رشد متعادل بازار سرمایه

ارزش و حجم معاملات نسبت به روز گذشته کاهش یافت، تعداد نمادهای مثبت نیز کمتر شد، در بازار فرابورس نیز شرایط به همین صورت بود و رشد ۵۹ واحدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز تحت تأثیر مقاومت یک میلیون ۵۸۰ هزار واحدی و همچنین به واسطه رشد خوب روز گذشته، یک روند متعادل صعودی دو هزار واحدی را تجربه کرد، ارزش و حجم معاملات نسبت به روز گذشته کاهش یافت، تعداد نمادهای مثبت نیز کمتر شد، در بازار فرابورس نیز شرایط به همین صورت بود و رشد ۵۹ واحدی را تجربه کرد، نرخ دلار بازار تهران نیز کاهش محسوسی نداشته است و به همین واسطه احتمال تداوم روند صعودی را برای بازار بورس تهران خواهیم داشت.

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

دو صندوق دولتی پالایش و دارا یکم هردو ۱.۸ درصد افت کردند.

از بین فولادی‌ها فخوز بیش از سایرین حجم خورد و ۳.۲ درصد رشد کرد.

حکشتی منفی پنج درصد افت کرد.

گروه پالایشی یکدست قرمز پوش بودند.

گروه خودرویی منفی بود اما خگستر ۳.۲ درصد رشد کرد.

گروه محصولات کشاورزی روند منفی داشتند.

ددانا همچنان منفی است.

گروه بانکی روند متعادلی داشت.

گروه خدمات برق یکپارچه سبزپوش بودند و رشد بزاگرس، دماوند، بکهنوج و بمپنا به چشم می‌خورد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد دو هزار ۶۲۱ واحدی به سطح یک میلیون ۵۷۴ هزار ۶۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۷۷۰ واحدی در سطح ۴۲۹ هزار ۹۳۰ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۶۵

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۲۰

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۵۹ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۴۸۱ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۳۳

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۵۵

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۵ هزار ۷۸۱ و ۵۹ هزار ۵۲۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد ۷۹۷ و دو میلیارد ۸۶۱ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. فخوز

۳. خگستر

۴. شپنا

۵. سابیک

بیشترین حجم معامله

۱. فخوز

۲. خگستر

۳. خودرو

۴. شستا

۵. خساپا

بیشترین افزایش قیمت

۱. ستران

۲. ختوقا

۳. خچرخش

۴. ساروم

۵. سارومح

بیشترین کاهش قیمت

۱. حفارس

۲. حپترو

۳. خپویش

۴. ثاباد

۵. کگاز

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۸۰ هزار واحد.

پیش بینی: بازار امروز نتوانست سطح یک میلیون ۵۸۰ هزار واحد را رد کند اما در مجموع مثبت بود، تا زمانی که نتواند سطح یک میلیون ۵۸۰ را رد کند نمی‌توان انتظار داشت که روند بهبود پیدا خواهد کرد، در صورتی که بازار فردا نتواند این سطح را از پیش روی خود بردارد احتمال منفی شدن بروس وجود دارد.

مجمع تفارس

این شرکت یازدهمین تأمین سرمایه کشور است که ۶۰ درصد سهامداران اصلی آن از گروه صنعتی هستند و بازار هدف آن توسعه بازار صنعت کشور است.

شرکت موافقت اصولی دو صندوق درآمد ثابت قابل معامله و اوراق دولتی را در سال جاری اخذ کرد.

رهبری بازار خدمات مالی ایران با تکیه بر نوآوری چشم انداز شرکت است. همچنین مأموریت شرکت همراه صنعت در توانمندسازی مالی با تمرکز بر صنعت نفت گاز و پتروشیمی است.

شرکت دو قرارداد برای شروع کار در خارج از صنعت و نفت و گاز و پتروشیمی منعقد کرده است.

شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس با توجه به کفایت سرمایه و الزام سازمان بورس، برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار خود قرار داده است. در نهایت در اولین مجمع سالانه تفارس به ازای هر سهم ۴۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

گزارش جهانی LAB

بازار آلکیل بنزن خطی (LAB) علیرغم لغو قرنطینه در چین آرام بود. برخی از شرکت کنندگان انتظار دارند تقاضای چین در ماه جولای به حالت عادی برسد و حجم صادرات را کاهش دهد. در این میان، محموله‌های چینی با قیمت رقابتی همچنان به فشار نزولی بر بازار ادامه می‌دهند.

