رئیس‌جمهور همواره به دنبال حفاظت و صیانت از مردم است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حفاظت از مردم خواسته جدی رئیس‌جمهور است، گفت: در هر موضوعی که در هیئت دولت مورد بحث قرار می‌گیرد، رئیس‌جمهور در پی صیانت از مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه_ در جمع مسئولان و نمایندگان اقشار مختلف مردم شهرستان هرند اظهار کرد: استان اصفهان دارای بیشترین میزان جمعیت ایثارگر به نسبت دیگر استان‌ها و شهرهای کشور است و این در حالی است که اصفهان یک شهر مرزی در دوران جنگ تحمیلی نبوده است.

وی افزود: دارا بودن بیش‌ترین تعداد ایثارگر و رزمنده حاکی از آن است که مردم این سرزمین دارای نگاه و توجه خاص به حفظ اسلام، انقلاب و پیروی از امام راحل (ره) بودند که داوطلبانه در جبهه‌های جنگ حاضر شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که منطقه شرق اصفهان به نسبت جمعیت خود، جزو مناطقی است که بیشترین تعداد ایثارگر و رزمنده را دارا بوده که این موضوع نیز حاکی از عمق تدین مردمان این دیار است، گفت: مردم شرق اصفهان در این سال‌ها بابت موضوعات متعدد به خصوص معضل کمبود آب و خشکسالی بسیار اذیت شدند، که بخشی از آن ناشی از بی‌تدبیری، قهر طبیعت و نبود آینده‌نگری و توزیع عادلانه منابع است.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: چه بسا زمانی که عده‌ای دست به اقداماتی چون ایجاد صنعت‌های آب‌بر در منطقه کویری زده‌اند، بعضی خوشحال شدند، اما از آنجایی که این اقدام به دور از آینده‌نگری بود، امروز مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: ما باید از این مشکلات درس بزرگی بگیریم، اینکه برنامه‌ریزی‌های ما باید درازمدت باشد و پیامدهای آن را در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی زیست‌محیطی بسنجیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کمبود آب، یک مشکل جدی در دنیا بوده و کشور ما نیز درگیر این موضوع است، گفت: امروز باید بر اساس دانش و برنامه‌ریزی صحیح اقداماتی صورت بگیرد که این خواسته دولت هم هست.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه ما باید یک بسته‌ای متشکل از نظام نوع کشت، نظام توزیع آب، صنایع فرآوری، روش‌های جایگزین در اشتغال و صنعت را برای مردم در نظر بگیریم، گفت: شهرستان هرند منطقه‌ای رشد یافته و مؤثر در عرصه‌های علمی است و افراد تحصیل‌کرده‌ای در این شهر رشد یافته‌اند که برای حل مشکلات این منطقه باید به کمک دولت بیایند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: من به دنبال مقصر جلوه دادن گذشتگان و دولت‌های قبل نیستم، چرا که مردم هر کار خوب و بدی که انجام دهیم را امروز یا فردا متوجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه حفاظت از مردم خواسته جدی رئیس‌جمهور است، گفت: در هر موضوعی که در هیئت دولت مورد بحث قرار می‌گیرد، رئیس‌جمهور در پی صیانت از مردم است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: برای حل مشکلات مربوط به معیشت و گرانی نیز همه اعضای دولت از جمله همکاران ما در جهاد کشاورزی، وزارت صمت و سازمان بازرسی با تمام وجود تلاش می‌کنند که کم‌ترین فشار به مردم وارد شود.

وی گفت: امروز با بحران غذا در جهان روبه‌رو هستیم که این مسئله مشکلاتی را پیش آورده است، اما با این وجود رئیس‌جمهور و اعضای کابینه، خود را موظف به حل مشکلات معیشتی مردم می‌دانند و امیدواریم با تزریق به‌موقع منابع به وظایف و تعهدات خود عمل کنیم.

کد خبر 582270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.