مزین شدن اولین چهارراه اصفهان به نام شهید مدافع حرم

طی مراسمی با حضور امام جمعه خوراسگان، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیر منطقه ۱۵، فرمانده و اعضای بسیج، مسئول هیئت‌های مذهبی خوراسگان، شهروندان منطقه و خانواده شهید مدافع حرم، شهید باب‌الخانی، از تابلوی نام این شهید والامقام در چهارراهی واقع در خیابان جی غربی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در مراسم نامگذاری چهارراه شهید باب‌الخانی، اظهار کرد: این چهارراه که قبلاً به عنوان چهارراه اریسون شناخته می‌شد از این پس به نام تنها شهید مدافع حرم منطقه ۱۵ که اولین شهید سپاه قدس از استان اصفهان نیز است و با هدف پاسداشت و گرامیداشت هرچه بیشتر یاد و خاطره شهیدان، به نام شهید حمیدرضا باب الخانی تغییر پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این چهارراه در خیابان جی حد فاصل چهارراه مسجد علی (ع) و سه‌راه شهید رجایی واقع شده است، افزود: شهید باب‌الخانی از جمله جوانان دهه شصتی، موفق، تحصیل‌کرده و نخبه‌ای بود که بیش از دو سال از عمر با برکت خود را در سوریه و در جوار مرقد حضرت زینب (س) صرف مبارزه با کفر و نفاق و داعشی‌ها کرد و در جوانی مسئولیت عملیات یکی از مناطق و آموزش رزمنده‌های سوری را بر عهده داشت که گواه بر نخبه بودن این شهید بزرگوار است.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی و تکریم خانواده این شهید مدافع حرم، از این اقدام ارزشمند جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تقدیر کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف مسئولان، عمل کردن به این فرمایش رهبر انقلاب و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، نهادینه کردن روحیه ایثار و مقاومت در جامعه است و نامگذاری یکی از چهارراه‌های شهر به نام شهید مدافع حرم یکی از مصادیق آن است.

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر به نام این شهید بزرگوار، خاطرنشان کرد: در اولین جلسه شورای نامگذاری این موضوع مطرح و پیگیری‌های لازم در کوتاه‌ترین زمان انجام شد؛ نام این شهید جوان مدافع حرم برای نخستین بار در شهر اصفهان بر چهارراه خیابان جی که یکی از اصلی‌ترین و پرترددترین خیابان‌های شهر است، گذاشته شد.

وی با تجلیل از همه دست‌اندرکاران این حرکت فرهنگی و انقلابی، گفت: شایسته است از تمام کسانی که در راستای حفظ ارزش‌های جامعه و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا تلاش می‌کنند، به صورت ویژه قدردانی کنیم؛ چرا که نظام مقدس ما نظام حفظ ارزش‌ها و عمل به آن است.

به گزارش ایمنا، شهید حمیدرضا باب‌الخانی سی‌ودومین شهید مدافع حرم استان اصفهان است که در ۳۱ سالگی و ۴۵ روز پس از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک این شهید در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت.

کد خبر 582223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.