چمن‌کاری آرامش‌بخش؛ برنامه زیست‌محیطی شورای شهر لیدز

شورای شهر لیدز اعلام کرد که برنامه چمن‌کاری آرامش‌بخش آن در مناطق بیشتری از داخل و اطراف شهر اجرا خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه چمن‌کاری آرامش‌بخش شهر لیدز که در راستای اهداف زیست‌محیطی شورای شهر به مرحله اجرا درآمده، تاکنون در کناره بسیاری از جاده‌ها و بزرگراه‌های شهر، معمولاً در مناطقی با محدودیت سرعت ۴۰ مایل در ساعت و بالاتر پیاده‌سازی شده است. این مناطق که با ایجاد زیستگاه‌های بیشتر برای پرندگان، حیوانات و حشرات، تنوع‌زیستی را به شدت افزایش داده، جذابیت‌های بصری بسیاری برای مناطق میزبان خود فراهم آورده است و اکنون سالی یک بار درو می‌شود.

چمن‌های بلند کاشته‌شده توسط شورای شهر شرایط مناسب برای زندگی حشرات و کرم‌ها را فراهم آورده است که به‌نوبه خود غذای پرنگان و پستاندارانی هم‌چون جوجه‌تیغی را فراهم می‌کنند. این چمن‌ها همچنین امکان پناه گرفتن و پرورش گونه‌هایی هم‌چون پروانه و مگس اره‌ای را ایجاد کرده و به‌طور قابل‌توجهی تعداد زنبورها و سایر حشرات گرده‌افشان را افزایش داده است. به‌این‌ترتیب گل‌های وحشی و درختچه‌های بیشتری در منطقه ایجاد شده و رشد کرده‌اند که به کاهش کربن کمک می‌کند.

برنامه چمن‌کاری آرامش‌بخش شورای شهر لیدز مکمل طرح‌های دیگری همچون ابتکار ایجاد جنگل است که با ایجاد ۵۰ هکتار جنگل جدید در هر سال و کاشت ۵.۸ میلیون درخت طی ۲۵ سال آینده همراه است. کل طرح‌های این‌چنینی لیدز در راستای کربن‌صفر شدن آن تا سال ۲۰۳۰ به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

عضو اجرایی شورای شهر لیدز در بخش سلامت عمومی و سبک زندگی فعال، برنامه چمن‌کاری آرامش‌بخش را طرحی در راستای ایجاد و کمک به پایداری زیستگاه‌های طبیعی‌تر و بهبودیافته‌تر برای مردم، حشرات و حیات‌وحش دانست و از اجرای گسترده‌تر آن در سرتاسر ابراز خوشحالی کرد. وی در ادامه از برنامه شورای شهر برای توسعه این رویکرد خبر داد و اطمینان حاصل کرد که شورا از ابتکار ایجاد ۵۰ هکتار جنگل سالانه نیز غافل نخواهد ماند.

عضو اجرایی شورای شهر لیدز در بخش زیرساخت‌ها و اقلیم نیز از پیاده‌سازی این طرح در بیشتر مناطق شهری ابراز خوشحالی کرد و گفت: «علاوه بر مزایای زیست‌محیطی، چمن‌های بلند برنامه چمن‌کاری آرامش‌بخش سرعت خروج آب باران از لبه‌ها را کاهش می‌دهد که این امر خطر جاری شدن سیلاب‌های سطحی در بزرگراه را کاهش می‌دهد. ازآنجاکه شورا در تلاش برای تبدیل شدن به یک شهر کربن‌صفر تا سال ۲۰۳۰ است، ابتکاراتی مانند این واقعاً مهم محسوب می‌شود.»

کد خبر 582047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.