چه زمانی به شنوایی سنجی باید مراجعه کنیم؟

حس شنوایی یکی از حس های پنجگانه می باشد که درک طیف وسیعی از اطلاعات پیرامون ما به آن وابسته است. بنابراین مراجعه به مراکز شنوایی سنجی اهمیت بالایی دارد.

اهمیت حس شنیداری

حس شنوایی یکی از حس‌های پنجگانه می‌باشد که درک طیف وسیعی از اطلاعات پیرامون ما به آن وابسته است. علاوه بر درک شنیداری، حفظ تعادل بدن و درک جهت‌های مختلف نیز از وظایف سیستم شنوایی بدن می‌باشد. حس شنوایی آخرین حس از حواس انسان است که پس از مرگ از کار می‌افتد. بنابراین وقتی شخصی به حالت کما می‌رود می‌تواند با شنیدن صدای عزیزانش دوباره به زندگی بازگردد.

بالاترین میزان درک و دریافت اطلاعات از محیط اطراف از طریق حس شنوایی می‌باشد. زیرا بسیاری از اطلاعات توسط دیدن قابل دریافت نیستند. اهمیت حس شنوایی بسیار بیشتر از حد تصور ماست. با این حال توجه زیادی به حس شنیداری و شنوایی سنجی نمی‌شود. شاید چون کاهش شنوایی به آرامی صورت می‌گیرد و یا ضعف شنیداری همراه با درد شدید نیست باعث شده که کم اهمیت به نظر برسد.

علاوه بر کم شدن قدرت شنوایی، مشکلاتی همچون سرگیجه، سردرد و عدم حفظ تعادل هنگام راه رفتن از جمله موارد آسیب به سیستم شنوایی بدن می‌باشند. با توجه به مطالب ذکر شده اهمیت حس شنوایی بیش از قبل آشکار شد. بنابراین لازم است هر فرد حداقل سالی یک مرتبه به مراکز شنوایی سنجی معتبر مراجعه کند و از سلامت دستگاه شنیداری بدن خود اطمینان پیدا کند. در صورتی که حس شنیداری آسیب دیده و میزان شنوایی کاهش پیدا کرده باشد، می‌توان از سمعک‌های مخصوص استفاده کرد و دوباره لذت شنیدن صداهای اطراف را تجربه کرد. لیست مراکز شنوایی سنجی در شیراز، تهران و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

شنوایی سنجی

مراکز شنوایی سنجی و سمعک فروشی معتبر

آیا به هر مرکز شنوایی سنجی یا سمعک فروشی می‌توان اعتماد کرد و سلامتی خود را به دست آن سپرد؟!

مسلماً نمی‌توان از هر جایی سمعک خرید و یا به هر مرکز نامعتبری مراجعه و اعتماد کرد. در این صورت نه تنها سلامتی خود را به خطر می‌اندازیم بلکه هزینه زیادی هم از جیبمان به هدر می‌رود. امروزه سمعک‌های پیشرفته‌ای تولید شده که ظاهر زمخت قبل را ندارند و حتی می‌توان آنها را داخل گوش قرار داد تا از نظر ظاهری هیچ‌گونه تغییری در زیبایی فرد ایجاد نشود. بنابراین باید به مراکز معتبر شنوایی سنجی و سمعک فروشی مراجعه کنیم. شما می‌توانید سمعک فروشی شیراز، تهران وسایر شهرهای ایران را در سایت پی جو بیابید.

یافتن مراکز شنوایی سنجی و سمعک در سایت پی جو

برای پیدا کردن این مراکز نیاز به وقت و زمان زیادی هم نیست. کافیست وارد سایت پی جو شده و مراکز شنوایی سنجی معتبر شهر خود را پیدا کنید. سایت پی جو مرجع کامل و معتبری برای معرفی مراکز شنوایی سنجی در شهرهای مختلف ایران، راهنمای خوبی برای آگاه سازی شما عزیزان می‌باشد.

کد خبر 581735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.