نقش تصادف‌ها در ۶۰ درصد آمار قطع نخاع اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: براساس بررسی‌های انجام‌شده بیش از ۶۰ درصد افراد قطع نخاع و دارای اختلال‌های حرکتی، براثر حوادث رانندگی دچار این اختلال شده‌اند، این درحالی است که نبود ایمنی خودروها و موتورسیکلت‌ها اصلی‌ترین عامل قطع نخاع افراد در تصادف‌ها به شمار می‌رود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام‌شده بیش از ۶۰ درصد افراد قطع نخاع و دارای اختلال‌های حرکتی، براثر حوادث رانندگی دچار این اختلال شده‌اند، این در حالی است که نبود ایمنی خودروها و موتورسیکلت‌ها اصلی‌ترین عامل قطع نخاع افراد در تصادف‌ها به شمار می‌رود.

لزوم توجه جدی به معضل حوادث رانندگی

وی افزود: خیریه انجمن بیماران آسیب نخاعی اصفهان دارای ۸۰۰ عضو بوده و با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد اعضای این انجمن براثر حوادث رانندگی دچار این معضل شده‌اند، توجه جدی به معضل حوادث رانندگی ضروری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به ناایمن بودن خودروها، گفت: بنابر اظهارات افراد آسیب‌دیده، استفاده از خودروهای ناایمن، بدون ایمنی کافی و بی‌احتیاطی از جانب رانندگان مقصر و غیرمقصر منجر به وقوع این حوادث ناگوار شده است.

وی تصریح کرد: رانندگان وسایل نقلیه باید شرایط ایمنی وسیله نقلیه، جاده‌ها و رعایت سرعت مطمئنه را مدنظر قرار دهند و در مواقعی که احساس خواب‌آلودگی می‌کنند یا از شرایط مناسب برای رانندگی برخوردار نیستند، از رانندگی کردن خودداری کنند، همچنین موتورسیکلت‌سواران هیچ‌گاه بدون استفاده از کلاه ایمنی اقدام به رانندگی نکنند.

کد خبر 581811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.