تامین صددرصدی برق از انرژی تجدیدپذیر در آمریکا

رویکرد جدیدی در شهرهای سراسر ایالت یوتا، در جنوب غربی آمریکا، شکل گرفته که بر اساس آن قرار است تا سال ۲۰۳۰، صددرصد الکتریسیته مصرفی شهرها از انرژی تجدیدپذیر تامین شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران در ۱۸ شهر و منطقه سراسر یوتا با یکدیگر متحد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰، تمام مشتریان شرکت برق Rocky Mountain Power را به خرید انرژی تجدیدپذیر سوق دهند و حتی آن را به شکل قانونی اجباری در بیاورند. شرکت برق آمریکایی نیز سایر نهادها را به همکاری برای تولید الکتریسیته پاک دعوت کرده است تا پیش از زمان موعود، هدف مورد نظر را تحقق ببخشد. مدیران یوتا مدعی شده‌اند که این اقدام تاکنون در هیچ جای ایالات متحده آمریکا پیاده نشده است و یوتا اولین منطقه خواهد بود که تا سال ۲۰۳۰ تمام انرژی آن از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

تولید انرژی تجدیدپذیر

مدیران یوتا تاکنون جلسات متعددی را با شرکت تولید برق Rocky Mountain Power برگزار کرده‌اند به این امید که در نهایت و با انجام مذاکرات متعدد، به طراحی برنامه‌ای برای تولید صددرصدی الکتریسیته از طریق منابع تجدیدپذیر بپردازند. این افراد از تغییر زیرساخت‌های شهری در آینده خبر داده و مدعی شده‌اند تمام اقدامات برای اتخاذ اثربخش طرح جدید پیاده خواهد شد تا آینده‌ای پاک‌تر برای کودکان امروز و نسل‌های آینده رقم بخورد.

تامین ۱۰۰ درصدی برق از انرژی تجدیدپذیر در آمریکا

برنامه‌ریزان یوتا از برگزاری جلسات بیشتر با قانون‌گذاران ایالت تا چند ماه آینده خبر داده و هدف از برگزاری این جلسات را تخمین هزینه لازم برای پیاده‌سازی طرح ذکر شده اعلام کرده‌اند. در این میان، مدیران سالت‌لیک سیتی مرکز ایالت یوتا، جایگزینی صددرصدی انرژی شهری با الکتریسیته تجدیدپذیر را در رأس برنامه‌های خود قرار داده و مدعی شده‌اند که از هیچ اقدامی برای سرعت بخشیدن به تحقق آن دریغ نخواهند کرد.

جالب است بدانید که برنامه‌ریزان در بعضی از شهرهای یوتا به نظرسنجی در میان شهروندان در مورد جایگزینی الکتریسیته شهری با انرژی تجدیدپذیر پرداخته و با استقبال بسیار زیاد آن‌ها از طرح صددرصدی انرژی تجدیدپذیر مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، ۷۰ درصد از ساکنان اودن در پاسخ به نظرسنجی، استفاده از انرژی پاک را روشی برای بهبود سلامت خود دانسته و از آمادگی خود برای همکاری در این زمینه خبر داده‌اند. حدود ۸۸ درصد از ساکنان سالت‌لیک سیتی نیز مدعی شده‌اند که حاضر به صرف هزینه لازم برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر در خانه‌های خود هستند و آن را روشی برای به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده هوا دانسته‌اند.

کد خبر 582087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.