۳ هزار میلیارد تومان برای راه‌های استان اصفهان اختصاص داده شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این سفر برای راه‌های استان اصفهان سه هزار میلیارد تومان منابع تخصیص داده شده که از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است. امیدواریم با اعتبار پیش‌بینی شده بخش قابل توجهی از مشکلات استان مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رستم قاسمی شامگاه پنج‌شنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اهمیت آزادراه شرق اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان حدود ۱۰ درصد آزادراه‌های کشور را در خود جای داده است. از آن جایی که این استان در مرکزیت کشور قرار دارد هم به لحاظ مسافر هم تردد بار کشور حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بسیاری از راه‌های استان اصفهان به دلیل عمر طولانی فرسوده شده و نیازمند بازسازی هستند؛ امیدواریم با اعتبار پیش‌بینی شده بخش قابل توجهی از مشکلات این استان در این حوزه حل شود.

وزیر راه شهرسازی تصریح کرد: بحث بعدی نهضت ملی مسکن است که حدود ۴۰۰ هزار نفر از استان اصفهان در این طرح ثبت نام کردند؛ خوشبختانه براساس گزارش‌ها و بازدیدها زمین برای ۱۰۰ هزار نفر در سال آینده آماده سازی شده و مابقی در دست بررسی است که امیدواریم با همت استاندار اصفهان زمین چهار ساله نهضت ملی مسکن به زودی آماده‌سازی و تحویل مردم شود.

وی اضافه کرد: گرچه در حال حاضر ۲۰ هزار واحد برای ساخت در دست اجرا داریم ولی کافی نیست و باید اقدام اساسی در راستای ساخت مسکن در شهرک‌ها و زمین‌های شهرهای جدید انجام شود؛ از این رو از استاندار اصفهان می‌خواهم در بخش نهضت ملی مسکن جلسه شورای‌عالی مسکن تشکیل دهد تا این عقب ماندگی که در حوزه ساخت وجود دارد را جبران جبران کنیم.

قاسمی با اشاره به قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان گفت: ۲۵۰ کیلومتر طول محور قم- اصفهان است که ۱۴۰ کیلومتر روسازی و تونل‌ها لازم انجام شده است و کنسرسیوم شرکت چینی و قرارگاه خاتم الانبیا درحال فعالیت برای تکمیل این پروژه هستند.

وی با بیان اینکه نزدیک به دو هزار نفر در پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران مشغول به کار هستند، یادآور شد: تاکنون فاینانس چینی انجام شده و چینی‌ها آمادگی دارند بخش بعدی فاینانس را بازگشایی کنند، اما برای این پروژه عظیم باید تصمیم جدی در مرکزیت کشور گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر طرف چینی به دنبال تعیین تکلیف این پروژه است تا بخش بعدی LC را بازگشایی کنند در غیر این صورت نه تنها بخش اجرایی شده بدون نتیجه باقی خواهد ماند همچنین طرف چینی در مسائل مالی ما را جریمه خواهد کرد.

وی گفت: از این رو باید برای این پروژه عظیم تصمیم جدی در شورای اقتصاد کشور گرفته شود تا از این پروژه به عنوان عملیات جدید و های‌تک به لحاظ حمل و نقل رونمایی شود.

کد خبر 582315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.