موانع سر راه فعالان اقتصادی برداشته شود/ لزوم توسعه تله‌کابین صفه

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فعالان اقتصادی جز رفع موانع چیزی از ما نمی‌خواهد، در این راستا نیاز است شخصی را به عنوان مباشر تربیت کنیم تا موانع را از سر راه فعالان اقتصادی بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزت‌الله ضرغامی در نشست مدیران و صاحب‌نظران شهرستان اصفهان با بیان اینکه در مدت زمان تصدی وزارت میراث برای سومین بار در اصفهان حضور دارم، اظهار کرد: علی‌رغم اهمیت برخی استان‌ها، اولویت ما حضور در اصفهان است.

وی افزود: دیشب جلسه سه ساعته مهمی با بزرگان صنایع‌دستی در هتل لاله برگزار و صحبت‌های اهالی این حرفه شنیده شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: به اهمیت صنایع دستی واقف هستیم، اگرچه صنایع‌دستی جای کار زیادی برای انجام دارد، اما پایه اقتصاد هویت‌بنیان و پیشران آن است. اصفهان با فعالیت در ۲۰۰ رشته قطب صنایع‌دستی کشور است و صنایع‌دستی بدون اصفهان شناسنامه ندارد.

ضرغامی تصریح کرد: مدیریت جهادی بدون اجتهاد مدیریتی ارزشی ندارد. اجتهاد پیش‌نیاز مدیریت است و مدیر باید بتواند فهم داشته باشد و تصمیم مقتضی بگیرد.

وی با اشاره به بازدید از مجتمع صفه، گفت: نیازمند اقدام سریع برای رفع مشکل توسعه تله‌کابین صفه هستیم و دستور پیگیری برای رفع این مشکل صادر شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه در بازدید از حصه برداشت جدیدی نسبت به این مناطق حاشیه‌ای پیدا کردیم، خاطرنشان کرد: شرایط برای احداث شهرک جدید باید بازخوانی مجدد شود؛ در کنار شهرهای بزرگی که ظرفیت ندارد شهرک را احداث می‌کنیم در حالی که ابتدا باید پیش‌نیازها و ظرفیت‌ها مشخص شود و پس از برآورد اولیه اقدام به ساخت شهرک کنیم.

ضرغامی با تاکید بر اینکه حل بعضی مشکلات اصلاً پیچیده نیست، تاکید کرد: بعضی مواقع به دلایل مختلف به مردم ظلم می‌شود، مثل پدیده‌ای به نام تملک که بلای جان مردم شده است. در فرایند تملک باید هزینه به مردم پرداخت و زمین دریافت شود، اما زمانی که پول نیست تملک بلاعوض می‌دهیم و مردم را در بلاتکلیفی قرار می‌دهیم در حالی که راه‌حل مشکل تملک در اختیار قرار دادن زمین معوض است.

وی گفت: ما یک‌بار انقلاب کردیم، یک‌بار هم باید به حرف مردم گوش بدهیم و نشان دهیم آنان را می‌فهمیم. همه ما یکی هستیم و کمبودها نباید ما را دچار مشکل کند.

ضرغامی ادامه داد: اقامت در حاشیه مناطق کشاورزی بدون هیچ دلیل منطقی ممنوع است. این مسئله با پیگیری ساده وزارتخانه، میراث و جهاد کشاورزی رفع می‌شود؛ بسیاری از مشکلات در محل حل می‌شود و پیچیده نیست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به فعال بودن گردشگری سلامت در اصفهان، گفت: فعالان اقتصادی جز رفع موانع چیزی از ما نمی‌خواهند، در این راستا نیاز است شخصی را به عنوان مباشر تربیت کنیم تا موانع را از سر راه فعالان اقتصادی بردارد.

ضرغامی تصریح کرد: باید نیازهای فوری را شناسایی و حل کنیم. محله حصه به دلیل مشکل با اوقاف و مالکیت مردم بلاتکلیف و دچار مشکل است، از این رو باید هرچه سریع‌تر موضوع حل شود. امروز از مدیرکل اوقاف در این خصوص سوال شد و مشکل به زودی مرتفع می‌شود.

کد خبر 582267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.