مدیریت شهری پیگیر ایمن‌سازی ساختمان‌های پایتخت است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن در پایتخت لازم است همکاری مشترکی بین شورای اسلامی شهر و نظام مهندسی استان تهران شکل بگیرد تا تیم‌های مشترکی تشکیل و مشکلات این حوزه شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی، امروز -سه‌شنبه، بیست‌وچهارم خردادماه- در هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بعد از استماع گزارشی درباره حادثه متروپل، اظهار کرد: می‌خواهم از یک زاویه دیگر در مورد این گزارش نظر خود را اعلام کنم، در تذکری که بعد از حادثه متروپل در جلسه شورای اسلامی شهر دادم درخواست کردم که این حادثه به تهیه یک گزارش ملی نیاز دارد و باید توسط یک جمع کارشناس و دانشگاهی بی‌طرف و خارج از ساختار مدیریت شهری و حاکمیتی تهیه و ارائه شود.

وی ادامه داد: به نظر من این گزارش یک گزارش فنی است و به مقصر نپرداخته است و گفته شد به دلیل این که مالک و پیمانکار هر دو در این حادثه جان خود را از دست دادند و حضور فیزیکی و حیاتی ندارند، نمی‌شود از آن‌ها سوالی کرد و به سراغشان رفت و نظرشان را جویا شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حادثه متروپل شهرداری آبادان؛ منطقه آزاد اروند، سازمان نظام مهندسی استان خوزستان، مهندسان ناظر و پیمانکار دخیل بودند. در این گزارش هیچ اشاره‌ای به نقش این پنج سازمان نشده است و این بخش نیاز به گزارش ملی دارد. در گزارش ملی پلاسکو نقش تمام وزارت خانه‌ها در ارتباط با ساختمان پلاسکو به طور دقیق مشخص شده است، اما در گزارش حادثه متروپل شاهد توجه به این موارد نیستیم.

وی افزود: در گزارش متروپل آبادان تنها جنبه‌های فنی و مهندسی مد نظر است، همچنین ضمانت اجرایی برای تکرار نشدن این حادثه به ویژه در شهر تهران وجود ندارد، صدها ساختمان در دست ساخت در شهر تهران داریم که مشکل سازه‌ای دارند و باید مشکلات موجود رفع شود.

امانی تصریح کرد: آیا ضمانت اجرایی وجود دارد که اشکالاتی که در مورد ساختمان متروپل گفته شد، در ساختمان‌های تهران در حال تکرار نباشد، همچنین در این راستا تلاشی ارزشمند است که به ارائه راهکار منجر شود، بر اساس رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، ۱۳۰ ساختمانی که به عنوان ساختمان‌های پرخطر در تهران مطرح شده است، بیشتر مشکلات ایمنی در حوزه آتش‌نشانی دارد و مشکل سازه‌ای ندارد.

وی گفت: آیا ضمانت اجرایی وجود دارد که ساختمان‌های ساخته شده، در حال بهره‌برداری و در حال ساخت مشکل سازه‌ای نداشته باشند؟ لازمه این کار همکاری مشترک بین شورای اسلامی شهر تهران و نظام مهندسی استان تهران است تا تیم‌های مشترکی تشکیل دهیم و به مردم از این جهت اطمینان خاطر دهیم که آیا در شهر تهران ساختمانی که آسیبی مانند متروپل برای‌مان به ارمغان آورده باشد داریم یا خیر؟

کد خبر 581772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.