رفع مشکلات فنی پروژه قطار سریع‌السیر تهران_اصفهان تا ۳ هفته دیگر

وزیر راه‌وشهرسازی در بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان از رفع مشکلات فنی این پروژه تا سه هفته دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رستم قاسمی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ با بیان اینکه مشکلات پروژه قطار سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان باید بررسی و رفع شود، اظهار کرد: بخشی از مشکلات این پروژه، درون‌سازمانی است و برخی دیگر نیز باید با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط رفع می‌شود؛ مشکلات درون‌سازمانی بیشتر مربوط به مباحث فنی است که تا سه هفته دیگر رفع خواهد شد و مشکلاتی که مربوط به سایر دستگاه‌ها است طی جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون اول رئیس‌جمهور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در تلاش برای پیش‌برد پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان هستیم تا هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

وزیر راه‌وشهرسازی اضافه کرد: کاهش مصرف انرژی (سوخت)، آلایندگی و تغییرات مرتبط با اثرات زیست‌محیطی، کاهش زمان سفر، ایجاد گسترش و شبکه ریلی در جابه‌جایی مسافر، افزایش اشتغال و توسعه گردشگری و استفاده از فناوری‌های نوین و انتقال تکنولوژی در موضوعات ایمنی از اهداف اجرای این پروژه است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح مسیر اصفهان_ قم_ تهران به کمتر از چهار ساعت کاهش می‌یابد، تصریح کرد: ظرفیت جابه‌جایی ترافیک سالانه در افق طرح، ۱۶ میلیون دیده شده است و سرعت طرح ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن کشور نیز در این مراسم با اشاره به لزوم نفوذ فناوری و تکنولوژی در اجرای طرح‌های حوزه راه‌آهن، اظهار کرد: لازم است تلاش کنیم به راه‌آهن پرسرعت دست یابیم که اکنون در حال دستیابی به نسل اول آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه قراردادی با مبلغی معادل ۵۷ میلیارد "یوآن" با کشور چین منعقد شده است، گفت: تاکنون چهار و نیم میلیارد یوان برای زیرسازی پروژه دیده شده است که طی هشت ماه گذشته حدود یک و نیم میلیارد یوآن به پروژه اختصاص یافته است و برای تکمیل پروژه نیاز به حمایت جدی دولت داریم.

وی افزود: لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح‌ها استفاده کنیم، همچنین باید منابع به طور کامل تأمین شود تا شاهد تسریع در اجرای پروژه باشیم.

به گزارش ایمنا، احداث قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران در دولت دهم آغاز شد و قرار بود در سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری برسد، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم طرح مورد بازنگری قرار گرفت و در اسفند ۱۳۹۳ بار دیگر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایمنا، احداث قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران در دولت دهم آغاز شد و قرار بود در سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری برسد، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم طرح مورد بازنگری قرار گرفت و در اسفندماه ۱۳۹۳ بار دیگر کلنگ‌زنی شد.

کد خبر 582179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.