۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
نایین ، نیازمند حمایت است

فرماندار نائین با بیان اینکه این شهرستان با مشکلات متعددی روبه‌رو است، گفت: امیدواریم با توجه بیشتر دولت، کاستی‌های شهرستان نایین رفع شود، زیرا مردمی که در کویر زندگی می‌کنند، نیازمند امنیت بالا هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا محسن فیروزی امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه _ در جلسه شورای اداری نائین که با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری برگزار شد، گفت: این شهرستان ۴۵ کیلومتر، جاده برون‌شهری، ۸۵ کیلومتر جاده فرعی، ۱۶۰ کیلومتر جاده اصلی و ۴۵۰ کیلومتر جاده روستایی دارد، اما اکثر جاده‌های آن عمر بالای ۳۰ سال ساخت دارد و فرسوده است.

وی اظهار کرد: شهرستان نائین با ۹۵ درصد جمعیت باسواد و داشتن دو حوزه علمیه و چهار دانشگاه، سالن کتابخانه عمومی و سالن فرهنگی ندارد و البته در سفرهای استانی اعتبارات خوبی برای آن مصوب شده است.

فرماندار نائین تصریح کرد: میانگین ساخت ۶۰ مدرسه شهرستان نائین با وجود جمعیت هفت هزار نفری دانش‌آموز، بالای ۵۰ سال است و خواستار توجه دولت در بازسازی مدارس این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان نائین در حوزه صنعت دارای ۵۶ واحد فعال با سه هزار ظرفیت اشتغال و در بخش معدن با ۳۰ معدن و ظرفیت اشتغال هزار نفری است، اما هیچ امکانات ورزشی ندارد، گفت: این شهرستان در حوزه کشاورزی نیز چهار هکتار زمین زیر کشت، ۳۰ هزار رأس دام و رتبه دوم تولید مرغ و گوشت را دارد، اما با این وجود از محروم‌ترین شهرستان‌ها است که دلیل اصلی آن تخصیص نیافتن اعتبارات، بر اساس تراکم جمعیت است که البته این موضوع را به نهاد ریاست جمهوری و استاندار اصفهان ابلاغ کردیم.

فیروزی با بیان اینکه شوری آب نائین یکی از مشکلات دیگر این شهرستان است، گفت: در سال ۹۰ به دلیل ندانم‌کاری مسئولان وزارت نیرو خط انتقال آب شرب به نائین از رده خارج شد، از این‌رو با وزیر نیرو مکاتباتی انجام شده است که آن طرح به طرح‌های در حال احداث بازگردانده شود.

وی افزود: وضعیت آنتن‌دهی جاده‌ها متأسفانه خوب نیست، در جلسات استانی توپ از زمین اداره برق به مخابرات و از زمین اداره مخابرات به برق می‌افتد.

فیروزی با بیان اینکه به بافت‌های تاریخی نائین رسیدگی نمی‌شود، گفت: در این شهرستان ۱۰۲ هکتار بافت تاریخی داریم و در مصوبات سفرهای استانی اعتبارات خوبی برای آنها در نظر گرفته شده است و امیدواریم فرش، نمدبافی و صنایع دستی نائین احیا شود.

وی افزود: شرایط اسف‌بار مبلمان شهری و نبود درآمدزایی در نائین، مردم این شهرستان را به سمت مهاجرت سوق داده است، چرا که امکانات رفاهی و تفریحی در نائین وجود ندارد.

فرماندار نائین با بیان اینکه بیشترین ترانزیت کالا از جنوب به مرکز از نائین انجام می‌شود، گفت: این جاده ترانزیتی در وضعیت خوبی قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه سلامت و بیمارستان‌های نائین نیز در شرایط خوبی قرار ندارد و با مشکلات زیادی روبه‌رو است، افزود: امیدواریم با توجه بیشتر دولت، کاستی‌های این شهرستان رفع شود، زیرا مردمی که در کویر زندگی می‌کند نیازمند امنیت بالا هستند.

به گزارش ایمنا، شهرستان نائین با وسعتی بالغ بر ۲۳ هزار کیلومتر مربع ،۲۲ درصد از کل استان اصفهان را در بر گرفته است. شهرستان نائین با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر و ۱۸۷ شهید، ۳۶۸ جانباز، ۲۳ آزاده، ۱۹۹۶ رزمنده سهم بسزایی در هشت سال دفاع مقدس داشته است.

کد خبر 582201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.