ابتکار شورای شهر لستر برای ایجاد فضاهای گفت‌وگو

دومین مجسمه از سه مجسمه روباه تولید شده به‌ سفارش شورای شهر لستر در میدان گرین‌ دراگون شهر نصب شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لستر از نصب دومین مجسمه از سه مجسمه روباه سفارشی خود در خط افق میدان «گرین دراگون (Green Dragon)» شهر خبر داد و پیوند دوباره شهر با روباه‌ها را گرامی داشت.

اولین مجسمه، در اندازه یک روباه واقعی در حال حرکت، نوامبر گذشته بر فراز سقف مرکز توریستی ریچارد سوم نصب شده بود و مجسمه فعلی که از بالای دیوار بازار گندم در حال نظاره شهر است به‌شکل یک روباه خمیده بزرگ طراحی شده است. شورای شهر همچنین اعلام کرد که سومین مجسمه روباه اواخر سال جاری روی سقف مسطح یک انبار LCB در خیابان راتلند نصب خواهد شد.

شورای شهر لستر امیدوار است که این مجسمه‌های سه‌گانه و ساخته‌شده از سیم‌های فولادی، در کنار گرامیداشت پیوند مجدد روباه‌ها به شهر فضاهای جدیدی برای پرداختن به بحث و گفت‌وگو در سه نقطه محبوب مرکز شهر ایجاد کند. شهردار لستر نیز این مجسمه‌های جدید را مکمل سرمایه‌گذاری‌های شورا در خیابان‌ها و فضاهای اجتماعی لستر در سال‌های اخیر معرفی کرد. وی در ادامه اینستالیشن‌های هنری و دیگر سازه‌های طراحی را از عناصر مهم قلمروی عمومی شهرها دانست که به ایجاد فضاهای جذابی کمک می‌کنند که مردم بتوانند با آن‌ها تعامل داشته باشند و از آن لذت ببرند.

شورای شهر لستر این روباه‌های زیبا که توسط یک هنرمند بسیار با استعداد خلق شده‌اند را عنصری جذاب معرفی کرد که به منظره خیابان‌ها افزوده شده است و ابراز امیدواری کرد که مردم از تماشای آنها در مرکز شهر لستر لذت ببرند. مجسمه‌های روباه این هنرمند خلاق برنده جایزه هنرمند سال حیات‌وحش دیوید شپرد در سال ۲۰۱۶ بود و از آنجاکه روباه با لستر مترادف است، افزودن آن‌ها به خیابان‌های شهر می‌تواند بسیار مورد استقبال واقع شود.

ساختن هر یک از این روباه‌ها شش تا هشت هفته زمان می‌برد و هر یک از آن‌ها ظاهر منحصربه‌فرد خود را دارند. هنرمند سازنده این روباه‌ها این‌گونه توضیح داد که کار خود را با ساختن یک آرماتور ساده که نشان‌دهنده اسکلت روباه است شروع و سپس از سیم‌های ضخیم برای ایجاد یک ساختار ماهیچه‌ای اساسی برای هر یک از بخش‌های بدن مجسمه‌ها استفاده می‌کند. پس از آن از سیم‌های ظریف‌تر برای مدل‌سازی پوست و خز بیرونی بهره می‌گیرد. وی این بخش از کار را زمان‌برترین بخش آن معرفی کرد؛ چراکه هر تار مو با یک رشته سیم ظریف نشان داده می‌شود تا اطمینان حاصل شود قطعه نهایی تا بیشترین حد ممکن واقعی به‌نظر برسد.

مجسمه‌های روباه شهر لستر به‌عنوان بخشی از پروژه «کانکتینگ لستر» تأمین مالی شده است که برنامه بلندمدت شورای شهر برای پیوند بیشتر و بهتر مکان‌های دیدنی شهر با مردم و ایجاد محیطی جذاب‌تر برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران محسوب می‌شود. شورای شهر لستر و هنرمند سازنده این مجسمه‌های امیدوارند که مردم محلی و بازدیدکنندگان لستر از تماشای این سازه‌های زیبا و غیرمنتظره بر فراز بام‌های مرکز شهر لذت ببرند.

کد خبر 582048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.