زیرساخت مرکز مدیریت و کنترل ترافیک توسط تیم فنی فاوا اصلاح شد

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان از اصلاح زیرساخت مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری توسط تیم فنی این سازمان خبر داد.

‌سیدحمیدرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای بهبود زیرساخت‌ها و ارتقای امنیت سایبری، شهرداری اصفهان اقدام به بازطراحی و اصلاح زیرساخت‌ها و سرویس‌های فناوری اطلاعات در مرکز مدیریت و کنترل ترافیک کرده است.

وی با بیان اینکه بازطراحی و اصلاح زیرساخت‌ها و سرویس‌های فناوری اطلاعات که از دی ماه سال گذشته آغاز شده است در چهار فاز اجرا می‌شود، افزود: فاز اول شامل شناخت، مستندسازی و ساده‌سازی سرویس‌ها، فاز دوم مربوط به طراحی و تدوین وضعیت مطلوب، فاز سوم در ارتباط با اصلاح زیرساخت‌ها، سرویس‌ها، امن‌سازی و مقاوم‌سازی و فاز چهارم شامل ارزیابی و تست نفوذپذیری و اصلاحات نهایی است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان از ابتدای دی‌ماه سال گذشته با استقرار تعدادی از نیروهای متخصص خود فاز اول پروژه بازطراحی و اصلاح زیرساخت‌ها و سرویس‌های فناوری اطلاعات را کلید زد، ادامه داد: فاز اول پروژه که مربوط به عملیات شناخت، مستندسازی و ساده‌سازی سرویس‌ها در مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان است، در پنج مرحله انجام شده است و فاز دوم پروژه مذکور از ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی گفت: مرحله اول، اقدامات لازم در خصوص شناخت زیرساخت‌ها و سرویس‌ها از جمله شناخت شبکه، سرور، ذخیره‌ساز و دارایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان انجام و پس از مستندسازی، گزارش آن به مدیران ارشد شهری ارسال شد و در مرحله دوم تمام دسترسی‌ها و منابع مورد استفاده مورد بازنگری قرار گرفت و اصلاح شد.

ابطحی افزود: در مرحله سوم، ارتباطات مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با دیگر سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی مورد بازنگری قرار گرفت و تا حد امکان ارتباطات این مرکز از بستر فیبر نوری شهرداری و از طریق ارتباط با مرکز داده سازمان فاوا تأمین شد، همچنین در مرحله چهارم تمام سرویس‌های مرکز کنترل ترافیک روی سرورها و منابع ذخیره‌سازی موجود در مرکز کنترل ترافیک تجمیع و تمام سرویس‌دهنده‌های مازاد جمع‌آوری شد. سپس همه تجهیزات به صورت استاندارد پیکربندی و عملیات امن‌سازی (Hardening & tuning) روی آنها صورت پذیرفت و در پایان به‌منظور فراهم‌سازی بستر جهت آغاز فاز طراحی و تدوین وضعیت مطلوب، تمام تجهیزات مستقر در مرکز داده مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان جابه‌جا شد.

وی اظهار کرد: از جمله نکات مهم این اصلاح، اجرای تمام این فعالیت‌ها به گونه‌ای بود که هیچ‌گونه اختلالی در سرویس‌دهی به شهروندان نداشتیم و در بعضی از مراحل، کارشناسان فنی سازمان فاوا بدون کمترین استراحتی و به صورت ۲۴ ساعته عملیات فاز اول را به سرانجام رساندند.

کد خبر 581732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.