاسمی پنج‌شنبه _بیست‌وششم خردادماه_ طی بازدید از پروژه همت‌آباد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم زیادی از زیرساخت‌های کشور در شهرهای مختلف مربوط به بافت فرسوده است که از وظایف وزارت راه و شهرسازی است تا به این موضوع بپردازد و مسائل این حوزه را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه پروژه همت آباد به عنوان یک الگو کار موفق است، ادامه داد: حدود ۷۵ هکتار زمین در این منطقه وجود دارد که بیش از دو هزار واحد در آن ساخته می‌شود که از نظر ایمنی و زیرساختی کیفیت لازم را خواهد داشت، باید تلاش کنیم تا این طرح در کشور توسعه یابد.

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: حدود ۱۵ درصد از نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده دیده شده است که در این راستا حدود ۵۰ هزار مسکن احداث خواهد شد.

فاضلاب خوانسار پیگیری شود

سیداحسان خاندوزی در سفر خود به شهرستان خوانسار با حضور در جلسه شورای اداری، اظهار کرد: مشکلات استان در جریان سفر رئیس‌جمهور به اصفهان و با پیگیری‌هایی که توسط هیئت دولت در شهرهای مختلف استان انجام می‌شود، برطرف و مطالبات به حق مردم استجابت می‌شود.

وی با بیان اینکه در نامه‌ای که بعضی اصناف ارسال کرده بودند مطرح شده بود که شهرستان‌ها نیازمند سردخانه هستند، افزود: مردم در مناطق مختلف باید پیشنهاد بدهند که در ابتدای امر به کدام موارد رسیدگی شود، سرمایه‌گذاران نیز باید به پیشرفت کار کمک کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به قیمت پایین تعرفه‌ها، خاطرنشان کرد: وظیفه ما کمک به اصناف است تا پس از چند ماه اصل پول به صنوف بازگردد و برای سرمایه‌گذار سودآور باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان خوانسار با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده شود، گفت: از استاندار اصفهان درخواست کردم مسئله کنارگذر و فاضلاب خوانسار را پیگیری کند؛ تصمیم‌گیری برای مشکلات در سال جاری بهتر از موکول کردن آنها به آینده است.

وی با بیان اینکه موضوع بدهی بانکی کشاورزان، مسئله‌ای است که با کمک وزارت کشاورزی و بانک‌های دولتی پیگیری می‌کنیم، افزود: نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده برای روستاها و شهرستان‌ها بسیار اهمیت دارد.

خاندوزی گفت: در سفرهای استانی، دو بخش اعتبارات از جمله بودجه سفرهای استانی و تسهیلات بانکی از طریق شبکه‌های بانکی در نظر گرفته شده است، سال گذشته رئیس‌جمهور بعد از چند هفته از سفرهای استانی خود، بودجه‌های مورد نیاز را در اختیار استان‌ها و شهرستان‌ها قرار می‌داد، امسال نیز به همین شکل خواهد بود و موکول به آینده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت موظف است دستگاه‌های فروش را به عنوان منبع درآمد اصناف و فعالان اقتصادی لحاظ کند، گفت: در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور، استفاده از دستگاه کارت‌خوان با مسئولیت‌پذیری همراه نیست و مشکلات زیادی در بسیاری از تراکنش‌ها وجود دارد که مردم نسبت به آن آگاه نیستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: با توجه به تطبیق نداشتن درآمد قطعی اصناف با تراکنش دستگاه‌های فروش، جلسات بسیاری با نمایندگان، فراکسیون اصناف کشور و انجمن بازاریان اصناف کشور برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه امسال مسئله اصناف بدون هیچ حاشیه‌ای رفع می‌شود، گفت: فعالان اقتصادی باید نسبت به رفتار دولت آگاه باشند و به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا اگر مشکلی وجود داشت یا شکایتی انجام شد، در اسرع وقت و قبل از تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به دولت منتقل شود تا بتوانیم رابطه محکم خود را با مردم حفظ کنیم.

