مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مهم‌ترین مطالبه ما جریان زاینده‌رود»، «حرکت به سوی مکانیزه شدن نظافت معابر»، «جشنواره فروش ویژه گل در بازار گل و گیاه همدانیان»، «نقش‌آفرینی بازیگران ساخت‌وساز شهر در تدوین طرح جامع اصفهان»، «برگزاری اولین نمایشگاه صنایع دستی رضوی در پایانه کاوه»، «تدوین نقشه راه بناهای تاریخی شهر اصفهان»، «باید صنایع دستی دانش‌بنیان تولید کنیم»، «جزئیات نامه اعضای شورای شهر اصفهان به رئیس‌جمهور»، «فاکتورهای تکمیل کمربند سبز شهر اصفهان»، «اصفهان در انتظار مصوبات رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات»، «لزوم توجه رئیس جمهور به بافت تاریخی اصفهان» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

مهم‌ترین مطالبه ما جریان زاینده‌رود است

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: اصفهان ما شهر زندگی بوده است، چرا که زاینده‌رود آن همیشه زنده و زاینده بوده و اولین و مهم‌ترین مطالبه من نیز مثل تمام اصفهان‌دوستان، جریان دائمی زاینده‌رود است. نباید مسئولان اجازه دهند این رگ حیاتی اصفهان بدون آب باشد، حتی اگر کمبود آب هم باشد، می‌توان تدبیر کرد و جریان دائمی رود را به شهر هدیه داد.

وی تاکید کرد: طی چند سال گذشته با هر کسی که اندک تعلقی به این شهر داشته است، صحبت کردم، قصه پرغصه‌اش زاینده‌رود بوده است. برای ما اصفهانی‌ها زاینده‌رود فقط یک رود نیست، بلکه جریان هویت و تاریخ‌مان است.

حرکت به سوی مکانیزه شدن نظافت معابر

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند به لحاظ اقتصادی و زیست‌محیطی کمک زیادی به روند مدیریت پسماند کند، پروژه استحصال هیدروکربن از ریجکت خطوط پردازش پسماند به روش پیرولیز است.

وی افزود: به‌زودی آزمایش دستگاه پیرولیز ۱۰ تنی در حوزه پسماند شهرداری انجام خواهد شد که با استفاده از این سیستم از ضایعات پلاستیکی که قابلیت تبدیل ندارد، مایعی شبیه گازوئیل به دست می‌آید و به عنوان سوخت قابل استفاده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: قصد داریم به سمت مکانیزه شدن نظافت معابر حرکت کنیم و در این مسیر به هیچ عنوان قصد تعدیل نیرو نداریم، بلکه اگر نیرویی بازنشسته شد یا به هر دلیل خواست ادامه کار ندهد، در ازای آن، کار را به صورت مکانیزه انجام خواهیم داد.

جشنواره فروش ویژه گل در بازار گل و گیاه همدانیان

امیرحسین ماه‌آورپور، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: روز ملی گل و گیاه هر سال در تاریخ بیست‌وپنجم خردادماه مصادف با پانزدهم ژوئن و روز جهانی گل و گیاه، با هدف ترویج فرهنگ نگهداری و استفاده درست از گل‌ها و گیاهان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: کشورها و سازمان‌های مختلف دنیا هر سال در این روز با برگزاری مراسم، جشنواره و نمایشگاه‌های مختلف بر نگهداری و گسترش فضای سبز و پرورش گل و گیاه تاکید می‌کنند. به مناسبت روز جهانی گل و گیاه، جشنواره فروش ویژه گل با ۲۰ درصد تخفیف در بازار گل و گیاه همدانیان برگزار می‌شود.

نقش‌آفرینی بازیگران ساخت‌وساز شهر در تدوین طرح جامع اصفهان

وحید مهدویان، معاون معماری و شهرسازی شهردار اصفهان گفت: قانون، شهر و تمدن سه همراه تاریخی دیرینه هستند و قوانین و مقررات شهرسازی و معماری در حصول توسعه پایداری شهرها، ظهور جامعه مدنی، بالا بردن کیفیت زندگی شهری نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به نقش محوری دولت مرکزی در دوران معاصر بیش از ۱۰۰ آئین‌نامه، ضابطه و طرح برای ساخت‌وساز شهری تصویب شده است تا محیط‌های پایدار و ایمن در شهرها ایجاد شود، تصریح کرد: در برنامه جدید جامع شهر اصفهان که به عنوان یک برنامه راهبردی و مسئله‌محور به عنوان پایلوت کشور در حال تهیه تدوین و اجرا است، بازیگران شهر که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ساخت‌وساز شهر نقش دارند، سهیم خواهند بود.

برگزاری اولین نمایشگاه صنایع دستی رضوی در پایانه کاوه

ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با همکاری معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی استان اصفهان و بسیج هنرمندان استان اولین نمایشگاه صنایع دستی رضوی را به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی صنایع دستی در پایانه کاوه برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی صنایع دستی اصفهان به مسافران و هم‌وطنان و حمایت از هنرمندان شهر اصفهان است، این نمایشگاه از ۲۲ خرداد برگزار شده و تا ۲۶ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در سالن شماره چهار پایانه کاوه پذیرای علاقه‌مندان است.

