ایجاد تحول در بازآفرینی شهر اصفهان با تسهیلات دولت

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر سالانه از طرح جهش مسکن ملی حداقل ۵۰ هزار مسکن به بافت فرسوده شهر اصفهان اختصاص داده شود، طی چهار سال بازآفرینی حدود ۲۰۰ هزار مسکن با امکانات و تسهیلات دولت ممکن خواهد شد.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تدوین نامه ۳۰ بندی شورای ششم در رابطه با مشکلات شهر اصفهان و مطالبات مردم برای ارائه به رئیس‌جمهور، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در این خصوص هم‌اندیشی‌هایی داشته‌اند و تمام مباحث مطرح شده در مورد مشکلات شهر و مطالبات مردمی در ۳۰ بند که مهم‌ترین آنها مسئله کمبود آب و خشکی زاینده‌رود بود برای ارائه به رئیس به جمهور جهت رسیدگی به معضلات اصفهان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که با سفر رئیس جمهوری شاهد اتفاقات خوبی در اصفهان مانند احیای بافت تاریخی، بافت فرسوده و رفع معضل خشکی زاینده‌رود باشیم، ادامه داد: بحث بازآفرینی بافت فرسوده از جمله موضوعات مربوط به کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری است که در نامه ۳۰ بندی به آن پرداخته شده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر سالانه از طرح جهش مسکن ملی حداقل ۵۰ هزار مسکن به بافت فرسوده شهر اصفهان اختصاص داده شود، طی چهار سال بازآفرینی ۲۰۰ هزار مسکن را می‌توان با امکانات و تسهیلات دولت ممکن کرد و با این روند، تحولی در بازآفرینی شهر ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به بافت تاریخی اصفهان، تقویت گردشگری، حفظ و مرمت میراث تاریخی و فرهنگی اصفهان، در نظر گرفتن بودجه ملی برای رینگ چهارم حلقه ترافیکی، توسعه قطار شهری و مباحث مربوط به سالن همایش‌ها از جمله مواردی است که در این ۳۰ بند گنجانده شده است.

میرباقری با تاکید بر اینکه جریان دائمی آب زاینده‌رود اولین و مهم‌ترین مطالبه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از رئیس جمهور است، گفت: حیات اصفهان، بافت تاریخی، حیات شهروندان و میراث فرهنگی اصفهان به جریان دائمی زاینده‌رود بستگی دارد. یکی از اهتمام‌های اعضای شورای ششم شهر اصفهان در این سفر توجه به مسئله آب است تا موضوع کم بودن آب و جاری نبودن دائمی زاینده‌رود مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با تبلیغات سوئی که انجام شده است گاهی اوقات می‌بینیم مردم از عمق فاجعه کم‌آبی، موضوع فرونشست و اتفاقات ناگواری که احتمال دارد برای شهروندان اصفهانی و میراث تاریخی بیفتد، آگاه نیستند.

کد خبر 582022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.