تدبیر شورای شهر بارسلونا برای خنک ماندن در هوای گرم

ابتکار شورای شهر لستر برای ایجاد فضاهای گفت‌وگو، چمن‌کاری آرامش‌بخش؛ برنامه زیست‌محیطی شورای شهر لیدز، ایجاد اشتغال در وست‌مینستر با راه‌اندازی دوچرخه‌فروشی اجتماعی شورای شهر و آغاز نصب سقف خانه‌های جدید شورای شهر ولورهمپتون عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجا که انتظار می‌رود نیم‌کره شمالی شاهد تابستانی گرم‌تر و خشک‌تر از حد متوسط باشد، شهرهای سراسر این منطقه در حال انجام آمادگی‌های لازم برای ماه‌های گرم سال به‌منظور کاهش یا قابل تحمل کردن اثرات افزایش دما هستند. در این راستا شورای شهر بارسلونا به‌منظور محافظت از آسیب‌پذیرترین گروه‌های شهروندان تصمیم به ایجاد شبکه‌ای از پناهگاه‌های آب‌وهوایی گرفته است. این فضاها شرایطی خاص دارند که در دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد قابلیت دستیابی راحت، شرایط استراحت خوب و نزدیک بودن به مناطق آبی برای کاهش احساس گرما را فراهم می‌آورند.

شورای شهر بارسلونا فضاهای سرتاسر شهر را با این هدف مطابقت داده است و به‌عنوان یکی از منابع اولیه مورد استفاده در این فرآیند از مدارس محلی شهر بهره برده است. پارک‌ها و باغ‌های روباز نیز با وجود فراهم آوردن سرسبزی برای شهر و در اختیار داشتن آب‌نماهای گوناگون، بسیار مورد توجه قرار دارند. شورای شهر اعلام کرده است که همه این فضاهای پیشگیری از امواج گرمایی شهری از پانزدهم ژوئن تا پانزدهم سپتامبر فعال خواهند بود.

لستر؛ ابتکار شورای شهر برای ایجاد فضاهای گفت‌وگو

شورای شهر لستر از نصب دومین مجسمه از سه مجسمه روباه سفارشی خود در خط افق میدان «گرین‌دراگون (Green Dragon)» شهر خبر داد و پیوند دوباره شهر با روباه‌ها را گرامی داشت. شورای شهر امیدوار است که این مجسمه‌های سه‌گانه و ساخته‌شده از سیم‌های فولادی، در کنار گرامیداشت پیوند مجدد روباه‌ها به شهر، فضاهایی جدید برای پرداختن به بحث و گفت‌وگو در سه نقطه محبوب مرکز شهر ایجاد کند. شهردار لستر نیز این مجسمه‌های جدید را مکمل سرمایه‌گذاری‌های شورا در خیابان‌ها و فضاهای اجتماعی لستر در سال‌های اخیر معرفی کرد. وی در ادامه اینستالیشن‌های هنری و دیگر سازه‌های دارای طراحی خاص را از عناصر مهم قلمروی عمومی شهرها دانست که به ایجاد فضاهای جذابی کمک می‌کنند که مردم بتوانند با آن‌ها تعامل داشته باشند و از آن لذت ببرند.

شورای شهر لستر این روباه‌های زیبا که توسط یک هنرمند بسیار بااستعداد خلق شده‌اند را عنصری جذاب معرفی کرد که به منظره خیابان‌ها افزوده شده است و ابراز امیدواری کرد که مردم از تماشای آنها در مرکز شهر لستر لذت ببرند.

لیدز؛ چمن‌کاری آرامش‌بخش، برنامه زیست‌محیطی شورای شهر

برنامه چمن‌کاری آرامش‌بخش شهر لیدز که در راستای اهداف زیست‌محیطی شورای شهر به مرحله اجرا درآمده، تاکنون در کناره بسیاری از جاده‌ها بزرگراه‌های شهر، معمولاً در مناطقی با محدودیت سرعت ۴۰ مایل در ساعت و بالاتر پیاده‌سازی شده است. این مناطق که با ایجاد زیستگاه‌های بیشتر برای پرندگان، حیوانات و حشرات، تنوع زیستی را به شدت افزایش داده است جذابیت‌های بصری بسیاری برای مناطق میزبان خود فراهم آورده است و اکنون سالی یک بار درو می‌شود.

چمن‌های بلند کاشته‌شده توسط شورای شهر شرایط مناسب برای زندگی حشرات و کرم‌ها را فراهم آورده است که به‌نوبه خود غذای پرنگان و پستاندارانی هم‌چون جوجه‌تیغی را فراهم می‌کنند. این چمن‌ها همچنین امکان پناه گرفتن و پرورش گونه‌هایی هم‌چون پروانه و مگس اره‌ای را ایجاد کرده و به‌طور قابل‌توجهی تعداد زنبورها و سایر حشرات گرده‌افشان را افزایش داده است. به‌این‌ترتیب گل‌های وحشی و درختچه‌های بیشتری در منطقه ایجاد شده و رشد کرده‌اند که به کاهش کربن کمک می‌کند.