تدوین نقشه راه بناهای تاریخی شهر اصفهان

محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: هر خانه و اماکن تاریخی فرصت استثنایی برای آینده شهر است و شهروندان پاسداران گران‌بهای شهر هستند، بافت تاریخی شهر گنج با ارزش کشف شده است که از گذشتگان به ما به ارث رسیده است و باید به آیندگان انتقال دهیم.

وی افزود: از آثار تاریخی وظیفه هر شهروندی است و باید با دقت نظر و توجه کامل چنانچه اثری را در معرض خطر دیدند، اطلاع دهند، پاسداشت و نگهبانی از آثار تاریخی اصفهان به یک ضرورت و وظیفه شهروندی تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تدوین نقشه راه بافت‌ها و بناهای تاریخی شهر، اجتماعی‌سازی و رونق فضاهای شهری و اماکن تاریخی از جمله سیاست‌های کلان شهرداری است.

باید صنایع دستی دانش‌بنیان تولید کنیم

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای خلاق کشور، علاقه‌مند هستیم که گام‌های مؤثری در حوزه صنایع دستی اتفاق بیفتد و برنامه‌ریزی مدون و مشخص یک ساله یا چند ساله‌ای با حوزه وزارتخانه میراث فرهنگی ترسیم شود.

وی تاکید کرد: ارتباط صنایع دستی با حوزه دانش‌بنیان ممکن است و می‌توان اقدامات ترکیبی بین صنایع دستی و مراکز دانش‌بنیان ایجاد کرد تا ارزش افزوده رقم بخورد، باید از این طریق صنایع دستی را از جنبه ویترینی خارج کنیم و شکل و شمایلی دیگر به آن دهیم.

جزئیات نامه اعضای شورای شهر اصفهان به رئیس‌جمهور چیست؟

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به زودی سفر ریاست جمهوری اصفهان اتفاق می‌افتد، لذا نامه‌ای ۳۰ بندی توسط اعضای شورای ششم شهر اصفهان تدوین شد و در اختیار مقامات استانی قرار گرفت و به دفتر ریاست جمهوری نیز ارسال شد.

وی با بیان اینکه در تدوین نامه ۳۰ بندی شورای ششم تلاش کردیم تا مباحث مطرح شده در مصوبات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد، مهم‌ترین مطالبه‌گری‌ها در تدوین این نامه مربوط به موضوعاتی مانند زاینده‌رود، فرونشست زمین، مسائل فرهنگی شهر و مشکلات زیست محیطی شهر است، افزود: اعضای شورای ششم شهر به عنوان نمایندگان مردم در تمام بخش‌ها موظفند است که مطالبات شهروندان را در امور مدیریت شهری پیگیری کنند و از طریق نهادها و مراجع مربوطه نتیجه لازم را به دست آورده و اقدامات را در اختیار آنان قرار دهند.

فاکتورهای تکمیل کمربند سبز شهر اصفهان چیست؟

سیدامیر سامع، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ظرفیت‌های مختلف شهر در راستای جلوگیری از ترددهای ناایمن و غیرضروری خودروهای سنگین و باری که بومی نیستند، باید کنار هم قرار گیرند تا مشکل آلایندگی شهر اصفهان نیز رفع شود.

وی افزود: اصفهان دارای مشکلات مختلف زیست‌محیطی است، اصفهان امروز نیازمند کمربند سبز است و در حلقه حفاظتی شهر باید موضوع آلودگی هوا مد نظر قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فاکتورهای تکمیل کمربند سبز شهر اصفهان تأمین زمین، نهاده‌ها و آب‌های غیرمتعارف است که باید آن‌ها را در کنار هم قرار دهیم تا شاهد تکمیل کمربند سبز شهر باشیم.

اصفهان در انتظار مصوبات رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص مشکلات و معضلات شهر که در رأس آنها جاری بودن دائمی زاینده‌رود مطرح است و تدوین نامه ۳۰ بندی برای ارائه به رئیس‌جمهور در سفر به اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: محور تمام مطالبات مردم و نمایندگان و اعضای شورای اسلامی شهر در سراسر استان، زاینده‌رود است، البته اگر چه زاینده‌رود مهم‌ترین مسئله اصفهان است، اما تنها مسئله نیست و انتظار داریم دولت مردمی نگاهی جامع به تمام مسائل داشته باشد.

لزوم توجه رئیس جمهور به بافت تاریخی اصفهان

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر مسئله آب اصفهان رفع نشود هر اقدام دیگری انجام شود، مثل اینکه هیچ کاری انجام نشده است، لذا رئیس جمهور باید اهتمام ویژه‌ای به موضوع آب اصفهان داشته باشد.

وی تاکید کرد: بافت تاریخی اصفهان سرمایه‌ای ملی و فراملی است و باید به صورت ملی حفظ و نگهداری شود، بنابراین از رئیس‌جمهور می‌خواهیم اهتمام ویژه‌ای به بافت تاریخی داشته باشد.

کد خبر 582015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.