رفع مشکلات فنی پروژه قطار سریع‌السیر تهران_اصفهان تا ۳ هفته دیگر

رستم قاسمی پنجشنبه_ بیست‌وششم خردادماه_ با بیان اینکه مشکلات پروژه قطار سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان باید بررسی و رفع شود، اظهار کرد: بخشی از مشکلات این پروژه، درون‌سازمانی است و برخی دیگر نیز باید با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط رفع می‌شود؛ مشکلات درون‌سازمانی بیشتر مربوط به مباحث فنی است که تا سه هفته دیگر رفع خواهد شد و مشکلاتی که مربوط به سایر دستگاه‌ها است طی جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون اول رئیس‌جمهور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در تلاش برای پیش‌برد پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان هستیم تا هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

وزیر راه‌وشهرسازی اضافه کرد: کاهش مصرف انرژی (سوخت)، آلایندگی و تغییرات مرتبط با اثرات زیست‌محیطی، کاهش زمان سفر، ایجاد گسترش و شبکه ریلی در جابه‌جایی مسافر، افزایش اشتغال و توسعه گردشگری و استفاده از فناوری‌های نوین و انتقال تکنولوژی در موضوعات ایمنی از اهداف اجرای این پروژه است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح مسیر اصفهان_ قم_ تهران به کمتر از چهار ساعت کاهش می‌یابد، تصریح کرد: ظرفیت جابه‌جایی ترافیک سالانه در افق طرح، ۱۶ میلیون دیده شده است و سرعت طرح ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

اهدای مسکن به ۲ خانواده اصفهانی صاحب ۴ قلو

«رستم قاسمی» پنجشنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در بازدید از پروژه‌های مسکن بهارستان، در راستای طرح تشویقی فرزندآوری، دو واحد مسکونی را به صورت رایگان به دو خانواده صاحب چهار قلو اهدا کرد.

بازدید وزیر نیرو از سد زاینده‌رود

«علی‌اکبر محرابیان» پنجشنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در بدو ورود به اصفهان از سد و نیروگاه زاینده‌رود بازدید کرد.

مطالبات خانواده شهدا پیگیری می‌شود

«علی‌اکبر محرابیان» پنجشنبه-‌_بیست‌وششم خردادماه در ادامه سفر به چادگان، پس از بازدید از سد و نیروگاه زاینده‌رود با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با خانواده شهدا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار یکی از تولیدکنندگان بخش خصوصی که حوزه در تولید مرغ گوشتی فعال است، مشکلات خود را مطرح کرد و وزیر نیرو، وعده مساعدت درخصوص مطالبات وی از شرکت تعاونی مرغداران چادگان را داد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در حاشیه این سفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری دیدار با خانواده شهدا، اظهار کرد: خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستند، در نشستی که برگزار می‌شود درخواست آن‌ها را خواهیم شنید و مطالباتشان را پیگیری خواهیم کرد.

احداث خط لوله گاز ۱۶ اینچ نائین در سفر رئیس‌جمهور

مجید چگینی پنجشنبه _‌بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان نائین، اظهار کرد: وضعیت گازرسانی به استان اصفهان مناسب است، اما بخش‌هایی از شهرستان نائین و خوروبیابانک با مشکلاتی مواجه است که با اقدامات انجام شده و دستور وزیر نفت، گشایش‌هایی در این شهرستان‌ها ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که درخصوص تأمین سرانه خانوار داشتیم و براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و با دستور وزیر نفت در هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران، اعتبار مورد نیاز برای احداث خط لوله گاز ۱۶ اینچ شهرستان نائین تأمین شده است و تا پایان سال به مشترکان شهرستان‌ها گازرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به پروژه حائز اهمیت احداث خط لوله ۱۶ اینچ شهرستان انارک به نائین، تصریح کرد: امیدواریم این پروژه در سفر رئیس جمهور به استان شهیدپرور و ولایتمدار اصفهان کلید بخورد.

وی با بیان اینکه احداث خط لوله ۱۶ اینچ از شهرستان نائین به انارک حدود ۸۹ کیلومتر است، اضافه کرد: گازرسانی به ۱۲ روستای خوروبیابانک با اعتباری بالغ بر ۵۰۵ میلیارد تومان برای فاز اول اجرایی خواهد شد و امیدواریم کمتر از یک سال دیگر اجرایی شود.

چگینی خاطرنشان کرد: امیدواریم با احداث خط لوله ۱۶ اینچ در فاز اول پایداری گاز در انارک و نائین ایجاد شود و در فاز دوم علاوه‌بر گازرسانی به ۱۲ روستا خطوط لوله در خوروبیابانک در دستور کار و اجرا قرار گیرد.

