لزوم تاسیس درمانگاه تامین‌ اجتماعی در دهاقان/ دولت رئیسی دولت عدالت است

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهرستان نیاز به درمانگاه تأمین اجتماعی دارد، گفت: حق بیمه‌ای که مردم این شهرستان پرداخت می‌کنند با افرادی که بهترین امکانات را در اختیار دارد، هیچ تفاوتی ندارد اما بهره‌مندی از خدمات به صورت عادلانه و یکسان نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سمیه محمودی عصر امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه_ در جمع مردم و نخبگان شهر دهاقان، اظهار کرد: در شهرستان دهاقان نیاز به همکاری و همیاری وجود دارد. حدود ۱۰ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی اختصاص داده شده است اما این رقم برای انتقال آب به سه روستای قمیشلو، دزج و همگین کافی نیست و امید است به یاری خدا در مصوبات سفر این سه روستا دیده شود.

وی با بیان اینکه انتقال آب انجام شده اما مردم گلایه دارند که آب نیامده است، افزود: برای انتقال آب ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. این اقدام در آرامش انجام شده و حتی قطره‌ای خون از دماغ کسی خارج نشد و این به سبب مظلومیت و دعای خیر مردم بود اما نیاز است که مدیران استانی نیز کمک کنند تا مردم از آبی که منتقل شده است، بهره‌مند شوند.

لزوم وجود نیروی متخصص در دهاقان

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارستان این شهرستان با کمک خیران راه‌اندازی و تجهیزاتی از دولت به این بیمارستان آمده است اما ساختمان و تجهیزات بیمار را خوب نمی‌کند و نیازمند نیروی متخصص هستیم. تدبیری اندیشیده شده است که میان شهرضا و دهاقان ارتباطی برای تبادل پزشک ایجاد شود اما با توجه به شرایط موجود درخواست داریم کمک شود تا افرادی ساکن در این شهرستان، از پزشک خوب بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه فردی که در شهرستان دهاقان بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند با فردی که در تهران این حق بیمه را پرداخت می‌کند نباید تفاوتی داشته باشد، تصریح کرد: حق بیمه‌ای که مردم مظلوم این شهرستان پرداخت می‌کنند با فردی که ساکن تهران یا اصفهان است و بهترین امکانات را در اختیار دارد، هیچ تفاوتی ندارد اما بهره‌مندی از خدمات به صورت عادلانه و یکسان نیست.

دهاقان نیاز به پزشک عمومی و داروخانه دارد

محمودی با بیان اینکه دولت آقای رئیسی دولت عدالت است، اضافه کرد: این شهرستان نیاز به درمانگاه تأمین اجتماعی دارد. خیران اعلام کرده‌اند که هزینه ساخت و زمین را تقبل می‌کنند اما باید پزشک عمومی و داروخانه در این شهرستان وجود داشته باشد تا مردم از آن استفاده کنند.

وی گفت: پس از بررسی‌ها گفته شده است که افراد بیمه شده توسط بیمه تأمین اجتماعی در این شهرستان حد نصاب ندارند، در صورتی که بر اساس آمار در گذشته برای شهرستانی با همین جمعیت درمانگاه دایر شده است، اما تاکنون به این شهرستان درمانگاه اختصاص نیافته است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهاقان شهر کشاورزی است، خاطرنشان کرد: برای حفظ جمعیت شهرستان دهاقان، باید در حوزه اشتغال صنعتی و کشاورزی زیرساخت‌هایی ایجاد شود و تا زمانی که زیرساخت مربوطه ایجاد نشود نمی‌توان صنعتگر را به این شهرستان دعوت کرد. مشکل زمین نیز در این شهرستان وجود دارد و شرکت شهرک‌ها باید برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند اما زمین ندارند، تعیین تکلیف کند.

وفور نامه‌ها نشان از مشکلات مردم است

در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی، امام جمعه دهاقان وفور نامه‌ها را نشان از مشکلات مردم دانست و ضمن ابراز امیدواری که دولت به همه آنها پاسخ دهد و آنها را پیگیری کند، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهاقان مشکلات و کمبودهای زیادی از نظر نیروی انسانی و اعتبارات دارد.

وی با اشاره به خشکی ۵۰ درصد قنات‌ها، افزود: کشاورزی بومی منحرف شده و دام و طیور و زندگی را تحت تأثیر قرار داده است. کمبود آب از سایر مشکلات است و آب‌ها و رودخانه‌هایی در همین منطقه وجود دارد که باید آب آن را مهار و استفاده کرد.

امام جمعه دهاقان با بیان اینکه کانون‌های مساجد به خصوص در این شرایط که دشمن به دنبال تهاجم فرهنگی است، نیاز به توجه بیشتری دارند، ادامه داد: بخش بهداشت و درمان و بیمارستان شهدای دهاقان و تأمین نیروی تخصصی برای آن باید مورد پیگیری و توجه قرار گیرد.

کد خبر 582266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.