اولویت دولت سیزدهم رفع مشکلات استانی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اولویت دولت سیزدهم، رفع مشکلات استانی است؛ به همین دلیل رئیس‌جمهور یک روز از برنامه‌های هفته را به بررسی مشکلات استان‌ها می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع‌پور امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان نائین اظهار کرد: درست است دولت هر هفته یا دو هفته یک بار به استان‌های مختلف سفر می‌کند، اما از هفته‌ها و ماه‌های قبل هیئت‌هایی به استان‌ها اعزام می‌شوند و مسائل و مشکلات آن استان را احصا می‌کنند، سپس در هیئت دولت مصوبات استانی آن سفر مصوب و برنامه‌ریزی‎‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد؛ درواقع مصوبات سفرهای استانی تصمیمات آنی نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: برنامه دولت در دور اول سفرهای استانی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است. به عنوان مثال پروژه بیمارستان نائین می‌توانست در دوره قبلی دولت تمام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اولویت دولت سیزدهم، رفع مشکلات استانی است؛ به

همین جهت رئیس‌جمهور یک روز از برنامه‌های هفته را به بررسی مشکلات استان‌ها می‌پردازد.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور ریشه‌ای است و به سرعت نمی‌توان آن‌ها را برطرف کرد، ادامه داد: عزم رئیس‌جمهور حل مشکلات در کمترین زمان است؛ برای نمونه رفع بحران کرونا در کشور و کاهش آمار فوتی‌ها به پایین‌ترین سطح در میان کشورهای جهان، ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط دولت سیزدهم است.

زارع‌پور با بیان اینکه علی‌رغم تحریم‌ها، ایران جزو کشورهای برتر در حوزه ساخت و تولید واکسن است، خاطر نشان کرد: علی‌رغم تحریم‌ها، قراردادهای خوبی در حوزه میدانی نفتی و گازی با شرکت‌های معتبر جهان منعقد شده است؛ خوشبختانه مردم کل کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و در حوزه بیمه سلامت مشکلی ندارند.

وی اضافه کرد: عده‌ای اعلام می‌کردند که برای صادر کردن هیچ نداریم و رویکرد تضعیف روحیه خودباوری توسط مسئولان کشور وجود داشت، اما هم‌اکنون رویکرد دولت سیزدهم تقویت روحیه خودباوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بسیاری از نیازهای مردم در پلتفرم‌های خدمات‌رسان داخلی در حال انجام است، گفت: دغدغه شبانه‌روز دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور رفع مشکل معیشتی است. مشکلات معیشتی به دلیل وجود تورم است که البته در فروردین‌ماه رو به پایین بود.

وی گفت: دولت جسارت کارهای بزرگ را دارد و توانست یارانه‌ها را هدفمند و نظام‌مند کند؛ همچنین واریز یارانه به عده‌ای که نیاز ندارند توسط دولت قطع شد، از این رو اگر شاهد بالا بودن قیمت برخی اقلام هستیم به خاطر تورم گذشته است.

زارع‌پور ضمن بیان اینکه با یارانه‌ای که توسط دولت داده شده، فقر مطلق از بین خواهد رفت، گفت: این دستاوردها نشان‌دهنده تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم برای رفع مشکل کشور است. در حوزه ارتباطات نیز طی هشت ماه گذشته ۱۷۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

کد خبر 582207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.