مستمری مددجویان با دریافت وام قطع نمی‌شود

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: هر مددجویی که وام می‌گیرد می‌تواند مستمری هم بگیرد و با گرفتن وام، مستمری او قطع نمی‌شود. این سیاست برای تشویق مددجویان جهت نیل به اشتغال، کارآفرینی و تولید خواهد بود.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدحسن صافی با بیان اینکه مستمری مددجویان با دریافت وام قطع نمی‌شود، اظهار کرد: هر مددجویی که وام می‌گیرد، می‌تواند مستمری نیز دریافت کند. این سیاست برای تشویق مددجویان جهت نیل به اشتغال، کارآفرینی و تولید خواهد بود.

وی افزود: مددجویی که می‌تواند کاری انجام دهد، آموزش ببیند و چند بار کار به او معرفی شود اما به آن مشغول نشود، یا به مددجویی وام داده شود و او سر کار برود اما بعد از مدتی کار خود را رها کند، آن‌گاه باید مستمری او قطع شود زیرا کارفرما، دولت و بهزیستی برای اشتغال‌زایی او سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سیاست‌گذاری باید به نحوی باشد که قطع مستمری به عنوان اهرم و در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی باشد و نه در مقابل آن؛ یعنی اثر معکوس داشته باشد و اجازه ندهد که فرد دارای معلولیت به سمت بیکاری برود.

مطالبه‌گری برای مهارت‌آموزی و آموزش اشتغال فرد معلول

وی تصریح کرد: از سازمان‌های مرتبط مانند دانشگاه‌ها، مراکز آزاد و دولتی، فنی‌وحرفه‌ای و دیگر مراکز مهارت‌آموزی باید برای فرد معلول، مهارت‌آموزی و آموزش اشتغال مطالبه‌گری شود و در کنار آن سیاست‌های تشویقی جهت سوق دادن افراد دارای معلولیت به سمت اشتغال و کارآفرینی به کار گرفته شود.

صافی با بیان اینکه در سال گذشته برای ۶۱ هزار و ۴۶۵ نفر از مددجویان بهزیستی شغل ایجاد شد، اضافه کرد: برای قطع مستمری، موانع فرهنگی داریم. بحث وابستگی به مستمری با سیاست‌گذاری چند وجهی و آموزش‌های فرهنگی و انگیزشی باید برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ وام اشتغال درحال‌حاضر صد میلیون تومان است. این وام کارمزد چهار درصد دارد و بازپرداخت آن ۸۴ ماه است. افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و دارای مهارت در زمینه حرفه‌ای هستند، به کمیته اشتغال معرفی می‌شوند و پس از بررسی پرونده، به بانک معرفی می‌شوند تا تسهیلات را دریافت کنند.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 582132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.