تبعیض؛ عامل اصلی مشکلات معیشتی

امام جمعه نایین با بیان اینکه امروزه مردم از نظر معیشت دچار مشکل شده‌اند و این مسئله به اعتماد عمومی و حتی دین و اعتقاد مردم لطمه وارد کرده است، گفت: یکی از مشکلات معیشتی تبعیض است، عده‌ای از مردم درآمد بسیاری دارند و نمی‌دانند چگونه پول خود را خرج کنند و عده‌ای دیگر در طبقات ضعیف جامعه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی سجادی امروز _پنج‌شنبه، بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان نائین، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث معیشت جامعه است که به کل کشور مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه مردم از نظر معیشت دچار مشکل شده‌اند و این مسئله به اعتماد عمومی و حتی دین و اعتقاد مردم لطمه وارد کرده است، افزود: از جمله این مشکلات تبعیض موجود در جامعه است؛ عده‌ای از مردم درآمد بالایی دارند و نمی‌دانند چگونه پول خود را خرج کنند و عده‌ای دیگر در طبقات ضعیف جامعه قرار دارند.

امام جمعه نائین ادامه داد: در شرایط فعلی جامعه و گرانی‌ها، اشخاصی مانند کشاورزان، کارگران و مستضعفان تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ البته در حال حاضر هیئت دولت و رئیس‌جمهور به دنبال حل این مسائل هستند.

وی در رابطه با مشکلات شهرستان نائین گفت: مشکلات این شهرستان را می‌توان در دو محور کلی بیان کرد که یکی از آن‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری است؛ این شهرستان به دلیل کمبود آب نتوانسته است در حوزه کشاورزی و فعالیت‌های صنعتی توسعه یابد و تا پیش از این بیشتر مشاغل آن در حوزه فرش‌بافی بود که در حال حاضر بازار خود را از دست داده است، در نتیجه اقتصاد و درآمد این شهرستان لطمه خورده است.

سجادی اضافه کرد: برای مرتفع کردن این موضوع باید، نائین نیز مانند شهرستان‌های مجاور صنعتی شود؛ البته این کار نیازمند سرمایه‌گذاری مردم است، اما تاکنون مسیر برای سرمایه‌گذاران این شهرستان بسیار دشوار بوده است، به طوری که بسیاری از آن‌ها از سرمایه‌گذاری پشیمان شده‌اند.

وی ادامه داد: انتظار داریم، مسئله مانع‌زدایی که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند مورد توجه قرار بگیرد و مسیر سرمایه‌گذاری در این شهرستان نیز تسهیل شود. اگر سرمایه‌گذاری در این شهرستان صورت بگیرد، اشتغال و تولید افزایش خواهد یافت و شهر نائین آباد خواهد شد.

نبود کتابخانه و مصلای نیمه‌کاره از مسائل شهرستان نائین است

امام جمعه نائین محور دوم مشکلات این شهرستان را مسکن دانست و گفت: یکی دیگر از مشکلات نائین که به کل کشور مربوط می‌شود، زمین و مسکن است که برای رفع آن پیشنهاد می‌شود در صورت نبود بودجه، به شهروندان شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، زمین واگذار شود.

وی در رابطه با دیگر مشکلات شهرستان نائین، گفت: یکی از مشکلات این شهرستان نبود کتابخانه است؛ البته این مکان در دست احداث است که امیدواریم با مصوبات این سفر تکمیل شود.

امام جمعه نائین ساخت مصلی را یکی دیگر از مسائل این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: ما قصد داریم امامزاده را توسعه دهیم و با ایجاد مصلی، محلی برای برگزاری نماز جمعه و مجالس دینی و مذهبی داشته باشیم؛ بنابراین در صورتی که حمایت لازم صورت بگیرد، شبستان بزرگ مصلی که بخشی از آن ساخته شده است، تکمیل خواهد شد.

کد خبر 582188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.