باید با مردم شفاف باشیم و با عدالت رفتار کنیم/ تدوین طرح جامع آب استان اصفهان

رئیس جمهور با بیان اینکه باید بدانیم بر مردم چه می‌گذرد، من یقین دارم اگر با مردم شفاف باشیم و با عدالت رفتار کنیم بهترین حامی بعد از خداوند مردم هستند که حمایت می‌کنند، گفت: هر طرحی که برای رفع مشکل آب استان اصفهان بتوان آن را اجرایی کرد و دغدغه کشاورزان مرتفع شود، در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز_ پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جمع نخبگان استان اصفهان، اظهار کرد: ابتدا لازم می‌دانم عرض تبریک داشته باشم به مناسبت ایام ولادت باسعادت امام رضا (ع) به همه شما؛ خداوند سلام و صلوات خود را بر ولی خود علی بن موسی الرضا (ع) و اجداد و اولاد آن بزرگوار نازل کند و این نظام مقدس و امت اسلامی از برکات وجودی آن حضرت بهره‌مند فرماید.

وی ادامه داد: حقیقت آن است که ما در روند امور زندگی خود نیازمند عنایت حضرت حق و اولیای خدا، توجه، اخلاص و صفای شهدای بزرگوار هستیم که همواره بر اعمال ما ناظر هستند و سخن و پیام خود را در فضایی که زندگی می‌کنیم به گوش ما می‌رسانند.

رئیس جمهور ادامه داد: هیچ کوی و برزنی نیست که نشانی از شهادت شهیدان نداشته باشد؛ به‌جا است که اصفهان به عنوان استان ایثار و ولایتمداری انتخاب شده و حقیقت آن است که در جای جای این استان قطرات خون شهیدان و عطر شهادت وجود دارد.

رئیسی گفت: اخلاق، معنویت، عدالت و عقلانیت، سنگ بنای جامعه اسلامی است همه ما موظف به صیانت از ارزش‌های الهی هستیم و باید بدانیم که همه تلاشی که در ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب شده و با به برکت خون شهدا و ایثارگران بوده است.

وی تاکید کرد: باید با استفاده از همه عبرت‌های گذشته و آنچه بر ما گذشته، تلاش کنیم گام‌های آتی را استوار برداریم و گام‌هایی که رهبری انقلاب در بیانیه گام دوم تبیین کردند را در سبک زندگی اسلامی، عدالت اجتماعی، علم و فناوری، عزت ملی، استقلال و آزادی، محقق کنیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: بنده به عنوان مسئول دولت، مسئولیت سنگینی دارم و همه نخبگان و صاحبان آثار باید همت تا به آرمان‌های انقلاب دست یابیم؛ چون پیشینیان وظیفه خود را انجام دادند و امروز این میراث گرانقدر انقلاب اسلامی در اختیار ملت ایران است؛ و مردم استان اصفهان نشان دادند برای دفاع از این میراث با همه وجود آماده خطر کردن هستند.

رئیسی با بیان اینکه برای مردمی که روزهای سخت جنگ تحمیلی را گذراندند، مسائل امروز با همت همگانی قابل رفع است، تصریح کرد: خوشبختانه امروزه پشتوانه مردمی را در نظام و سرمایه توسل به حضرت حق را داریم که با آنها می‌توان راه‌های سخت و موانع را برطرف کرد.

وی گفت: مگر راه زندگی شهیدان خرازی، کاظمی، سلیمانی و بزرگانی مانند آیت‌الله بهشتی و اشرفی هموار بوده است؟ دغدغه آنها اقامه دین و اجرای عدالت بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه فرهنگ "ما می‌توانیم" باید در کشور حاکم باشد، عنوان کرد: دولت خود را موظف می‌داند با تکیه بر همین عنوان "ما می‌توانیم" مشکلاتی که برای مردم دغدغه ایجاد کرده را به لطف خداوند و کمک مردم حل کند.

وی با اشاره به مساله آب، گفت: امروز در منطقه تالاب گاوخونی برخی از روستاها را مشاهده و در برخی اجتماعات حضور پیدا کردیم و مطالب آنها را از نزدیک شنیدیم. مردمان منطقه به حقآبه و پیشینه ماجرا و برخی از مصوبات شواهای عالی اشاره کردند که منکر آن نیستیم؛ آنچه مسلم است اینکه در حال حاضر به اندازه گذشته آب وجود ندارد؛ بهره برداری درست نیست، کمبود نزولات آسمانی هم ایجاد شده و به این ترتیب مشکلاتی موجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: آنچه مردم آن روستاها از ما خواستند که به اساس کار هم نزدیک است، اجرای عدالت بود، یعنی داشتن طرحی جامع با در نظر گرفتن همه حقوق. وقتی همه اتفاق نظر داشتیم که طرح جامع به کار گرفته شود که همگان از این موهبت الهی استفاده کنند باید آن را اجرایی کنیم، از این رو هر طرحی که برای رفع مشکل آب استان بتوان آن را اجرایی کرد و دغدغه کشاورزان مرتفع شود در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

