ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه/افزایش سرعت باد در برخی مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت آب‌وهوایی کشور طی روزهای آینده، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه سی‌ام خردادماه، خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان درخصوص وضعیت آب‌وهوایی کشور طی روزهای آینده، اظهار کرد: روز پنجشنبه در خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، شمال استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، جنوب سیستان‌وبلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ و در استان خوزستان وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه، خلیج فارس و روزهای پنجشنبه تا یکشنبه شرق دریای عمان مواج است، افزود: روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و شمال شرق، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز را درگیر خواهد کرد. روزهای پنجشنبه تا یکشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل)، جنوب شرق و دامنه‌های البرز شرقی و روز دوشنبه در اغلب نقاط کشور افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان درخصوص وضعیت آب و هوایی تهران، خاطرنشان کرد: امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ آسمان تهران صاف، همراه با وزش باد در بعدازظهر وزش باد شدید با احتمال گردوخاک است و بیشینه و کمینه دما ۳۶ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد است. همچنین روز جمعه بیست‌وهفتم خرداد، آسمان تهران صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۵ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.

منبع: ایسنا

کد خبر 582146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.