وی افزود: طرح‌های دیگری در دستور کار قرار دارد که در فازهای بعدی انجام خواهد شد، از این رو به نظر می‌رسد با گازرسانی به شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک مشکلی در این راستا وجود نداشته باشد و بتوانیم گاز کافی را برای توسعه صنعت در این شهرستان‌ها در اختیار صنعتگران قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز جمهوری اسلامی ایران گفت: گازرسانی به مرغداری و دامداری کلوت محمدیه نائین، گازرسانی به پایگاه شهید شرافت و خطوط تغذیه این شهرستان نیز در دستور کار است.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد بودجه برای تکمیل فاضلاب چادگان

علی‌اکبر محرابیان پنجشنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در شورای اداری شهرستان چادگان، اظهار کرد: مردم منطقه چادگان سنگربان اقتصاد کشور هستند، زیرا عمده اقتصاد این منطقه برمبنای کشاورزی و توریسم است و خدمت‌گزاری به آن‌ها افتخار ماست.

وی با بیان اینکه هدف از سفرهای استانی، ملاقات با مردم و بررسی مشکلات، نقطه‌نظرات مردم و مسئولان شهرستان‌های کشور است، افزود: در دولت آیت‌الله رئیسی هر هفته سفرهای استانی برگزار می‌شود و وزرا و مسئولان در آن شرکت می‌کنند تا مشکلات را بررسی کنند و برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام انجام شود.

وزیر نیرو گفت: در شهرستان چادگان، چند موضوع مهم مطرح شد که باید برای آن تصمیم‌گیری شود. یکی از مهم‌ترین موضوعات شهرستان، تکمیل مسیر دو بانده اصفهان به چادگان است، زیرا میزان تردد مردم و مسافران به این منطقه زیاد بوده و اقتصاد این شهرستان به اقتصاد توریسم گره خورده است که تکمیل این زیرساخت و راه، باعث افزایش حضور گردشگران می‌شود و امنیت تردد مردم را نیز افزایش می‌دهد. در مصوبه هیئت دولت اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیمارستان شهرستان نیز یکی از موضوعات مهمی است که اعتبار لازم را برای تکمیل و تجهیز آن در نظر خواهیم گرفت تا مشکلات ناشی از نبود زیرساخت‌های بهداشتی در شهرستان رفع شود.

محرابیان با اشاره به موضوع تأمین آب شهرستان چادگان و روستاهای آن، گفت: طرح جهاد آبرسانی با هدف تأمین آب شرب پایدار ۱۰ هزار روستا در حال اجرا است. در قالب این طرح، آبرسانی به ۲۲ روستا از شهرستان چادگان انجام و اعتبار مورد نیاز آن تأمین می‌شود تا در این شهرستان آب پایدار برای تمام روستاها وجود داشته باشد.

وی گفت: در مصوبه سفر رئیس‌جمهور به اصفهان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل فاضلاب شهرستان چادگان دیده شده است تا فاضلاب این شهرستان تکمیل شود. برای تکمیل فاضلاب "رزوه" نیز مجوز ماده ۲۳ گرفته شده تا این پروژه انجام شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: سهم استان اصفهان در پک خورشیدی دو برابر خواهد شد و باید این سهم بیشتر در مناطق عشایری ازجمله شهرستان چادگان توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: مسائل مطرح شده توسط مردم پیگیری خواهد شد و امید است این مشکلات رفع شود و شاهد رشد و پیشرفت شهرستان چادگان باشیم.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مهم‌ترین اولویت دولت است

علی‌اکبر محرابیان پنجشنبه _‌بیست‌وششم خردادماه_ در شورای اداری شهرستان فریدن، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان، اظهار کرد: هدف از سفرهای استانی که رئیس‌جمهور به برگزاری آن اصرار دارد، حضور در شهرستان‌های مختلف، دیدار با مردم، گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره و دریافت درخواست‌های آن‌ها است.

وی افزود: امروز با حدود ۲۰۰ کشاورز گفت‌وگو شد که نشان می‌دهد هیئت دولت دغدغه رفع مسائل، موضوعات و درخواست‌های مردم را در تمام زمینه‌ها دارد.

وزیر نیرو گفت: یکی از اهداف سفرهای استانی، اجرای پروژه‌ها است. بسیاری از مسائل موجود ناشی از توقف پروژه‌هایی همچون ساخت راه و سد است؛ همچنین با وجود افزایش جمعیت، نیازهای اولیه مردم رفع نشده است.

