تلاطم قیمت‌ها در پی جنگ در اوراسیا/ تلاش برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مسائلی که به‌تازگی در حوزه بازارهای بین‌المللی به‌ویژه بعد از جنگ در اوراسیا رخ داد، موجب تلاطم قیمت‌ها و افزایش قیمت کالاهای اساسی در بسیاری از کشورهای دنیا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان خاندوزی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: امیدوارم سفر رئیس‌جمهور و وزرای هیئت دولت مفید باشد. رئیس‌جمهور با هدف قیچی کردن رمان و تصویر گرفتن به اصفهان سفر نکرده، بلکه هدف شناسایی چالش‌ها و مشکلات مهم است تا رفع این مشکلات در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: هدف دیگر سفر ریاست‌جمهوری تخصیص بودجه‌ها براساس اولویت و تخصیص اعتبارات بانکی برای شهرستان‌ها است تا شاهد رفع چالش‌های اولویت‌دار منطقه باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: به‌دلیل شرایط عمومی اقتصاد ایران، تابستان سال گذشته نرخ بالای تورم را تجربه کردیم. تلاش دولت در شش ماهه نخست سال جاری، ایجاد ثبات در اقتصاد کلان و مهار تورم بوده است.

خاندوزی با بیان اینکه تورم نقطه‌به‌نقطه در کشور کاهش داشته است، تصریح کرد: تحریم‌ها بر اقتصاد ایران فشار می‌آورد، مسائلی که اخیراً در حوزه بازارهای بین‌المللی به ویژه بعد از جنگ در اوراسیا رخ داد، موجب تلاطم قیمت‌ها و افزایش قیمت کالاهای اساسی در بسیاری از کشورهای دنیا شد.

وی گفت: درحال‌حاضر با مسائل مختلفی در حوزه اقتصاد مواجه هستیم و تلاش دولت بر این است که از طریق نظارت بر بازارها و سیاست‌های معیشتی، تاب‌آوری در برابر مشکلات اقتصادی را بالا ببرد تا شاهد کاهش سطح تورم و قیمت‌ها باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مجموعه تلاش‌هایی در حوزه تولید، اشتغال و بالا بردن میزان درآمد سرانه خانوارها انجام می‌شود، کمک‌هایی نیز ما انجام داده‌ایم تا مدیران اختیارات بیشتری داشته باشند و وضعیت کشور در این شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند.

خاندوزی تاکید کرد: در حوزه اقتصاد مالیاتی با هدف رفتن به سمت ثبات و آرامش اقتصادی کشور، تصمیمات بدون اجازه گرفتن از وزارتخانه انجام می‌شود.

کد خبر 582202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.