ایجاد زیرساخت پایدار برای شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک ضروری است

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد ما در سفر ریاست جمهوری به استان این است که زیرساخت پایدار برای دو شهرستان نائین و خوروبیابانک ایجاد کنیم.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مطالبات مردم و مسئولان استان اصفهان از رئیس‌جمهور در سفر به این استان اظهار کرد: هر نماینده‌ای با توجه به مشکلات و کمبودهایی که در شهرستان حوزه انتخابیه خود دارد، مطالباتی از مسئولان دولتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: رویکرد این دوره از سفرهای استانی رئیس‌جمهور بر این مبنا است که پروژه‌های عمرانی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بیشتر با در اختیار قرار دادن بودجه به اتمام برسند.

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت‌ها در شهرستان نائین به ویژه خوروبیابانک با مشکل مواجه است، تصریح کرد: خوروبیابانک از آب، برق و گاز پایدار برخوردار نیست از این رو یکی از مطالبات ما در سفر رئیس‌جمهور به استان، انتقال گاز سراسری به خوروبیابانک و نیز حوزه استحفاظی که شهرستان نائین از جمله بخش انارک و چوپانان را دربرمی‌گیرد، است.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات اصلی شهرستان خوروبیابانک مسئله آب است؛ متأسفانه مردم این شهرستان از آب مطلوب برخوردار نیستند، همچنین ۱۸ کیلومتر از مسیر انتقال آب به شهرستان نائین همچنان باقی مانده است.

آزاد گفت: در زمینه بهداشت و درمان موضوع اتمام بیمارستان افضلیان نائین مطرح است که مناقصه نهایی در این خصوص برگزار شده است اما هنوز نیازمند اعتباراتی هستیم تا در سفر رئیس‌جمهور مصوب شود.

وی با اشاره به شهرک صنایع فرآوری معادن خاطرنشان کرد: گزارش‌ها در این زمینه به خوبی پیش رفته است و امیدواریم مصوبه نهایی هیئت وزیران را داشته باشد، در صورتی که این شهرک محقق شود دستاوردهای خوبی برای شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوربیابانک اضافه کرد: هر دو شهرستان از ذخایر خوب و غنی برخوردار هستند اما با توجه به نبود زیرساخت‌ها، اشتغالزایی و ایجاد منبع درآمد با مشکل روبه‌رو هستیم که با ایجاد شهرک فرآوری صنایع معادن یک سری از مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: رویکرد ما در سفر ریاست‌جمهوری به استان این است که زیرساخت پایدار برای دو شهرستان نائین و خوروبیابانک ایجاد کنیم، در صورتی که زیرساخت‌های پایدار داشته باشیم در ادامه آن مسیر توسعه پایدار و پیشرفت و مهاجرت معکوس به شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک را شاهد خواهیم بود.

آزاد با بیان اینکه شهرستان خوروبیابانک فارغ از اینکه از شهرستان‌های محروم کشور است و با مرکز استان فاصله بسیار زیادی دارد، گفت: جاده‌های اصلی و مواصلاتی و فرعی و روستایی شهرستان خوروبیابانک طی سال‌های گذشته نیازمند بهسازی بوده که متأسفانه این مهم محقق نشده است و امیدواریم در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان این مشکلات مرتفع شود.

کد خبر 581956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.