وی تاکید کرد: در کشور طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری وجود دارد و اولویت دولت، شناسایی و اجرای این پروژه‌ها است.

محرابیان خاطرنشان کرد: با مسائل و مشکلات شهرستان فریدن آشنا هستم؛ بنابراین دستورات لازم درخصوص برخی از مسائل صادر شد و تاآنجاکه دولت توان داشته باشد بودجه لازم را تأمین می‌کند و مشکلات و مسائل با رعایت اولویت رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این سفر برای آب شرب و طرح‌های فاضلاب سراسر استان، اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده است و اعتباراتی به تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای استان اختصاص داده شد که با تزریق آن به‌زودی شاهد تکمیل این طرح‌ها خواهیم بود. همچنین چند روستای شهرستان فریدن در تنش آبی قرار دارد که اعتباراتی در قالب طرح جهاد آبرسانی برای آن پیش‌بینی شده است که امیدواریم منجربه رفع تنش آبی در این مناطق شود.

وزیر نیرو گفت: برای تأمین آب شهری مراحل قانونی طی و منابع مالی در بودجه پیش‌بینی و پیمانکار پروژه در مناقصه مشخص شده است که به زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود. اعتبارات این ردیف محدود است، بنابراین تلاش می‌کنیم این اعتبارات را افزایش دهیم و به اجرایی شدن پروژه‌ها سرعت ببخشیم.

۱.۵ میلیارد یوآن در هشت ماه گذشته برای قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران هزینه شده است

سیدمیعاد صالحی پنجشنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در جریان بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، اظهار کرد: موضع و اولویت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نفوذ فناوری و حرکت به سمت های‌تک و عبور از تکنولوژی متوسط و پایین است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق ورود به راه‌آهن‌های تک دارا بودن سرعت بالا است، ادامه داد: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران می‌تواند به بومی‌سازی و نفوذ فناوری کمک کند. همچنین باید آسیب‌شناسی شود که چرا این پروژه ۱۵ سال معطل مانده است.

مدیرعامل راه‌آهن کشور تصریح کرد: از چهار میلیارد یوآن که در این پروژه هزینه شده حدود ۱.۵ میلیارد یوآن مربوط به هشت ماه اخیر است که نشان از توجه دولت سیزدهم به این امر دارد.

وی اضافه کرد: دولت باید تصمیم بگیرد تا این پروژه به صورت کامل اجرا شود، اینکه تنها مبلغی به این پروژه اختصاص داده شود و به سرانجام نرسد زیرساختی که انجام شده از بین می‌رود، از این رو با توجه به عزم وزارت راه‌وشهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای این پروژه، به صورت کامل این تصمیم در هیئت دولت نهایی شود.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتهای مهرماه سال گذشته شورای اقتصاد سقفی برای چهار میلیارد یوآن در نظر گرفتند، این میزان انجام شده و طی هشت ماه گذشته ۱.۵ میلیارد یوآن مصرف شده و عملاً به آن سقف رسیدیم. در این راستا نیاز به تصمیم جدی داریم که بخشی از آن را شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند.

وزارت اقتصاد آماده افزایش اختیارات مدیران استانی است

سیداحسان خاندوزی شامگاه پنج‌شنبه در نشست با مدیران و صاحب‌نظران شهرستان اصفهان اظهار کرد: در موضوع تفویض اختیار وعده نمی‌دهیم و هر یک از مدیران کل دارایی و مالیات استان‌های کشور اگر با مسئولیت پذیری متقاضی این باشند ما در وزارت اقتصاد آماده هستیم که تا حد امکان مناطق و استان‌ها را توانمند کنیم و جز در موارد خاص، ضروری و ویژه استان‌ها به سراغ پایتخت نیایند.

مخالفتی برای اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران_اصفهان وجود ندارد

رستم قاسمی امروز _ بیست‌وششم خردادماه_ در جریان سفر استانی به اصفهان اظهار کرد: مطالب مربوط به پروژه قطار سریع‌السیر تهران_اصفهان به دو بخش تقسیم می‌شود، نخست مسائل فنی و موضوعاتی که به درون وزارتخانه بر می‌گردد و قرار است در یک برنامه دو سه هفته‌ای موضوعات فنی پروژه را تعیین تکلیف کنیم.

