لزوم توجه به قانون، عدالت و شفافیت برای رفع مساله زاینده‌رود/نگرانی مردم اصفهان به‌حق است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عدالت در مدیریت آب باید رعایت شود، گفت: لازم است به قانون، عدالت و شفافیت در راستای رفع مسئله زاینده رود توجه شود، البته در گذشته کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است که امروز نباید تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه _ بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان، اظهار کرد: در نظام مدیریتی ما مدیر باید خود را در محضر پروردگار پاسخگو بداند، مدیر باید خود را موظف بداند که درست عمل کند.

وی افزود: در نظام‌های مدیریتی ما مدیران همواره باید گره‌گشای مردم باشند همانگونه که حضرت علی (ع) شخصاً برای گره گشایی از امور مردم حاضر می‌شدند، افزود: یکی از معضلات امروز در نظام اداری، امروز و فردا کردن تصمیم‌ها است و همین موضوع باعث شده است که پروژه‌های نیمه تمام متعددی را شاهد باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بازدیدهایی که امروز انجام دادیم، مشکلات استان اصفهان بررسی شد، تاکید کرد: باید عدالت در مدیریت آب رعایت شود؛ نگرانی مردم اصفهان نسبت به مسئله زاینده‌رود به‌حق است و قطعاً این مسئله با همکاری مردم و همت دولت حل شدنی است.

وی اظهار کرد: قطعاً تأخیر در رفع مسئله زاینده‌رود مشکل ایجاد خواهد کرد، بر همین اساس لازم است قانون، عدالت و شفافیت در راستای رفع مسئله زاینده‌رود توجه شود، البته در گذشته کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است که امروز نباید تکرار شود.

قطار سریع‌السیر اصفهان _ تهران نباید به آرزو تبدیل شود

رئیسی با بیان اینکه مسئله آلاینده‌ها و هوای ناپاک استان قطعاً باید در اولویت قرار گیرد، گفت: اصفهان یکی از قطب‌های مهم علم و تحقیقات کشور بوده که اقداماتی بزرگ را رقم زده است؛ امروز در بازدید از هواپیمایی هسا اقدامات بزرگی را شاهد بودیم که امیدواریم به‌زودی ساخت هواپیمایی مسافربری داخلی با ظرفیت ۷۲ نفر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: قطار سریع‌السیر اصفهان _ تهران نباید به آرزو تبدیل شود، لذا به‌طور ویژه دنبال خواهد شد زیرا برقراری ارتباطات بین تهران و اصفهان بسیار مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای مشکل فرونشست زمین اصفهان باید راهکارهای اساسی ارائه شود، زیرا این مشکل باعث‌نگرانی های در بین مردم شده است، گفت: لازم است مسئولان مراکز تحقیقاتی و دانشگاهیان نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: مدیران باید نگاه تحولی داشته باشند و اگر مدیری نگاه تحولی نداشت کنار گذاشته شود، زیرا دولت سیزدهم دغدغه مردم را دارد؛ نباید فردی اعتماد مردم را به نظام خراب کند، امروز نیازمند یک حرکت جهادی هستیم و این حرکت نیازمند همکاری مدیران است.

رئیسی با بیان اینکه امروز پیمان جدی با رهبری، مردم و خدا بستیم تا کارها را پیش ببریم، گفت: باید روند مهاجرت در کشور را معکوس کنیم، البته در این دولت مصمم به تحقق این موضوع مهم هستیم؛ باید به نوعی رفتار کنیم که جوانان دلبسته به کشور شوند.

کد خبر 582316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.