خیران پای کار درمان در شرق اصفهان آمدند/ارائه خدمات به ۳۱ بیمار دیالیزی در هرند

مدیرعامل مؤسسه خیریه منتظران مهدی موعود(عج) گفت: درمانگاه عمومی و مرکز دیالیز خیریه هرند با پوشش ٣١ بیمار دیالیزی توانسته گام مؤثری در کاهش رنج خانواده‌های دیالیزی بردارد.

علی‌اکبر کنعانی‌هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مردم مناطق شرق اصفهان متشکل از شهرهای جرقویه، ورزنه، کوهپایه و هرند با جمعیت ۱۶۰ هزار نفری سال‌های طولانی با مشکل نبود مرکز دیالیز برای خدمات‌رسانی به بیماران دیالیزی و تخصصی، دست‌و پنجه نرم می‌کردند.

وی با اشاره به فاصله ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتری شهرهای شرق اصفهان تا این کلان‌شهر، افزود: بیماران با توجه به جاده ترانزیتی و تردد سخت، دسترسی آسانی به بیمارستان نداشتند و راه‌اندازی یک مرکز تخصصی درمان با به‌کارگیری تجهیزات مجهز پزشکی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در این منطقه بود؛ از این رو مجوز ایجاد درمانگاه عمومی و مرکز دیالیز خیریه هرند به همت مؤسسه خیریه منتظران مهدی (عج) از دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان دریافت شد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه منتظران مهدی موعود (عج) ادامه داد: پس از دریافت مجوز، ساختمان زایشگاه قدیم شهر و محوطه آن به متراژ حدود هفت هزار مترمربع جهت راه‌اندازی درمانگاه عمومی و مرکز دیالیز خیریه هرند تحویل این مؤسسه شد و این ساختمان با مساعدت و یاری مسئولان، خیران، مردم شهر هرند و روستای تاریخی قهی، کمک و یاری تیم فنی و مهندسی خیریه حضرت ابوالفضل (ع) اصفهان بازسازی شد.

وی با اشاره به فعالیت بخش دیالیز در این درمانگاه گفت: بیماران دیالیزی براساس شرایط خاص بیماری مجبور هستند که هر هفته دو تا سه جلسه برای درمان به بخش‌های دیالیز مراجعه کنند و از طرفی شرایط بیماران بعد از روند دیالیز، به صورتی است که قادر به طی کردن مسافت‌های طولانی نیستند؛ از این رو دستگاه‌های دیالیز و تجهیزات مورد نیاز نیز خریداری و در این مرکز نصب شد، همچنین با مساعدت بنیاد مستضعفان این مرکز به یک دستگاه آمبولانس تجهیز شد.

کنعانی با اشاره به اینکه مرکز دیالیز خیریه هرند با پوشش ٣١ بیمار دیالیزی در حال حاضر توانسته گام مؤثری در کاهش رنج خانواده‌های دیالیزی این خطه بردارد، گفت: در منطقه شرق اصفهان حدود ۴۰ بیمار دیالیزی وجود دارد که سه نفر از این بیماران تنها مربوط به یک خانواده هستند، مادر ۶۰ ساله‌ای که به همراه دو پسر ۳۲ و ۳۷ ساله خود، سه روز در هفته در کنار همدیگر در این مرکز بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های ساخت‌وساز و امورات جاری این درمانگاه توسط خیران و کمک‌های مردمی پرداخت شده و می‌شود، افزود: در درمانگاه عمومی و مرکز دیالیز خیریه هرند، بیماران در زمینه‌های مختلف زنان و زایمان، چشم، قلب و داخلی مورد معاینه قرار می‌گیرند.

کنعانی، ضمن تشکر از خیران نیک‌اندیشی که در راه‌اندازی درمانگاه و مرکز دیالیز خیریه هرند مشارکت داشته‌اند، گفت: همچنان منتظر دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی جهت تهیه تجهیزات پزشکی، دارو و لوازم مصرفی بیماران توسط آن‌ها بوده و معتقد هستیم دست‌های بخشنده هیچ‌گاه محتاج نمی‌شوند.

کد خبر 581910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.