اهمیت بررسی مشکلات ساختار سازمانی شهرداری

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نبود تناسب نیروی انسانی با ماموریت‌ها و کم‌توجهی به پتانسیل‌ها و چالش نبود تعادل و توازن در متخصصان از آسیب‌های موجود در ساختار معماری و شهرسازی مناطق است. ‌ ‌

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی، امروز، بیست‌وچهارم خردادماه، در هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری، اظهار کرد: بسیاری از سازمان‌های بزرگ برای افزایش کارایی اقدام به تغییر ساختاری می‌کنند تناسب ساختار سازمانی با شرح وظایف باید ارتباط معناداری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این مسئله یکی از دغدغه‌های مدیران سازمانی بوده است به طوری که بی‌توجهی به آن یکی از دلایل فقدان سازمان‌دهی مجدد در سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران بوده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد که تحول ساختار سازمانی در شهرداری تهران به ویژه در حوزه‌های تخصصی به طور کامل در ادوار گذشته تبیین نشده است و در واقع اصلاح ساختار در این حوزه‌های تخصصی در گذشته به صورت صوری انجام و باعث شده کم‌توجهی به این مسئله برای مدیران و کارکنان شهرداری که در خط مقدم ارتباط با شهروندان هستند، می‌تواند تأثیرات جبران ناپذیری در شهرداری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در جلسات هم‌اندیشی یک چالش، یک راه حل که در مناطق شهر تهران با کارشناسان و مدیران شهرسازی جلسه برگزار می‌کنیم از جمله موضوعات مطرح شده در این هم‌اندیشی‌ ها مدیران و کارکنان این حوزه و ضعف‌های مطرح شده در ساختار چارت سازمانی این حوزه بود، افزود: نبود هماهنگی میان ساختار منابع انسانی و مناطق و نواحی، نبود توازن منابع انسانی به پهنه جغرافیایی مناطق بیست‌ودوگانه، تطابق نداشتن پست و جایگاه شغلی در مناطق و نواحی، از جمله چالش‌های این حوزه است.

شربیانی تصریح کرد: در نظر نگرفتن زمینه‌های بروز خلاقیت، نوآوری و بی‌توجهی به متخصصان این حوزه، در نظر نگرفتن شرایط ارتقای شغلی بر اساس توانایی‌های فنی و تجربی و تخصصی کسب شده است. کم‌توجهی به مدیریت دانش در این حوزه تخصصی، نبود تناسب فعالیت با پرداخت حقوق و مزایای شغلی، نبود وجود ساختار سازمانی در ادارات و اجرای احکام و حریم مناطق و نواحی از دیگر مشکلات اساسی این حوزه است.

وی با بیان اینکه اجرای احکام و حریم در شهرسازی مناطق دارای چارت نیستند، خاطرنشان کرد:.بی وجهی به سلامت روانی ناشی از استرس‌های کاری در محیط کار در نواحی، نبود حمایت‌های حقوقی و قضائی از کارکنان نواحی به ویژه در اجرای احکام با مشکلات زیادی روبه‌ رو بوده‌اند، در نظر نگرفتن ابزار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با هدف صیانت از آرای ماده ۱۰۰ نواحی و حریم، نبود وجود شرح وظایف مشخص برای کارشناسان نواحی با نوع فعالیت آن‌ها و تفکیک نکردن مأموریت‌های امور مناطق و معاونت شهرسازی در نواحی و تدوین شرح وظایف دقیق هر کدام بر اساس جایگاه شغلی و سازمانی لازم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: نبود تناسب نیروی انسانی با مأموریت‌ها و کم‌توجهی به پتانسیل‌ها و مأموریت‌های نواحی و چالش نبود تعادل و توازن در متخصصان است که از جمله آسیب‌های موجود در ساختار معماری و شهرسازی مناطق است.

وی گفت: امیدوارم بر اساس تذکری که قبلاً به معاونت سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کردم و از توضیحات وی قانع نشدم و توضیحات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران که حوزه تخصصی است اقدام به آسیب‌شناسی دقیق و بازبینی ساختار و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند.

کد خبر 581782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.