نفت خام و بازارهای بالادستی نیز همچنان به کاهش حاشیه سود تولیدکنندگان ادامه می‌دهند، اما به دلیل تقاضای ضعیف و در دسترس بودن زیاد همچنان طرح‌های افزایش قیمت برای فروشندگان عملاً مقدور نیست. با شروع فصل باران‌های موسمی در اواخر این ماه، خریدها در هند نیز کاهش یافت. بازار آلکیل بنزن سولفونات خطی (LAS) نیز در آسیای جنوب شرقی بدون تغییر باقی ماند.

نگاهی به بازار جهانی استایرن

استایرن در این هفته ۲۰ دلار افزایش یافت و عدد ۱،۵۰۶ دلار را ثبت نمود. معاملات خوبی در بازار استایرن به ثبت رسید. در بازار داخلی چین نیز قیمت این کالا افزایش داشته است. در واقع خریداران پذیرای قیمت‌های بالای پیشنهادی فروشندگان بوده اند. بازار صادراتی نیز رونق داشته و در هند تقاضا برای محموله‌های صادراتی وجود داشته است.

از طرف دیگر در هند در صنعت پایین دست تقاضا برای مشتقات استایرن پایین بوده که مانع ثبت تحرکات صعودی قیمتی در استایرن شده است. در کره جنوبی حجم معاملات پایین بوده قیمت استایرن بدون تغیر گزراش شده است.

اوره

بازار اوره این هفته نزولی بود. عرضه از سمت روسیه، آفریقا و خاورمیانه زیاد بود و هر پیشنهاد خرید با تعداد زیادی پیشنهاد عرضه استقبال می‌شد. با وجود اینکه خریداران اوره در برزیل وارد عمل شدند تا تناژ قابل توجهی از محصول را در این هفته تضمین کنند، قیمت‌ها همچنان از ۶۱۰ دلار در هر تن cfr به ۵۷۰ دلار در هر تن سقوط کرد. بازارهای آسیایی به طور مشابه ضعیف بودند و تقاضا در سراسر منطقه ضعیف بود. اوره پریل چین برای پاکستان با قیمت ۶۰۰ دلار در هر تن فوب معامله شد و پیشنهادات آتی تا ۵۲۵ دلار در هر تن فوب کاهش یافت.

اختصاصی تحلیل وضعیت سود کاستیک در بازارهای جهانی

این هفته بازار سود کاستیک آسیا شاهد کشمکش بین خریداران و فروشندگان بود و شکاف گسترده قیمت خرید و فروش مانع از معاملات شد. از آنجایی که محصول چینی با قیمت‌های رقابتی در دسترس بود، تأمین کنندگان تحت فشار قرار گرفتند تا قیمت‌های پیشنهادی خود را در جنوب شرقی آسیا کاهش دهند تا خریداران را جلب کنند.

خریداران نیز تمایلی به بارگیری در اوایل جولای نداشتند. همچنین فشارهای تورمی، رکود جهانی و افزایش هزینه‌های حمل و نقل همچنان بر تقاضا تأثیر گذار بود. معاملات خرید موجود هم بیشتر براساس نیاز و در محموله‌های کوچک‌تر بود و خریداران حاضر به پذیرش پیشنهادات بالای ۸۰۰ دلار در هر تنCFR آسیا نبودند.

اختصاصی تحلیل وضعیت ورق گرم در بازارهای جهانی

در هفته گذشته پیشنهادات صادرات HRC چین با افزایش ۵ دلاری به ۷۸۵ دلار در تن فوب چین رسید. در بازار داخلی، با توجه به اعلامیه‌های جدید شورای ایالتی در مورد محدودیت تولید، قیمت‌های HRC در محدوده‌ی ۴۸۶۰-۴۸۸۰ یوان (۷۲۴-۷۲۷ دلار در هر تن) ثابت ماند. علاوه بر این، معاملات آتی HRC در طول هفته همچنان افت کرد که بر قیمت‌های نقدی نیز تأثیر گذاشت. به عنوان مثال، قرارداد آتی HRC برای تحویل در ماه اکتبر در بورس آتی شانگهای (SHFE) در ۱۰ ژوئن در ۴۸۸۰ یوان در تن (۷۲۷ دلار در تن) ثابت ماند.

کد خبر 581800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.