اختصاص‌ ۲میلیارد تومان به مجتمع فرهنگی هنری شهرضا/امامزاده شاهرضا مهم‌ترین مزیت فرهنگی شهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین مزیت فرهنگی این شهرستان امامزاده واجب‌التعظیم شاهرضا است که اسم شهرستان نیز برگرفته از آن است و باید به این مورد توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرضا که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: جاده ترانزیتی که شهرضا را در محور شمال به جنوب قرار داده است، یک موقعیت استراتژیک بوده و من در گذشته نیز از این موقعیت مکانی بازدید داشته‌ام؛ متناسب با موقعیت راهبردی این منطقه باید سیستم نظارتی تأمین شود. مهم‌تر از همه موضوع احداث جاده جدید است که با همکاری نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی آن را پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: موضوع مشکلات صنایع نیز چند مورد اساسی است و باید بررسی شود. موضوع صندوق توسعه ملی را به واسطه مسئولیت اطلاع‌رسانی که در دولت و در ستادهای مختلف اقتصادی داشته‌ام، از جایگاه حقوقی در دولت دنبال خواهم کرد، البته بعضی از این موضوعات نیاز به مصوبه دولت دارد که آن را نیز پیگیری خواهم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موارد مربوط به وزارت‌خانه‌ها را نیز به عنوان نماینده مردم شهرستان شهرضا و مستقل از وزرا به صورت جدی پیگیری خواهم کرد. موضوع شیمی پاک نیز بحث مهمی بود که به آن اشاره شد.

اسماعیلی تصریح کرد: تصویب منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در دستور کار شورای عالی قرار دارد اما از آن جا که در جلسه قبل این طرح به دستورجلسه نرسید در اولین جلسه به تصویب خواهد رسید و گشایش جدید اقتصادی را برای شهرستان رقم خواهد زد که بسیار با اهمیت است؛ بسیاری از مناطق دنبال اخذ این مجوز هستند اما موفق نشده‌اند و حال این اتفاق مبارک در در شهرضا افتاده است تا فضای اقتصادی را شکوفاتر از وضعیت فعلی کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت فرهنگی این شهرستان وجود امامزاده واجب‌التعظیم بوده که اسم شهرستان نیز برگرفته از آن است، افزود: این ظرفیت باید مورد توجه قرار بگیرد. به یاد دارم زمانی که در استان اصفهان حضور داشتم و مرتب به شهرستان‌های مختلف از جمله شهرضا برای زیارت امامزاده شاهرضا (ع) مشرف می‌شدیم هم موضوع خیمه مطرح بود اما متأسفانه کار پیش نرفت. به خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید خواهم کرد که این کار را با همکاری استان و شهرستان انجام بدهد تا این پروژه به سرانجام برسد.

وزیر ارشاد ادامه داد: این امامزاده یک مکان بسیار خوب برای فعالیت‌های فرهنگی شهرستان است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب امامزاده‌ها قطب‌های فرهنگی کشور هستند. ما در دولت مردمی نهضت بازگشت به مساجد را به عنوان شعار محوری حوزه فرهنگ انتخاب کردیم؛ مساجد، تکایا، امامزاده‌ها و مکان‌های مذهبی نیز در همین ردیف است.

اختصاص‌۲میلیارد تومان به مجتمع فرهنگی هنری شهرضا/امامزاده شاهرضا مهم‌ترین مزیت فرهنگی شهر

اسماعیلی افزود: برنامه وسیعی را شروع کرده‌ایم و در همه استان‌ها آن را پیگیری خواهیم کرد. حتی زمانی که اصفهان بودم، بودجه اعتبارات فرهنگی به طور عمده به همین مکان‌ها اختصاص داده می‌شد و امروز احساس می‌کنم ذخیره‌ای برای قیامت ما شده است.

وی اظهار کرد: توفیق داشتیم برای دارالحدیث مقبره علامه مجلسی به اعتبار سال ۱۳۹۰ یک میلیارد تومان اختصاص دهیم تا ساخته شود. حال که خداوند این توفیق را در سطح ملی در اختیار ما قرار داده است، وظیفه داریم که توسعه و آبادانی اماکن مذهبی و مرجعیت را جزو کارهای اصلی خود قرار دهیم. از شخصیتی همچون آیت‌الله رئیسی، که خود شخصیت انقلابی و مورد حمایت قاطع رهبر انقلاب اسلامی و فرزند حوزه و خادم بزرگ آستان قدس رضوی است، توقعی جز این نیست.

وزیر فرهنگ افزود: اینجا مفتخر به زادگاه شهید عالی‌مقام، سردار اسلام و از ستارگان بی‌بدیل آسمان ولایت و شهادت در ایران شهید ابراهیم همت است. در این شهر باید جایگاه وی تقویت شود. چقدر زمان‌ها باید بیایند و بروند، نسل‌ها عوض شوند تا مانند شهید همتی پدید بیاید و در تاریخ ایران اسلامی بدرخشد. ما باید قدر چنین نعمتی را با ترویج منش این بزرگان بدانیم.

وی افزود: یکی از موضوعات مطرح مورد پیگیری، اعتبار اداره ارشاد و مجتمع فرهنگی و هنری است که دو میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص دادیم. در تلاش برای پاسخگویی به نامه‌هایی که از طرف مردم دریافت کرده‌ایم، هستیم.

به گزارش ایمنا، قبل از شرکت محمد مهدی اسماعیلی در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا وی با پدر شهید شبانپور دیدار داشت. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از دیدار با خانواده این شهید معزز در ساختمان فرمانداری شهرضا با شماری از مسئولان، مردم و نمایندگان اقشار مختلف از جمله عشایر دیدار کرد؛ در این دیدار مردمی مشکلاتی همچون آب، صنعت، ارائه تسهیلات به مؤسسات مختلف غیردولتی، فرهنگی و تبلیغاتی از جمله تقاضاهای مطرح شده بود.

کد خبر 582235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.