"آب" مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع استان اصفهان است

فرماندار شهرضا گفت: در حال حاضر "آب" مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع کشور، استان و شهرستان است و تنها منابع آبی شهرستان شهرضا چاه‌های آب است که سال به سال عمق آن افزایش، سختی آن بیشتر و کیفیت آب آن ناگوارتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر جعفری امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرضا که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرضا در بین چند شهرستان جنوبی استان اصفهان، دارای سابقه تاریخی بیشتر و خدمت حاکمیت بالاتری است.

وی افزود: در حال حاضر "آب" مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع کشور، استان و شهرستان است و تنها منابع آبی شهرستان شهرضا چاه‌های آب است که سال به سال عمق آن افزایش، سختی آن بیشتر و کیفیت آب آن ناگوارتر می‌شود، البته اینکه شهرستان‌های دیگر نیز مشکل آب دارند، صحیح است، اما آنچه در این شهرستان قابل تأمل است آن است که تنها منبع تأمین آب شرب، اتکا به چاه‌های این شهرستان دارد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت صنعتی بالایی است و قرار گرفتن کنار جاده مواصلاتی شمال و جنوب، قرار گرفتن کنار جاده راه‌آهن، نزدیک بودن به مرکز استان موقعیت خاصی را برای آن موجب شده است، گفت: شهرک صنعتی رازی امروز با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است، اما همین میزان از ظرفیت فعال نیز مشکل تأمین برق و گاز دارد که نیازمند توجه بیشتری است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که حمایت از تولید ملی دغدغه مقام معظم رهبری است. اما مشکل سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و حمایت از تولید را داریم. به‌طوری که بعضی از دستگاه‌های دولتی موانع زیادی را برای آنها به وجود می‌آورند.

محل مناسبی برای برگزاری نماز جمعه و اجتماعات مذهبی نداریم

جعفری تصریح کرد: دو کار بر زمین مانده در این شهرستان وجود دارد، نخست شیمی‌پارک است که طرح‌ریزی آن از ۱۰ سال پیش شروع شده است و در شکوفایی و اشتغال‌زایی حوزه صنعت این شهرستان اهمیت دارد، اما اجرای آن نیازمند عزم جدی است و مورد دوم بحث منطقه ویژه اقتصادی است که با پیگیری‌های انجام شده، تمام امور آن انجام شد و تنها در انتظار تصویب شورای عالی مناطق تجاری هستیم.

وی گفت: شهرضا در زمینه کشاورزی نیز دارای رتبه دوم و سوم در تولیدات دام و طیور است، لذا می‌طلبد از دامداری و کشاورزی این شهرستان حمایت شود که با اقدام بسیار خوب برای تخصیص تسهیلات دامدار کارت که به‌تازگی انجام شده است، تا حدودی از نگرانی فعالان این بخش کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرضا یک شهرستان فرهنگی با قدمت بالا و فرهنگی غنی است که ظرفیت مغفول فرهنگی آن باید فعال شود، گفت: از دیگر مشکلات این شهرستان، حاشیه‌نشینی و گسترش محله‌های خارج از محدوده شهرستان است که آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، همچنین محل مناسبی برای برگزاری نماز جمعه و اجتماعات مذهبی نداریم که این مسائل نیازمند توجه است.

به گزارش ایمنا، شهرستان شهرضا به دلیل جایگاه استراتژیک در محور مواصلاتی شمال و جنوب کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و در بین شهرستان‌های جنوبی کشور حالت محوریت دارد.

کد خبر 582244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.