اختصاص ۲۰۰ میلیارد بودجه برای تکمیل فاضلاب چادگان/ آب پایدار روستاهای چادگان تامین می‌شود

وزیر نیرو گفت: مردم منطقه چادگان سنگربان اقتصاد کشور هستند، زیرا عمده اقتصاد این منطقه برمبنای کشاورزی و توریسم است و خدمت‌گزاری به آن‌ها افتخار ماست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر محرابیان امروز -پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه- در شورای اداری شهرستان چادگان، اظهار کرد: مردم منطقه چادگان سنگربان اقتصاد کشور هستند، زیرا عمده اقتصاد این منطقه برمبنای کشاورزی و توریسم است و خدمت‌گزاری به آن‌ها افتخار ماست.

وی با بیان اینکه هدف از سفرهای استانی، ملاقات با مردم و بررسی مشکلات، نقطه‌نظرات مردم و مسئولان شهرستان‌های کشور است، افزود: در دولت آیت‌الله رئیسی هر هفته سفرهای استانی برگزار می‌شود و وزرا و مسئولان در آن شرکت می‌کنند تا مشکلات را بررسی کنند و برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام انجام شود.

وزیر نیرو گفت: در شهرستان چادگان، چند موضوع مهم مطرح شد که باید برای آن تصمیم‌گیری شود. یکی از مهم‌ترین موضوعات شهرستان، تکمیل مسیر دو بانده اصفهان به چادگان است، زیرا میزان تردد مردم و مسافران به این منطقه زیاد بوده و اقتصاد این شهرستان به اقتصاد توریسم گره خورده است که تکمیل این زیرساخت و راه، باعث افزایش حضور گردشگران می‌شود و امنیت تردد مردم را نیز افزایش می‌دهد. در مصوبه هیئت دولت اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیمارستان شهرستان نیز یکی از موضوعات مهمی است که اعتبار لازم را برای تکمیل و تجهیز آن در نظر خواهیم گرفت تا مشکلات ناشی از نبود زیرساخت‌های بهداشتی در شهرستان رفع شود.

محرابیان با اشاره به موضوع تأمین آب شهرستان چادگان و روستاهای آن، گفت: طرح جهاد آبرسانی با هدف تأمین آب شرب پایدار ۱۰ هزار روستا در حال اجرا است. در قالب این طرح، آبرسانی به ۲۲ روستا از شهرستان چادگان انجام و اعتبار مورد نیاز آن تأمین می‌شود تا در این شهرستان آب پایدار برای تمام روستاها وجود داشته باشد.

وی گفت: در مصوبه سفر رئیس‌جمهور به اصفهان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل فاضلاب شهرستان چادگان دیده شده است تا فاضلاب این شهرستان تکمیل شود. برای تکمیل فاضلاب "رزوه" نیز مجوز ماده ۲۳ گرفته شده تا این پروژه انجام شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: سهم استان اصفهان در پک خورشیدی دو برابر خواهد شد و باید این سهم بیشتر در مناطق عشایری ازجمله شهرستان چادگان توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: مسائل مطرح شده توسط مردم پیگیری خواهد شد و امید است این مشکلات رفع شود و شاهد رشد و پیشرفت شهرستان چادگان باشیم.

کد خبر 582239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.