وست‌مینستر؛ ایجاد اشتغال با راه‌اندازی دوچرخه‌فروشی اجتماعی

شورای شهر وست‌مینستر در همکاری با فدراسیون «گراندورک» و سازمان خدمات محلی «سایکل‌کانفیدنت»، با راه‌اندازی دوچرخه‌فروشی محلی «وست‌مینستر ویلز»، فرصت‌های اشتغال برای نیازمندان سراسر شهر فراهم آورده است. وست‌مینستر ویلز در نزدیکی خیابان «ادج‌ور»، یکی از مناطق دارای بالاترین نرخ بیکاری و نابرابری‌های بهداشتی در وست‌مینستر، قرار دارد و فرصت‌های کاری و سلامتی بسیاری را برای ساکنان غیرشاغل شهر فراهم آورده است تا به‌عنوان تعمیرکار دوچرخه آموزش ببینند و حقوق دریافت کنند.

مدت‌زمان هر برنامه شش ماه است و کارآموزان طی این مدت، حین یادگیری و کار در کنار تعمیرکارهای باتجربه روی دوچرخه‌های قدیمی، دستمزد نیز دریافت می‌کنند. ۸۰ درصد از دوچرخه‌های تعمیر شده در راستای ایجاد درآمد برای فروشگاه با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه فروخته و ۲۰ درصد از آن‌ها به جامعه محلی اهدا می‌شود. از زمان افتتاح این فروشگاه ۳۰ نفر از ساکنان وست‌مینستر آموزش‌های شش ماهه خود را به پایان رسانده‌اند که بیشتر آن‌ها در همین زمین به اشتغال پرداخته و صنعت دوچرخه خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

ولورهمپتون؛ آغاز نصب سقف خانه‌های جدید شورای شهر

مراحل نصب سقف اولین سری از خانه‌های جدید و مقرون‌به‌صرفه شورای شهر ولورهمپتون آغاز شد. از زمان افتتاح رسمی طرح «بازسازی شهر هیث» توسط خانواده سلطنتی، بیش از یک دهه است که خانه‌های جدید و مقرون‌به‌صرفه شورای شهر ولورهمپتون در حال ساخته شدن هستند.

شورای شهر اعلام کرد اولین خانه‌ها تا اوایل سال آینده تکمیل می‌شود و خبر از نصب سقف‌های اولین مرحله از طرحی برای ساخت مجموعاً ۲۰۰ خانه جدید در این املاک خبر داد. سایر اقداماتی که پیش از این به‌عنوان بخشی از بازسازی این منطقه تکمیل شده است شامل تخریب پیاده‌راه‌ها و گاراژهای قدیمی در منطقه جاده هابگیت و نوسازی طبقات همکف و پایینی «لینگ هاوس (Ling House)» برای ارائه فضاهای اداری، جلسات و فعالیت جدید برای مرکز خانواده امید می‌شود. سه محوطه بازی جدید و یک زمین فوتبال نیز از طریق این طرح ساخته خواهد شد.

شورای شهر دستیابی به مرحله فعلی را نقطه عطفی مهم در پروژه معرفی کرد و از به‌کارگیری تخصص متخصصان فرهیخته در راستای بازسازی جامعه و نزدیک شدن به پایان برنامه‌های بلندپروازانه شهر هیث ابراز خوشحالی کرد. شورا اطمینان داد که این خانه‌های مقرون‌به‌صرفه و مورد نیاز، مکانی را ایجاد خواهند کرد که ساکنان جدید می‌توانند با افتخار آن را خانه بنامند.

نیولاندن؛ تخصیص بودجه به پروژه زیرساخت‌های آبی در شورای شهر

شورای شهر نیولاندن به درخواست جدید تخصیص و تأمین بودجه پیشبرد پروژه‌های آبی شهر در راستای جایگزینی زیرساخت‌های قدیمی با انواع جدید رأی مثبت داد. لوله‌های آب این شهر از دهه ۱۹۵۰ تعویض نشده و تعدادی از شیرهای آتش‌نشانی آن از کار افتاده شده است. هزینه این پروژه در کل سه میلیون دلار برآورد شده که شورا با تأمین آن موافقت و اعلام کرده است که طرح نهایی اجرای آن به زودی بسته خواهد شد؛ چراکه تاکنون این برنامه چند بار مورد بحث و حتی تأیید قرار گرفته اما هیچ شیوه‌ای برای پرداخت آن تعیین نشده است.

کد خبر 582043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.