رئیسی عنوان کرد: باید بدانیم بر مردم چه می‌گذرد، من یقین دارم اگر با مردم شفاف باشیم و با عدالت رفتار کنیم بهترین حامی بعد از خداوند مردم هستند که حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مساله آب دغدغه ما و در دستور کار دولت است و برای رفع مشکلات آن، از دیدگاه دانشگاهیان و صاحب نظران از نظر فنی و حقوقی استفاده می‌کنیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی استان اصفهان، گفت: این استان، فرهنگی و نامش همراه با علم و فرهنگ است؛ اگر گردشگری در این استان وجود دارد باید همراه با فرهنگ باشد؛ رهبری فرمودند مبادا اجازه دهیم از مردم و کشور هویت‌زدایی شود؛ این هویت، شناسنامه دینداری و ولایتمداری و شهادت و ایثار است و نباید اجازه دهیم مخدوش شود. مدنیت این استان نباید دچار خدشه شود.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه هدایت و حمایت از همه اقشار جامعه را برعهده دارد، گفت: بخش خصوصی نه فقط در اقتصاد بلکه در فرهنگ باید فعال شود. این نظر کاملاً درست و قابل دفاع است. همچنین باید تسهیلات بیشتری در اختیار فعالان اقتصادی قرار بگیرد.

آغاز طرح بیمه درمان ناباروری

رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای طرح بیمه درمان ناباروری را آغاز کردیم، اضافه کرد: حمایت از درمان ناباروری در همه استان‌های کشور فعال شده و این بیمه را دولت تقبل کرده است، همان‌گونه که بیمه سلامت برای افراد نیازمند در نظر گرفته شد و اکنون بیش از پنج میلیون نفر از افرادی که امکان پرداخت حق بیمه نداشتند به بیمه سلامت اضافه شدند.

به گفته رئیسی، بیمه ناباروری و بیمه سلامت برای محرومان توسط دولت فعال شده است و نیازمندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تهدیدهای فضای مجازی، افزود: فضای مجازی مانند فضای حقیقی اگر مدیریت نشود جامعه را با مشکل مواجه خواهد کرد. مدیریت فضای مجازی نه به این معنا که محدودیت ایجاد کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: اکنون در فضای حقیقی جرایم متعددی رخ می‌دهد که باید از اینگونه رخدادها جلوگیری و با ناهنجاری‌ها و فساد مبارزه کرد. دولت مدیریت فضای مجازی را از طریق مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال می‌کند و به دنبال این هستیم که فضای مجازی که دست ساخته بشر است، مدیریت شود.

رئیسی گفت: از فضای مجازی در راستای تسهیل امور زندگی استفاده می‌کنند، اما نباید این فضا به مرکز از بین بردن فرهنگ و مذاهب عالی و فساد در زمینه انسان و قاچاق تبدیل شود از این رو مدیریت فضای مجازی دغدغه جدی دولت است.

استفاده از نیروهای جوان و انقلابی در بخش‌های مختلف مدنظر قرار بگیرد

وی با بیان اینکه استفاده از نیروهای جوان و انقلابی در همه بخش‌ها مورد تاکید است، یادآور شد: تغییر وضعیت در راستای بهبود شرایط کند بودن کارها و بروکراسی که مردم از آن گله‌مند هستند، ضروری است. از این رو در جریان تغییر باید از نیروی تحول‌گرا استفاده شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فردی که خود تحول نیست، نمی‌تواند یک مجموعه را متحول کند، در همه سفرهای استانی و نیز بیست‌وپنجمین سفر خود به استان اصفهان تاکید کردم از نیروهای جوان، انقلابی و تحول‌گرا استفاده شود و شرط تحول میدان دادن به جوانان انقلاب است.

بخش خصوصی در مقابل تصمیمات خلق الساعه قرار نگیرد

رئیسی با بیان اینکه باید اقتصاد و کشاورزی کشور را قابل پیش بینی کنیم، اظهارکرد: در راستای مسائل بخش خصوصی طی روزهای گذشته با مسئولان اتاق‌های بازرگانی و تعاون جلسه‌ای داشتم و به مدیران اقتصادی دولت به میدان دادن به بخش خصوصی تاکید کردم که بخش خصوصی در مقابل تصمیمات خلق الساعه قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی در روستاها آب شرب، برق، گاز، جاده مناسب، مدرسه و خانه بهداشت وجود دارد. فعال کردن اقتصاد روستا و نیز کشاورزان از برنامه‌های جدی دولت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کسب‌وکارها باید قابل پیش بینی باشند، ادامه داد: از قدیم نسبت به کسب‌وکارها و درآمدها مالیت وجود داشته اما آنچه در قانون توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است باید در اجرا ملاحظه شود.

به اصناف اعتماد کنید

رئیس جمهور گفت: بخش خصوصی در مقابل تصمیمات خلق الساعه قرار نگیرند تاکید کرد: به همه سازمان‌های مالیاتی اعلام می‌کنم به اصناف اعتماد کنید و نظر آن‌ها را درست بدانید مگر اینکه خلافش ثابت شود. اساس ما باید بر اعتماد نسبت به کاسبان و اصناف باشد.

کد خبر 582258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.