وی دومین دسته موضوعات مربوط به این پروژه را مربوط به خارج از وزارتخانه دانست و افزود: نهادهایی از جمله سازمان مدیریت و بانک مرکزی در این بخش دخالت دارند و به تازگی با سازمان مدیریت و بانک مرکزی مکاتبه‌ای انجام شد، تلاش ما این است که با حضور رئیس‌جمهور در استان موضوع این پروژه را نیز مطرح کنیم.

وی با اشاره به پیشنهاد حمایت و پشتیبانی جدی از این پروژه در سفر استانی به اصفهان، گفت: از معاون اول رئیس جمهور نیز درخواست خواهیم کرد که نشستی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط در این پروژه برگزار شود تا به یک تصمیم واحد در این زمینه برسیم.

قاسمی پروژه قطار سریع‌السیر تهران_اصفهان را یکی از طرح‌های مطرح شده در سفر رئیس‌جمهور دانست و افزود: در نشستی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد، موضوع پشتیبانی‌های اساسی این پروژه را مطرح می‌کنیم، البته اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شده است.

وی این پروژه را یکی از طرح‌های جدید و پیشران در کشور دانست و گفت: این پروژه می‌تواند منشأ اقدامات بعدی باشد، فکر نمی‌کنم برای اجرای آن مخالفتی وجود داشته باشد.

اعتبارات ویژه اصفهان در بخش کشاورزی و دامپروری

سیدجواد ساداتی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: سالانه ۷.۵ میلیون تن محصول کشاورزی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور تولید می‌شود، ۲۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه کشاورزی داریم و ۱۱ درصد مردم یعنی یک خانواده یک میلیون نفری به امر کشاورزی اشتغال دارند.

وی با اشاره به مصوبات بخش کشاورزی در این سفر، افزود: ۳,۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت قنوات، ۱,۴۰۰ میلیارد تومان برای آبیاری و انتقال آب‌های آلوده و ایجاد اسلب‌های ذخیره آب شبکه آبیاری، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح باغات، ۱۸۰ میلیارد تومان برای صدور سند و رفع تدخلات کشاورزی، ۳۰۰ میلیارد تومان برای صیانت از آب، آبخیزداری، آبخوان‌داری و بیابان‌زدایی و صیانت از جنگل‌های زاگرس، یگان حفاظت منابع طبیعی و امور اراضی، ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به عشایر در بحث آبرسانی و ۵۷۰ میلیارد تومان برای کمک به زیرساخت شهرک‌های کشاورزی استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان حمایت از پرورش شتر در بخش کویری، ۶۰ میلیارد تومان ایجاد صندوق گیاهان دارویی و گل محمدی، ۶۰ میلیارد تومان کمک به آزمایش‌های دامپزشکی و ۱۰۰ میلیارد تومان احداث جاده بین مزارع در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش دوم دو هزار میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای توسعه گلخانه‌ها، اشتغال جایگزین در بخش کشاورزی با اولویت غرب و شرق اصفهان و در سایر بخش‌های دچار خشکسالی و توسعه کشاورزی کم آب‌بر در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این سفر به عنوان نماینده رئیس جمهور در چهار شهرستان کاشان، آران و بیدگل، خمینی‌شهر و فلاورجان حضور پیدا کردم و مطالبات مردم را از نزدیک شنیدم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: در کاشان تکمیل محور کاشان، برزک، اردهال، جمکران، آران و بیدگل به ورامین تهران، جاده کنارگذر آران و بیدگل- ابوزیدآباد به کاشان، کمربندی کاشان، ثبت مراسم قالی شویان در تقویم کشور، آب شرب کاشان و آران و بیدگل و تکمیل بیمارستان‌های بقیه الله، ثامن و امام حسن (ع) و ارتقای شهرستان کاشان و افزایش اختیارات همچنین رفع مشکل جاده دسترسی مسکن مهر از درخواست‌های مردم این شهرستان بود.

وی گفت: در خمینی‌شهر ارتقای فرمانداری این شهرستان به "فرمانداری ویژه"، ارتقای درچه به شهرستان، توسعه متروی اصفهان - خمینی شهر، بازسازی مدارس تخریبی و رسیدگی ویژه به محله جوی آباد از درخواست‌های مردم خمینی شهر بود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در فلاورجان بحران آب کشاورزی، تکمیل ورزشگاه دو هزار نفری، بازسازی مدارس تخریبی، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان، مرمت شبکه فرسوده آب شرب، مرمت آثار باستانی و رسیدگی به مشکل اشتغال از جمله مسائل مطرح شده بود.

کد خبر 582320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.