افزایش بی‌رویه‌ای درخصوص تعرفه همراه اول نداشتیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا درخصوص افزایش تعرفه همراه اول گفت: تاکنون افزایش بی‌رویه‌ای درخصوص تعرفه اپراتور همراه اول نداشتیم. درصورتی‌که افزایش بدون برنامه‌ای مشاهده کردید به ما اطلاع دهید تا پیگیری لازم را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «عیسی زارع‌پور» امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان نائین، اظهار کرد: طی این سفر در جریان مشکلات شهرستان نائین قرار گرفتیم که مهم‌ترین را با وزرا و معاونان رئیس‌جمهور پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برنامه دولت در دور اول سفرهای استانی، به اتمام رساندنِ پروژه‌های نیمه‌تمامی است که سال‌ها طول کشیده و در دور بعد، پروژه‌های جدید تعریف کند؛ اما مسائل مهم و حیاتی خارج از برنامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: طی هشت ماه گذشته ۱۷۰۰ روستای جدید را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم و اکنون بیش از ۸۶ درصد از روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و از خدمات شبکه می‌توانند استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرعت اینترنت روزبه‌روز بهبود می‌یابد، اما این مسئله تنها با توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری در کشور حل می‌شود که نیاز به برنامه بلندمدت و میان‌مدت دارد و این اقدام در دستور کار قرار گرفته است.

زارع‌پور افزود: تاکنون نزدیک به یک میلیون پورت فیبر نوری FTTX یا فیبر نوری در کشور راه‌اندازی شده است؛ پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم پوشش ۲۰ میلیونی در این زمینه را شاهد باشیم، یعنی ۲۰ میلیون از خانوارهای کشور در صورت تمایل از فیبر نوری استفاده کنند و از سرعت حدود صد برابری سرعت میانگین فعلی بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا، درخصوص افزایش تعرفه همراه اول گفت: تاکنون افزایش بی‌رویه‌ای درخصوص تعرفه اپراتور همراه اول نداشتیم؛ درصورتی‌که افزایش بدون برنامه‌ای مشاهده کردید به ما اطلاع دهید تا پیگیری لازم را انجام دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: پیگیری می‌کنیم که مشکلات شهرستان نائین در شورای اداری استان مطرح شود؛ البته بخش زیادی از مشکلات با پیگیری‌های قبلی مسئولان و نماینده شهرستان در لیست مصوبات سفر استان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: این وعده را به مردم می‌دهم که تا پایان سال یا شهریورماه سال آینده روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه متصل شوند، درحال‌حاضر ۴۰ درصد از روستاها به شبکه متصل نیستند.

زارع‌پور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه فضایی، ادامه داد: تا پایان سال در حوزه فضایی اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال شاهد پرتاب ماهواره‌های مختلفی خواهیم بود.

کد خبر 582195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.