هدایت‌های مقام معظم رهبری باعث کنترل کرونا در کشور شد

وزیر بهداشت گفت: آمار کرونا در ایران به صفر رسید، اما در کشورهای غربی هنوز آمار فوتی وجود دارد؛ علت موفقیت ایران اسلامی در مقابله با کرونا اطاعت‌پذیری از فرمان رهبری بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «بهرام عین‌اللهی» ظهر امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان فریدونشهر، اظهار کرد: متأسفانه بی‌عدالتی به میزان زیادی در اقصی نقاط دنیا دیده می‌شود؛ هفته قبل سفری به زینبیه سوریه داشتم و دیدم که انرژی برق تنها دو ساعت در اختیار مردم است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۳ سال است که نگذاشته‌اند این انقلاب راحت باشد وباید بدانیم که همواره در جنگ با دشمنان هستیم، افزود: بدون شک جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور منطقه بوده و این از فرهنگ اسلامی ما نشئت گرفته است؛ بعد از این فرهنگ، رهبری مؤلفه قدرت است. در برخی از کشورهای منطقه، قدرت‌ها تقسیم شده است و نمی‌توانند به هدف اصلی خود برسند. مؤلفه بعدی نیز قدرت مردم است، اگر مردم را نداشته باشیم هیچ قدرتی نداریم.

هدایت‌های مقام معظم رهبری باعث کنترل کرونا در کشور شد

وزیر بهداشت تصریح کرد: در دوران کرونا همان ویروسی که در آمریکا وجود داشت در ایران نیز شایع شد؛ این در حالی است که از نظر امکانات، کشورهای غربی و آمریکایی امکانات بیشتری داشتند، اما آمار کرونا در ایران به صفر رسید و در کشورهای غربی هنوز آمار فوتی وجود دارد؛ علت موفقیت ایران اسلامی در مقابله با کرونا، اطاعت‌پذیری از فرمان رهبری بود.

عین‌اللهی با بیان اینکه با هدایت رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم حجم زیادی از واکسن به جامعه وارد شد، اضافه کرد: امروز ۱۵۰ میلیون دوز واکسن تزریق کرده‌ایم؛ در دوز اول ۹۵ درصد و در دوز سوم ۶۰ درصد واکسن تزریق شد که این ارقام، نشان از یک موفقیت ویژه دارد.

وجود عشایر قدرت است و باید مشکلات آنها را حل کرد

وی گفت: حضور دولت در منطقه نشانگر علاقه‌مندی دولت برای رفع کردن مشکلات مردم با کمک آن‌ها است، یکی از ویژگی‌های خوب این منطقه، وجود عشایر است؛ این افراد روحیه تلاشگری دارند و وجود آن‌ها یک قدرت است. مشکلات منطقه در شورای اداری استان و در حضور رئیس‌جمهور مطرح می‌شود؛ امید است بتوانیم مشکلات منطقه را رفع کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: اولویت اول وزارت بهداشت، کنترل کرونا بود. در دوران کرونا روزی ۷۰۰ فوتی و ۵۰ هزار بستری داشتیم، اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانستیم برخی دارو و تجهیزات را فراهم کنیم که دانشمندان ما در شش مرکز تولید واکسن فعال شدند.

وی با بیان اینکه از افتخارات ما وجود شبکه بهداشت محلی و روستایی است، افزود: بهورزان افراد بزرگی هستند که باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد.

ماندگاری نیروهای متخصص در مناطق محروم

عین‌اللهی با بیان اینکه برای مناطق محروم بسته‌هایی آماده شده است، ادامه داد: به دنبال ماندگاری نیروهای متخصص در مناطق محروم هستیم، ۲۰ درصد افزایش رشته پزشکی در همه رشته‌ها به مناطق محروم اختصاص داده شده است و افراد پذیرفته شده باید از نیروهای محلی و بومی باشند تا پس از اخذ تخصص در منطقه بمانند و مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم رفع شود.

کد خبر 582204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.