طرح ابتکاری تالین برای ترویج دوچرخه‌سواری میان کودکان

شهرداری تالین اعلام کرد که دولت محلی پیش‌نویس پیشنهادی برای اعطای یارانه به "مدرسه دوچرخه‌سواری" را به شورای شهر ارائه کرده است. این موسسه پس از گذراندن دوره لازم در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی، به کودکان ۱۰ تا ۱۵ ساله گواهینامه دوچرخه‌سواری اعطا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری تالین به کودکانی که از مدرسه دوچرخه‌سواری شهر گواهی‌نامه دریافت کرده باشند، ۱۰۰ یورو اعطا می‌کند تا با آن دوچرخه بخرند و در نتیجه، این نوع تحرک را در میان کوچک‌ترین افراد جامعه ترویج می‌دهد.

کمک‌هزینه دولتی برای دوچرخه‌سواران نوپا یک بار داده می‌شود و باید در همان سالی که گواهینامه دوچرخه‌سواری دریافت شده است، از آن استفاده شود. کودک همچنین باید ساکن پایتخت استونی باشد.

جوزپ ویم، معاون شهردار تالین، در این رابطه گفت: "هدف ما افزایش ایمنی کودکان در ترافیک، افزایش تعداد دوچرخه‌سواران در بین جوانان و ترویج ورزش سالم است. گذراندن آزمون دوچرخه‌سواری تضمین می‌کند که کودک می‌تواند تکنیک‌های صحیح سواری را انتخاب کند و مکان‌های ایمن برای سواری را ارزیابی کند. عادت و مهارت استفاده از دوچرخه که در کودکی ایجاد شده است، می‌تواند مادام‌العمر باقی بماند. برای اینکه قیمت دوچرخه کودک، مانعی برای استفاده آن‌ها نباشد، ما کمک‌هزینه‌ای در نظر گرفتیم تا برای خرید دوچرخه، محرک تشویقی باشد."

طرح ابتکاری تالین برای ترویج دوچرخه‌سواری میان کودکان

مبلغ کل پروژه مدرسه دوچرخه‌سواری در سال ۲۰۲۲، بالغ بر ۱۰۰ هزار یورو پیش‌بینی شده است. به منظور ایمن‌سازی محیط‌های مدارس، امسال ۱.۵ میلیون یورو در بودجه تالین در نظر گرفته شده است. شهرداری همچنین در حال ساخت پارکینگ‌های جدید دوچرخه است.

استراتژی دوچرخه‌سواری تالین در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷ هدفی را تعیین کرده است که سهم دوچرخه‌سواری باید به ۱۱ درصد از تمام شیوه‌های حمل‌ونقل برسد، از جمله ۲۵ درصد از جابجایی‌های بین خانه و مدرسه. افزایش دوچرخه‌سواری باعث کاهش ازدحام در شهر، تمیزتر شدن هوا و افزایش عادات تردد سبز شهرنشینان می‌شود.

حمایت از "مدرسه دوچرخه‌سواری" همچنین به تحقق اهداف تالین به عنوان پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۲۳ کمک می‌کند و کیفیت زندگی و محیط زندگی شهر را برای سازگاری بیشتر با محیط زیست بهبود می‌بخشد.

طرح ابتکاری تالین برای ترویج دوچرخه‌سواری میان کودکان

کد خبر 581740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.