لزوم بازنگری در مفاد کمیسیون ماده ۱۰۰

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: هر چند کمیسیون ماده ۱۰۰ بر اساس قانون است، اما با گذشت چند سال از عمر آن لازم است مفاد و جرائم آن به روز شود.

سیدمحمدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازنگری اظهار کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ هر چند قانونی است، اما مفاد آن باید دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد، این کمیسیون باید در برابر تخلفات ساختمانی به طور جدی‌تر برخورد کند.

وی افزود: جریمه‌های در نظر گرفته شده از بدو ایجاد کمیسیون ماده ۱۰۰ برای بازدارندگی از تخلف ایجاد شده‌اند، با وجود شرایط کنونی مبلغ این جریمه‌ها به قدری است که سازنده به راحتی تخلف می‌کند و مبلغ جریمه را می‌پردازد، چرا که منفعتی بیشتری برای وی به همراه خواهد داشت، لذا جریمه در نظر گرفته متناسب با تخلف نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: برای ساماندهی و ایجاد ایمنی لازم در ساخت‌وسازها نیز باید جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ به روز شود، همچنین لازم است توجه افراد تصمیم‌گیرنده در این کمیسیون به ثبات طراح ساختمان بر اساس پروانه و نقشه اولیه معطوف شود و مانع از ایجاد تغییر در نقشه و افزایش طبقات در ساختمان شوند.

وی در خصوص وجود ساختمان‌های فرسوده و ناایمن، اضافه کرد: وقتی ساختمانی ساخته می‌شود یک عمر مفید برای آن پیش‌بینی می‌شود، اگر قرار باشد بیش از آن مورد استفاده قرار گیرد باید تاییدیه نظام مهندسی از نظر ایمنی و مقاومت را داشته باشد، به طور کلی باید قانونی داشته باشیم که هر چند سال یک بار مقاومت چنین ساختمان‌هایی را مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر 582099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.